محمودزاده، نماینده منتقد دولت در مجلس: دولت سیزدهم از نظر اقتصادی ضعیف‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی بوده./ بیش از ۷۰ درصد مردم از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی هستند. /در شرایط فعلی احتمال اینکه ریاست مجلس از جناح مخالف دولت باشد صفر درصد است. / ایجاد یک نهاد برای مقابله با افرادی که موجب آزار و اذیت خانم‌ها می‌شوند یک ضرورت و نیاز است.

خبرمهم: جلال محمودزاده، نماینده مجلس: اگر بخواهیم قیمت کالاهای اساسی را از زمان شروع کار دولت تا به امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که قیمت‌ها چند برابر افزایش داشته.

محمودزاده، نماینده منتقد دولت در مجلس: وضعیت فعلی مجلس دوازدهم در حدی نیست که بگوییم به جز آقای قالیباف و چند نماینده دیگر که برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند، گزینه دیگری وجود دارد. فکر هم نمی‌کنم مجلس دوازدهم با ترکیبی که دارد به آقای پزشکیان به عنوان عضو هیئت رئیسه هم رای دهد. /در بحث دارو و کمبود دارو هم مشکلات زیادی وجود دارد، مردم برای انجام جراحی‌های سنگین در یک بیمارستان دولتی باید سه سال در نوبت باشند. خب این بیمار آیا با این وضعیت زنده می‌ماند؟ 

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، جلال محمودزاده، نماینده مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به وضعیت مجلس دوازدهم برای انتخاب ریاست و اعضای هیئت رئیسه گفت: در‌شرایط موجود فقط می‌توان گفت همین گزینه‌ها برای ریاست مجلس دوازدهم وجود دارند. البته نمی‌توانیم بگوییم مجلس در دوران ریاست آقای قالیباف ایده‌آل بوده، چون مشکلاتی از مشاورین گرفته تا بسیاری مسائل دیگر وجود دارد ولی با وضعیتی که مجلس دوازدهم دارد آقای قالیباف و چند نماینده دیگر برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند و غیر از این افراد هم گزینه‌های دیگری وجود ندارد. چون افرادی که الان در مجلس دوازدهم رای آوردند و یک تعدادی هم که می‌خواهند در مرحله دوم به مجلس بیایند در حدی نیستند که بگوییم به جز این چند نفر گزینه دیگری هم برای ریاست مجلس وجود دارد.

وی اضافه کرد: این را هم بگوییم که این افرادی که الان برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند در شرایط ایده‌آل برای ریاست مجلس مناسب نیستند اما در وضعیت فعلی بهتر از بقیه هستند و باید گزینه‌ای انتخاب شود که یک سرو‌گردن از بقیه بالاتر باشد. البته در شرایط فعلی احتمال اینکه ریاست مجلس از جناح مخالف دولت باشد هم صفر درصد است. کسانی که الان کاندیدای ریاست مجلس هستند به غیر از آقای پزشکیان، همه از جناح دولت هستند و فکر نمی‌کنم مجلس دوازدهم با ترکیبی که دارد به آقای پزشکیان برای ریاست رای بدهد، حتی به عنوان نائب رئیس هم من بعید می‌دانم که ایشان انتخاب شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته آقای پزشکیان بسیار توانمند است و اگر واقعا بخواهند یک مجلس پویایی را در این دوره داشته باشند و از حاشیه‌های مجلس یازدهم دور شوند به نظر من آقای پزشکیان را حداقل به عنوان نائب رئیس انتخاب می‌کنند اما با این وضعیتی که من میبینم و با تجربه‌ای که تا الان دارم بعید می‌دانم که به آقای پزشکیان حتی به عنوان عضو هیئت رئیسه رای بدهند. 

محمودزاده در‌خصوص برخورد با بی‌حجابی و ایجاد امنیت برای بانوان در سطح جامعه تاکید کرد: حجاب یک بحث قانونی است و در ماده قانونی ۶۳۸ مجازات اسلامی که به مجلس ابلاغ شده اشاره به چارچوب حجاب شده ولی اینکه بگوییم می‌توانیم به زور نیروی انتظامی و امنیتی حجاب را گسترش دهیم، امکان پذیر نیست، هرچند حجاب یک قانون و الزام است اما باید برای آن کار فرهنگی انجام شود تا مردم هم توجیه شوند. ولی زور نتیجه عکس می‌دهد. به نظر من تندروی نمایندگانی هم که در‌خصوص حجاب صحبت می‌کنند، به مصلحت کشور نیست. ما باید با مهربانی با مردم برخورد کنیم. تامین امنیت برای تمام آحاد جامعه جز وظیفه دولت است و طبق قانون حفظ امنیت بانوان و ایجاد یک نهاد برای مقابله با افرادی که موجب آزار و اذیت خانم‌ها می‌شوند یک ضرورت و نیاز است و باید این اقدام انجام شود.  

وی در‌خصوص عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم از نظر اقتصادی ضعیف‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی بوده و از نظر فرهنگی و اجتماعی هم نمره خوبی نمی‌تواند بگیرد چون در این زمان شاهد افزایش سرقت‌ها و افزایش آمار کشته‌های تصادفات هستیم. در‌رابطه با مسکن هم هنوز به آن وضعیتی که دولت در زمان انتخابات مدعی انجامش بود نرسیدیم و مردم حتی توان تامین اجاره را ندارند چه برسد به اینکه بخواهند خانه‌دار شوند. در بحث تورم و چاپ پول هم که این دولت بیشترین میزان را داشته. از طرفی هم اگر بخواهیم قیمت کالاهای اساسی را از زمان شروع کار دولت تا به امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که قیمت‌ها چند برابر افزایش داشته. 

جلال محمودزاده، نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: اگر هم از مردم سوال شود می‌بینید که بیش از ۷۰ درصد مردم از وضعیت موجود کشور ناراضی هستند و دلیلش هم فشارهای اقتصادی و کوچک شدن سفره‌هاست. در بحث دارو و کمبود دارو هم مشکلات زیادی وجود دارد، تا‌حدی که مردم مجبور هستند نصفه نیمه دارو مصرف کنند. مردم برای انجام جراحی‌های سنگین در یک بیمارستان دولتی باید سه سال در نوبت باشند. این بیمار آیا با این وضعیت زنده می‌ماند؟ خب مجبور می‌شوند هرچه دارند را بفروشند تا در بیمارستان‌های خصوصی درمان شوند. این‌ها مشکلاتی است که متاسفانه در کشور وجود دارد. 

خروج از نسخه موبایل