اقتصادی

خودروساز مشهور کره‌ای در آستانه ورشکستگی کامل

خبرمهم: یک خودروسازی مشهور در کره برای دومین بار با چالشی جدی مواجه شد که آن را تا آستانه ورشکستگی فرو برد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، دادگاهی در کره جنوبی، شرکت خودروسازی «سانگ یانگ موتور» را موظف کرده طی ماه جاری میلادی، تصمیم نهایی خود را برای پایان دادن به وضعیت مالی نابسامان فعلی، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، اگرچه بخشی از سهام «سانگ یانگ موتور» در ساله‌ای اخیر توسط شرکت خودروسازی «ماهیندرا» متعلق به هندوستان خریداری شده، اما به علت وضعیت نامناسب مالی، زیان فراوان و احتمال انحلال، دادگاه تخصصی امور ورشکستگی در کره جنوبی تصمیم گرفت یک مدیر ارشد برای نظارت بر وضعیت این خودروسازی منصوب کرده و ضرب الاجلی را برای اتخاذ تصمیمات فوری در زمینه فروش کامل سهام یا ورشکستگی شرکت تعیین کند.
در حال حاضر چند پیشنهاد برای خریداری این کمپانی خودروسازی به دادگاه ارائه شده که یکی از مهمترین آن، یک کنسرسیوم آمریکایی است.
پیش بینی شده دستکم ۱۱ تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) برای تداوم فعالیت و کاهش زیان این خودروسازی، نیاز باشد.
طبق اطلاعات «یونهاپ»، این دومین بار طی ۱۰ سال اخیر است که خودروسازی «سانگ یانگ» دچار مشکلات جدی مالی می‌شود.
در نوبت قبل، هندی‌ها به کمک این خودروسازی آمدند، اما وضعیت این صنعت پس از همه گیری کرونا، موجب شد تا اکنون هندی‌ها نیز امکان سرپا نگه داشتن این شرکت را نداشته باشند؛ پیش از آن نیز، بیشتر سهام این شرکت در اختیار پینی‌ها بود.
ضوع تحت عنوان «برنامه حمایت از ورشکستگی» شده به گونه‌ای که در شرایط فعلی، «سانگ یانگ» تنها یک مرحله تا ورشکستگی کامل فاصله دارد و در حال بررسی امکان واگذاری سهام یا تعطیلی کامل خطوط تولید آن است.
طبق آمارها، فروش این خودروسازی در دوره ژانویه تا آگوست امسال حداقل ۱۴ درصد کاهش یافته و ۴۷۰۰ کارگران «سانگ یانگ» به دلیل همین وضعیت، واجد دو سال مرخصی بدون حقوق شدند، اما بخش دیگری از کارکنان آن، زیر بار این تعدیل نرفته و ضمن تحصن در داخل کارخانه این خودروسازی، با پلیس ضدشورش کره درگیر شدند.
شرکت «سانگ یانگ» البته در بازار خودرو ایران نیز سال‌هاست که حضور دارد و چند مدل تولید این شرکت هم اکنون در ایران عرضه می‌شود و البته حواشی خاص خود را نیز در سال‌های اخیر داشته است.
باید دید ورشکستگی کامل «سانگ یانگ» یا واگذاری آن به شرکت‌های دیگر که احتمالا به توقف تولید خودرو‌های فعلی خواهد انجامید، چه تاثیری بر مشتریان ایرانی این خودرو‌ها خواهد داشت. /میزان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا