اقتصادی

از اواسط آذر منتظر رشد در بازار سهام باشید

خبرمهم: بازار سهام در تعادل به سر می‌برد و رشد و افت چشم‌گیری را شاهد نیست. این در حالی است که وضعیت اکثر شرکت‌های حاضر در بورس خوب است و سهم‌ها ارزندگی قابل توجهی دارند.

نوسانات در بازار سرمایه فرسایشی شده است. بازار سهام در تعادل به سر می‌برد و رشد و افت چشم‌گیری را شاهد نیست. شاخص کل بورس در این هفته نسبت به هفته گذشته ۱٫۵ درصد افت داشته است. این در حالی است که هفته گذشته نیز افت سه درصدی در شاخص کل بورس اتفاق افتاد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبر مهم،  اعتماد در بین سهامداران و مردم برای اطمینان دوباره به بازار از بین رفته و اصطلاحا سرمایه از بورس ترسیده است. این در حالی است که وضعیت اکثر شرکت‌های حاضر در بورس خوب است و سهم‌ها ارزندگی قابل توجهی دارند. به عقیده برخی از کارشناسان حتی با دید میان‌مدت بازار سرمایه در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است. اما وضعیت بازار چه زمانی به روزهای اوج بازمی‌گردد؟

میلاد صادقی، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: تحلیل بورس در کوتاه‌مدت ممکن نیست، فاکتورهای تحلیل بورس در حال حاضر بسیار بلندمدت هستند. از دید کلان بازار سهام الان در شرایط متعادلی قرار دارد، نه خیلی زیر ارزش هست و نه بالای آن. در نقطه تعادلی است و ممکن است با روندهای فرسایشی تا اواسط آذر ماه به چرخیدن حول نقطه تعادلی ادامه دهد و پس از آن بازار به سمت بهینگی میل کند.

وی ادامه داد: این یعنی تعادل در کلیه بازار ایجاد شود. سهم‌ها در هر گروه به قیمت‌های تعادلی برسند و بازار شرایط رشد را شروع کند. به نظر می‌رسد ظرفیت رشد شاخص کل در بورس ایران از نقطه تعادل ۱٫۴ میلیون واحد تا ۲۰ درصد امکان داشته باشد. بنابراین شاخص کل از اواسط آذر ماه تا اوخر دی تا محدوده یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحدی رشد خواهد داشت.

قیمت‌گذاری دستوری بر بورس تاثیرگذار نیست

این کارشناس ادامه داد: در خصوص تاثیر قیمت‌گذاری دستوری بر بازار نیز به نظر من این موارد آنچنان فاکتورهای موثری برای تغییرات درون بازار نیستند. اگر قرار باشد بازار با محرک‌هایی، رشد واقعی انجام دهد این محرک‌ها کلان خواهند بود. در حال حاضر و با انتظار تورمی و نرح بهره منفی موجود همچنان تمایلات برای سرمایه‌گذاری در بورس را در سرمایه‌گذاران کلان می‌بینیم. / تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا