اجتماعیاقتصادی

افزایش قیمت طلا چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

خبرمهم: روز گذشته طلا قیمت طلا در بازار جهانی حدود ۴۹ دلار افزایش داشت. این افزایش قیمت، در پی افت قیمت دلار رخ داد. با این تفاسیر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چه تاثیری بر بازار سهام ایران دارد؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا بر بازار سرمایه گفت: بازار طلا همیشه به‌عنوان بازاری جایگزین برای سرمایه‌کذاری مطرح بوده اما محرک اصلی قیمت طلا در کشور ما اول قیمت دلار در بازار داخل است و بعد از آن انس جهانی است.

وی افزود: قیمت دلار در کشور ما صعودی است. تغییرات قیمتی دلار از اقتصاد داخلی کشور ما سرچشمه می‌گیرد و عواملی مثل کسری بودجه دولت و کسری تراز تجاری که برای بحث واردات اهمیت ویژه‌ای دارد روی قیمت دلار تاثیر زیادی دارد. با توجه به اینکه مشکلات داخلی اقتصاد ما همچنان به قوت خود باقی است، احتمال دارد که روند صعودی قیمت دلار هم ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: طلا نمی‌تواند رقیب جدی برای بازار سرمایه باشد اما به علت اینکه دلار روندی صعودی را پیش گرفته و قیمت طلا در ایران تحت تاثیر قیمت دلار است پس می‌تواند بازار خوبی برای افراد کم ریسک باشد و برخی با خروج سرمایه از بازار سهام به بازار طلا بپیوندند./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا