اجتماعیاقتصادی

قیمت سکه و طلا در ۷ شهریور؛ اونس طلا کاهش یافت

خبرمهم: بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران اونس جهانی طلا به یک هزار و ۹۴۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، به نقل از اتحادیه طلا ، جواهر و سکه تهران امروز (۷ شهریور ۹۹) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۹۴۱ دلار و ۹۰ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۶۳ هزار تومان است .

شما می توانید نرخ امروز  طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:
نرخ سکه و طلا در ۶ شهریور ۹۹
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۰.۸۰۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۰.۵۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۴۰۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۰۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۱.۷۰۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک  هزار و ۹۴۱ دلار و ۹۰سنت
طلای ۱۸ عیار  ۱.۰۶۳.۰۰۰
گفتنی است قیمت های ذکر شده براساس نرخ اعلام شده  از سوی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران است.

افزایش قیمت بیش از ۳۰۰ هزار تومانی سکه در اولین هفته شهریور ۹۹

نرخ سکه و طلا نیز همسو با بازار ارز از نوسانات بسیار اندکی برخوردار بود و شاهد افزایش قیمت  شدیدی نبود به صورتی که در اولین روز هفته (یک شهریور) سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به مبلغ یک میلیون و ۳۷ هزار تومان به فروش رسید که سکه با افزایش بیش از ۳۰۰ هزار تومانی در آخرین روز هفته کاری به نرخ ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۷ هزار تومان افزایش به مبلغ یک میلیون و ۶۴ هزار تومان داد و ستد شد.

بازار طلا و سکه به مدت یک هفته تعطیل است 

نادر بذر افشان دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار طلا و سکه در اولین هفته شهریور با افزایش اندکی در قیمت رو به رو بود البته با توجه به اینکه در ایام ماه محرم هستیم بازار به مدت یک هفته از روز پنجشنبه (۶ شهریور) تا آخرین روز هفته آینده (۱۲ شهریور ۹۹)  تعطیل است و فعالیتی ندارند البته در این ایام قیمت‌ها به دلیل فعالیت نداشتن این صنف در فضای مجازی و حدودی تعیین می‌شود.
او بیان کرد: حباب سکه در آخرین روز هفته به ۴۵۰ هزار تومان رسید و تقاضا برای خرید مصنوعات طلا همچنان با کاهش شدید مواجه است.
دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران بیان کرد: طبق پیش بینی‌های هفته گذشته طلا و سکه در روز شنبه با کاهش قیمت مواجه شد و از اواسط هفته تا پایان هفته روند افزایشی داشت که علت آن  افزایش اونس جهانی و نرخ ارز است که البته در این هفته اونس جهانی تغییرات شدیدی را نداشت، اما نوسانات قیمت ارز بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت و سبب افزایش نرخ طلا و سکه شد.
بذر افشان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود نرخ طلا و سکه بعد از تعطیلات محرم شاهد افزایش یا کاهش شدید قیمت نباشد و با ثبات نسبی همراه باشد ابته این امر در صورتی محقق می‌شود که بازار طلا و سکه با افزایش شدید اونس جهانی طلا مواجه نشود و شاهد رویداد‌های سیاسی و اقتصادی تاثیر کذار در سطح دنیا نباشیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا