اقتصادی

چشم انداز رئیس سازمان بورس از آینده بازار سرمایه

خبرمهم: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه چشم انداز بازار سرمایه در بلند مدت همیشه مثبت است، اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که اقتصاد کشور در سال جاری از رکود خارج خواهد شد، بنابراین فضای بازار سرمایه نیز مثبت خواهد بود و امیدوارم مردم بتوانند با تحلیل و مدیریت ریسک از این فضا استفاده کنند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  محمدعلی دهقان دهنوی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه ۶ سیما، با بیان اینکه سه عامل در صعود و نزول بورس تاثیرگذار هستند، توضیح داد: عامل نخست فضای اقتصاد کلان کشور است. سال ۱۳۹۹ فقط بازار سهام صعودی و نزولی نبود بلکه همه بازارهای دارایی از جمله ارز، طلا و مکسن پر نوسان بودند.وی ادامه داد: برخی عوامل دیگر که خارج از بازار بودند اما روی بازار تاثیر داشتند، برخی اشکالات ساختاری از جمله قیمت‌گذاری‌های دستوری بودند که باعث انحراف منابع از سمت شرکت‌های تولیدی به فضاهای دیگر می‌شود. همچنین برخی اظهارنظرهایی که در آن‌ها حساسیت‌های بازار سرمایه در نظر گرفته نمی شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: عوامل دیگر درون بازاری است که وظیفه ما به عنوان سازمان کنترل و تقویت آن‌هاست. برای مثال شفافیت اطلاعات. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا