اجتماعیاقتصادی

حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسید

خبرمهم: نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به نوسانات بازار طلا گفت: در حال حاضر حباب سکه حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، محمد کشتی آرای نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: این روزها بازار طلا و سکه هیجان زیادی را پشت سر می گذارد و امروز نیز شاهد نوساناتی در این بازار بودیم همچنین معاملات سکه ای که در بورس انجام  می شود نیز تاثیرگذار است.

او بیان کرد: معاملات طلا و سکه بازار را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر بازار اینگونه شده که مردم سکه را از بازار آزاد می خرند و در بورس می فروشند و به دنبال آن فروش سکه در بورس افزایش یافته که همین امر هیجان کاذبی را ایجاد کرده است.

نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر تشریح کرد: اگر قیمت سکه در بازار افزایش یابد، باعث افزایش قیمت سکه در بورس خواهد شد. امروز با توجه به این رفت و برگشت ها، قیمت ارز افزایش یافت و همین افزایش باعث شد قیمت سکه به بیش از ۷ میلیون تومان برسد.

کشتی آرای بیان کرد: در بورس نرخ سکه به بیش از ۷ میلیون تومان رسیده است. این صحبت‌ها در حالیست که داد و ستد سنتی به شدت کاهش پیدا کرده و هیچ معامله ای صورت نمی‌گیرد، اما به دلیل اینکه مردم به سمت سرمایه گذاری در بورس رفته اند و از سکه طرح امامی استفاده می‌کنند قیمت این کالا افزایش یافته است.

نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: هم اکنون حباب ۴۰۰ هزار تومانی در بازار سکه ایجاد شده است.

کشتی آرای با اشاره به قیمت اونس طلا، گفت: امروز قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و ۷۰۵ دلار و ۵۳ سنت معامله شد. سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون تومان، سکه یک گرمی یک میلیون تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار، ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۷۳ هزار تومان معامله شد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا