بین المللی

اولین زن سوریه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کشورش شد

خبرمهم: رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که فاتن علی نهار درخواست کاندیداتوری برای پست ریاست جمهوری را ارائه داده و او نخستین زن سوری است که این درخواست را ارائه داده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که پارلمان از دادگاه عالی قانون اساسی مطلع شد که فاتن علی نهار درخواست کاندیداتوری برای پست ریاست جمهوری را ارائه داده است.درخواست نهار که از شخصیت‌های شناخته شده در سوریه نیست، سومین درخواست کاندیداتوری است که به دست پارلمان رسیده است.

پیشتر صباغ روز دوشنبه گفت که پارلمان دو درخواست از جانب دادگاه عالی قانون اساسی مبنی بر کاندیداتوری عبدالله سلوم عبدالله و محمد فراس یاسین رجوح در انتخابات ریاست جمهوری دریافت کرده است.

هرکس که شروط مشخص در قانون اساسی را داشته باشد، می‌تواند درخواست کاندیداتوری را ارائه دهد، اما تنها در صورتی کاندیدای انتخابات می‌شود که تایید ۳۵ عضو پارلمان را کسب کند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. میگویند یک زن در خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری سوریه کاندید شده! چه فرقی میکند، در جمهوری عربی سوریه(!) حزب بعث (دوقلوی بعث صدام)و خاندان اسد حاکم و سلطنت دارند/ جمهوری با سلطنت ریشخند میزند بر مردم و عربی نشان نژادپرستی و سوریه هم دروغ بزرگ، یک کشور حعلی دست ساخت استعمار انگلیس و فرانسه (ساکس و پیکو) و با نابودی اقوام غیر عرب آشوری و ارمنی و کرد و کشوری ۸۵% مردمش سنی اند یک اقلیت دین علوی القتاطی حکومت میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا