اقتصادی

مهلت تمام شد

خبرمهم: آخرین فرجه ای که وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای واریز ۴۰ میلیون تومان داده بود دیروز، پنجم دی ماه به پایان رسید.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، پس از سه بار تمدید فرصت تکمیل موجودی حدود ۴۰ میلیون تومان واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، روز گذشته پنجم دی ماه این فرصت به پایان رسید. به زودی برای جایگزینی لیست ذخیره و ثبت نام دور دوم تصمیم گیری می شود. همچنین حذف شدگان می توانند در مرحله دوم مجددا نام نویسی کنند. پیش از این پایان ماههای مهر، آبان و برای کسانی که که پیامک دریافت نکرده بودند انتهای آذرماه و سپس پنجم دی، آخرین مهلت تکمیل موجودی مسکن ملی اعلام شده بود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه اطلاعیه جدیدی در این زمینه صادر نشده است، پنجم دی ماه ۱۳۹۹ فرصت متقاضیان واجد شرایط برای تکمیل موجودی به پایان رسیده و از لیست حذف شده اند.

طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد است که ۱۰۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است و این تعداد از واحدها آمارشان به شکل مجزا ارایه می‌شود. در خصوص ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سایر بافت‌ها تاکنون ۲۴۰ هزار نفر یا نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده اند و یا اینکه جزو پروژه‌هایی مشارکتی بودند که زمین طرح اقدام ملی برای احداث واحدها مسکونی به آنها واگذار شده است. با این حساب ۶۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار نفر هنوز وضعیت حساب آنها از نظر تکمیل و یا واریز کل وجه باقیمانده که بنا به گفته محمود محمودزاه، معاون وزیر راه و شهرسازی تا پنجم دیماه در خصوص آنها تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار نفر در لیست ذخیره طرح اقدام ملی مسکن است که اگر بنا به دلایلی افرادی نسبت به واریز وجه اقدام نکنند لیست ذخیره جایگزین آنها خواهد شد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد.  برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir  مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا