اجتماعیفرهنگی

رئیس جمهور شخصا به موضوع تعویق کنکور امسال ورود کند

خبرهای فوری: امام جمعه اسالم با اشاره به دغدغه فکری دانش آموزان مناطق سیل زده درباره برگزاری کنکور و درخواست تعویق آن، از رئیس جمهور خواست شخصا به این موضوع ورود کند.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و ضرورت بهره گیری از این فرصت، اظها، کرد: شب زنده داری در راه خدا تضمین کننده سعادت و جلب روزی‌های مهم مادی و معنوی است.

باقری در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های متعددی انجام و شهرهای مختلفی آزاد شد اما خرمشهر و عملیات « المقدس» به عنوان نماد تبلور اراده مردم ایران و رزمندگان جان برکف دفاع مقدس برجسته شده است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) درباره آزاد سازی خرمشهر، گفت: زمانی که در مسیر یاری دین گام برداریم خداوند نیز ما را یاری می‌کند. وجود این تفکر در شرایط امروز کشور راهکار برون رفت از مشکلات است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه سیل امسال علاوه بر خسارت‌های مادی خسارت‌های فکری و اجتماعی نیز بر جای گذاشته است، بیان کرد: ایجاد دغدغه و نگرانی برای چند صد هزار دانش آموز کنکوری نمونه‌ای از این دغدغه‌های فکری است قطعاً این دانش آموزان آمادگی لازم برای شرکت در کنکور را با توجه به شرایط پیش آمده در شهرهای خود ندارند و خواهان تعویق کنکور هستند.

باقری با اشاره به اینکه برخی با طرح اعطای ضریب یا سهمیه بیشتر به دانش آموزان مناطق سیل زده سعی در جبران این خسارت دارند، تصریح کرد: دانش آموزی که کتابش را آب برده سهمیه به چه دردش می‌خورد به علاوه سهمیه دادن به کنکوری‌های استان‌های سیل زده نوعی اجحاف و نا عدالتی در حق دانش آموزان دیگر استان‌ها است.

وی بهترین راه را دادن زمان بیشتر برای مطالعه و برگزاری آزمون یکسان و تعویق در کنکور امسال دانست و ادامه داد: ما در یک شرایط خاص قرار داریم و اگر برنامه آموزشی دانشگاه‌ها کمی دیرتر شروع شود یقیناً اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

امام جمعه اسالم در ادامه خطبه‌های خود از مسئولان تصمیم گیرنده در این زمینه خواست که به فکر این دانش آموزان بوده و به خواسته و مطالبات آنها توجه کنند و افزود: نمایندگان مجلس باید حواسشان باشد با آینده فرزندان این کشور معامله نکنند. نماینده‌ای که نامه‌ای مبنی بر تعویق کنکور می‌نویسد اما در روز رأی گیری به عنوان مخالف صحبت می‌کند، باید بداند با این اقدام خود چه ضربه‌ای به جایگاه مجلس وارد می‌کند.

وی همچنین در ادامه از رئیس جمهور خواست تا شخصاً به بحث تعویق کنکور ورود کند.

وجود ضعف و کاستی دینی و فرهنگی در سریال‌های ماه مبارک رمضان امسال

باقری به برنامه ریزی فشرده پخش سریال‌های ماه مبارک رمضان و وجود کاستی‌های دینی و فرهنگی در آن نیز اشاره کرد و گفت: این نوع برنامه ریزی سبب شده مردم فرصت کمتری برای حضور در مساجد و برنامه‌های معنوی این ماه مبارک پیدا کنند. سریال‌های امسال از نظر محتوا و تأثیرگذاری نیز مثبت عمل نکرده اند متأسفانه در زمینه ساخت سریال دچار نوعی کپی برداری ناشیانه از سریال‌های خارجی شده‌ایم.

وی عادی جلوه دادن روابط خارج از عرف، ترویج تجمل و مصرف گرایی، عدم توجه به جایگاه نماز و روزه داری، ترویج خشونت و سیاه نمایی، نشان دادن چهره غیر واقعی از تاریخ را از جمله ضعف‌های آشکار سریال‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و ادامه داد: با این وضعیت اگر صدا و سیما در ماه رمضان سریال نسازد بهتر است.

باقری با بیان اینکه صدا و سیما باید یک دانشگاه فرهنگ ساز باشد زیرا که منسوب بودن به جایگاه ولایت و رهبری انتظارها را از صدا و سیما خیلی بیشتر می‌کند، اظهار کرد: البته برنامه‌های خوب بسیار مفیدی هم دارد که کسی منکر آن نیست ولی نفوذ برخی جریانات و افرادی که وجهه اجتماعی خوبی ندارند حال صدا و سیما را ناخوش کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. وقتی توی کاری که تخصص نداری اظهار نظر کنی عاقبتش اینی که هست میشه. به روز درگیر سهمیه آیم به روز درگیر تقلب به روز فروش صندلی و… و همه اینها از روزی شروع شد که افرادی خارج از زمینه کاری و تخصصشان در منصب غیر تخصصی و فقط با ارتباط و انشاله ماشاله پست گرفتند و یا نظریه پردازی کردند و سایرین هم بر موج ایجاد شده افزودند و سوار شدند و نتیجه این آش دانشگاهی شد که نه درون رفتش درست و قابل قبول همگان است و نه برون داده اش کارآمد و مقبول.
    با احترام به امام جمعه محترم، به سوال آیا شده یک بار اساتید دانشگاهی و متخصصین علم و صنعت در رابطه با شروع یا خاتمه ی ماه رمضان یانوع روزه گرفتن و…اظهار نظر کنند!؟
    مثلا با توجه به اینکه در تیر ماه روزها طولانی است و برای کارگران و کشاورزان روزه گرفتن سخت و طاقت فراست پس بیابم طول روزه رو کم کرده و بجای ۱۸ساعت روزه در تابستان ۱۰ساعت روزه بگیرند.
    همه راضی خدا هم راضی.اگه از روز اول انقلاب هرکسی باتوجه به علم و تخصصش برمسندی تکیه میزدامروز نه شاهدویرانی بجا مانده از سیل و زلزله ی سال قبل بودیم و نه معضل کنکور، نه بیکاری و بیماری اقتصادی و….

  2. لطفا از ما کنکوری ها و آینده سازان جامعه حمایت کنید و مانع تحقق اهداف غیر انسانی مافیای کنکور بشید.مافیا فقط به فکر پول هست و نابودی آینده ی ما هیچ اهمیتی براشون نداره.#تعویق_کنکور_سراسرى
    #نه_به_مافیا
    #نه_به_سهمیه
    #نه_به_ضریب

    1. سهمیه نه تنها قایدی ای برای بچه های مناطق سیل زده نداره بلکه از نظر روحی بچه های مناطق دیگه رو هم نابود میکنه
      کسی که از اول همه ی کتاباشو خونده حالا با این فکر که یه سهمیه دیگه هم به سهمیه های قبلی اضافه شده کاملا ناامید میشه

  3. ای کاش صاحب نظر ها اشک اون کنکوری که کتاب هاش زیر یک متر گل و لای گیر کرده و هیچ کاری نمیتونه بکنه رو میشنیدن،ای کاش میفهمیدن وقتی حرفی رو میزنن باید عمل کنن،ای کاش میفهمیدن حرفی که میزنن باعث میشه خیلی ها رو حرف اونا حساب باز کنن و دلشون رو خوش میکنن به حرف اونا….ای کاش
    ….😢😢😢

  4. وقتی سهمیه (جانبازان، خانواده شهدا، سیل زده ها و …) وارد بحث علم و مهارت و تخصص میشه نتیجه اش میشه
    پزشکی که سواد کافی نداره و خیلی راحت بیمارش رو میکشه
    مهندسی که یه پل میسازه و یک ماه بعد میریزه
    قاضی که حکم ناعادلانه میده
    و هزار هزار مشکلات دیگه که الان کل مملکت درگیرش هستند
    همه کسانی که به نوعی شامل سهمیه شدند، برای مملکت زحمت کشیدند یا دچار مشکلاتی بودند ولی این قدردانی و جبران زحمات نباید با علم و تخصص جایگزین بشه بلکه به نوع دیگری میبایست جبران بشه که متاسفانه در مملکت ما با سهمیه بندی سر و ته قضیه جمع میشه و نتیجه همین مشکلاتی است که هر روز درگیرش هستیم

    1. سلام دوست عزیز اگر شما درباره ی نحوه ی اعمال سهمیه ی شهیدان و جانبازان اطلاعات دقیق داشته باشی متوجه میشه اونقدرام آسون نیست موثر هست ولی برای رشته های تاپ باید ۸۵% نمره های اونایی که اون رشته هارو کسب کردن به دست بیارن و برای رشته های دیگه ۸۰% و اینکه بین تعداد خودشون رقابت در رتبه هست….
      و خالا اینکه چرا بعضی توی کارشون تخصص ندارن به خاطر نظام آموزشی غلطیه که ما داریم که مثل قیف برعکسه که یعنی در ابتدا از همه به شدت سخت میگیرن و بعدش دیگه رااااحت راحت جزوه ی استادشونو برای امتحان میخونن…به جای کتاب های معتبر علمی و نتیجه میشه این چیزی که شما میگید
      البته منم مخالف اختصاص سهمیه ام چون از اساس با این نظام آموزشی مخالفم که همه فقط میخوان دکتر بشن!!! اونم در حالیکه از روی جزوه میخوان مریضارو درمان کنن!

      1. سلام و عرض ادب
        از اظهار نظر شما سپاسگزارم و حرفهای شما رو کاملا قبول دارم
        ولی در کل در مورد سهمیه چه برای رشته های تاپ چه رشته های معمولی مخالفم. فارغ التحصیل همه رشته ها در این مملکت تاثیرگذار هستن. از همه مهمتر اینکه وقتی سهمیه داری یعنی بقیه امور هم با یک نامه حله. خیلی راحت مجوز میگیری و مشغول بکار میشی درحالیکه یک نفر عادی که شاید خیلی هم باسواد باشه باید هزار مرحله و آزمون رو بگذرونه تا بتونه مشغول کار بشه. کلا چه سیستم آموزشی چه سیستم مدیریتی و گزینشی مشکل داره

  5. سلام و عرض ادب خدمت جناب روحانی عزیز،ما ازتون خواهش میکنیم که هر جوری که هستش از طرح تعویق کنکور حمایت کنین ،و با دادن سهمیه مخالفت ،چون سهمیه دادن واقعا بی انصافیه ،ولی با تعویق کنکور هم به دانش آموزان سیل زده کمکی میشه و اینکه یه بازه ی زمانی میشه برای جبران بچه هایی که از یه سری درسا عقب افتادن،مطمئن باشین اگر دانشگاه ها یکم دیرترم شروع بشن هیچ اتفاقی نمیوفته،پس لطفا خودتون وارد این عمل بشین و به همه ی بچه ها کمک کنین

  6. سلام و عرض احترام خدمت جناب روحانی ازتون خواهش میکنیم از طرح تعویق کنکور حمایت کنین و با دادن سهمیه مخالفت ،با سهمیه دادن حق خیلی ها ضایع میشود ولی با تعویق کنکور هم به بچه های سیل زده کمکی میشه همین که کسایی که عقب افتادن از یه سری درسا میتونن تو این بازه ی زمانی جبران کنن …مطمئن باشین اگر دانشگاه ها یکم دیر تر شروع شه هیچ اتفاقی نمیوفته ..لطفااااااااااااااااا حمایت کنین اجازه ندیدن حق ما ضایع شه

  7. با سلام،وزات علوم مدعی است تعویق کنکور سال تحصیلی دانشگاه ها را با مشکل روبرو میسازد پس چرا هر ساله تعدای دانشجو از آبان ماه به صورت تکمیل ظرفیت وارد ترم مهر دانشگاها میشوند و مشکلی برایشان بوجود نمی آید؟امسال تمام داوطلبان را از آبان وارد دانشگاها کنند تا تعویق مشکلی پیش نیاورد و ترم مهر پا بر جا بماند،وزات علوم معتقد است تعویق خسارت جبران ناپذیر مالی میزند و سهمیه مازاد برای بیست و چهار استان میدهد،آیا دولت انقدر ثروتمند است که برای بیست و پنج استان صندلی اضافه وارد دانشگاه کند اما فقط تعویق برایش هزینه بر است؟فرض بر این که سهمیه مازاد هم داد،داوطلب سیل زده که منابعش از دست رفت با ذهن خالی سر جلسه ی کنکور چه سوالی را میتواند جواب دهد که سهمیه باعث کمک به او شود؟واضح است که سخنان وزارت علوم غیر منطقی است!!۱

    #تعویق_کنکور_سراسری
    #رای_گیری_کثیف_مجلس
    #فروختن_شرافت_به_مافیای_کنکوری

    1. سلام بنظر من باید تا جایی که امکان داره کنکور به تعویق انداخت که به نظام آموزشی ضرری وارد نشه بنظر من یک ماه زمان مناسبی برای تعویق کنکور هست و سال تحصیلی جدید هم با مشکلی روبرو نخواهد شد

  8. سلام وعرض ادب خدمت آقای روحانی
    من یکی ازداوطلبی کنکورهستم که سیل زده هم نیستم میخواستم بگم که سهمیه به نفع هیچکدام ازبچه ها نیست وخواستارتعویق دوماهه ی کنکورسراسری هستیم همانند سال ۹۵دذکل این طرح برای همین وقت هاست خواهشمندیم ازاین مسئله ساده نگذرید واجازه ندهید آینده مانابودشود.

  9. صدای ی ما کنکوری ها باشید …صدای این امید های آینده کشور باشید …همگی خواستار تعویقیم …سهمیه به ضررهمه است … هنوز هستند مردمانی که پیگیر حق اند …ما کنکوری ها به شما پناه اوردیم ناامیدمون نکنید … همینجور که داخل خونه هامون داریم سخت برای آیندمون وکشورمون تلاش میکنیم و درس میخونیم شماهم لطفا به یاری ما بیایید … ما کنکوری ها خواستار تعویق هستیم #تعویق_کنکور_سراسری #تعویق_کنکور #تعویق #کنکور #کنکور۹۸

  10. با سلام،وزات علوم مدعی است تعویق کنکور سال تحصیلی دانشگاه ها را با مشکل روبرو میسازد پس چرا هر ساله تعدای دانشجو از آبان ماه به صورت تکمیل ظرفیت وارد ترم مهر دانشگاها میشوند و مشکلی برایشان بوجود نمی آید؟امسال تمام داوطلبان را از آبان وارد دانشگاها کنند تا تعویق مشکلی پیش نیاورد و ترم مهر پا بر جا بماند،وزات علوم معتقد است تعویق خسارت جبران ناپذیر مالی میزند و سهمیه مازاد برای بیست و چهار استان میدهد،آیا دولت انقدر ثروتمند است که برای بیست و پنج استان صندلی اضافه وارد دانشگاه کند اما فقط تعویق برایش هزینه بر است؟فرض بر این که سهمیه مازاد هم داد،داوطلب سیل زده که منابعش از دست رفت با ذهن خالی سر جلسه ی کنکور چه سوالی را میتواند جواب دهد که سهمیه باعث کمک به او شود؟واضح است که سخنان وزارت علوم غیر منطقی است!!۱

    #تعویق_کنکور_سراسری
    #رای_گیری_کثیف_مجلس
    #فروختن_شرافت_به_مافیای_کنکوری
    #ابتذال_در_مجلس

  11. اینکه سهمیه به سیل زده ها کمک نمیکنه و حق بچه های دیگه رو هم پایمال میکنه بر هیچکس پوشیده نیست.آخه اون سیل زده که تو بهترین زمان خوندن واسه کنکور ینی بعد از عید.نه امکانات و نه روحیه درس خوندن داشته سهمیه رو میخاد چیکار کنه ؟چقد میخاد جابجاش کنه؟ در حالی که اگه به تعویق بیفته هم به سیل زده ها کمک شده و هم حق بقیه پایمال نمیشه.فک نمیکنم اگه دانشگاه ها چن ماه دیر تر کارشونو شرو کنن اتفاق خاصی بیفته.ما موافق تعویق کنکور و شرکت در رقابت عادلانه هستیم.با سهمیه دادن حق ما پایمال میشه.لطفا رسیدگی کنید باتشکر.

  12. رعیس جمهور محترم
    همه ی ما خاستار تعویق کنکورررر و مبارزه با مافیا هستیمممم سهمیه دادن ب مناطق نه تنها ب نفعع انها نیسسس بلکه ب ضرر همه ماستتتتتتتت از شما خاستار برای ارامش همه ی ما اینده سازان با طرح تعویق موافقت کنیددد اجرکم عندالله

  13. سلام. من داوطلب کنکور سراسری۹۸ هستم. به دلیل وقوع سیل داوطلبان ۲۴ استان کشور طلایی ترین فرصت خود را برای مطالعه ی سرنوشت سازترین و حیاتی ترین آزمون زندگی خود از دست داده انو. هزاران نفر از داوطلبان کنکور سراسری ماه هاست که مکان و منبعی برای مطالعه ندارند و حتی عزیزان خود را از دست داده اند. دیگر خانه ای ندارند و تنها امیدشان به این آزمون است که بتوانند با قبولی در این آزمون آینده شان را بسازند و انگیزه ای را برای خود و خانواده هایشان ایجاد کنند. دراین بین داوطلبانی هستند که امسال آخرین فرصتشان برای شرکت در این آزمون سرنوشت ساز است. دانش آموزان منابع خود را از دست داده اند و چون انتشاراتی ها منابع نظام قدیم را مجددا چاپ نکردند، منابع نظام قدیم به سختی در بازار یافت می شود. مسلما این داوطلبان نیاز به زمان بیشتری دارند که از لحاظ روحی و سطح علمی خود را برای این آزمون مهم آماده کنند. اعطای سهمیه به داوطلبان سیل زده، دردی از آنها دوا نمیکند. زیرا آنها نیاز به زنان بیشتر برای تهیه منبع، آمادگی روحی و حتی ایجاد مکانی برای مطالعه دارند. *از طرفی در این بین داوطلبانی هستند که سیل زده نیستند ولی ماه هاست میزبان اقوام و آشنایان سیل زده شان هستند و این داوطلبان که تعدادشان هم کم نیست زمان زیادی را از دست داده اند و سهمیه ای هم دریافت نمیکنند. از طرفی داوطلبان کنکور علی الخصوص پشت کنکوری ها به خوبی با مضرات سهمیه آشنایی دارند و تاثیر منفی سهمیه را روی زندگی خود دیده اند. چیزی که خودم پارسال شاهدش بودم داوطلبانی بود که با درصدهای عالی بخاطر سهمیه زلزله سرپل ذهاب و پردیس خودگردان که از ظرفیت مازار هم بود رتبه های بدی کسب کرده بودند در حالی که پارسال فقط به یک شهر سهمیه زلزله تعلق گرفت ولی الآن ۲۴ استان کشور سهمیه دریافت میکنند. لز طرفی در برخی شهر ها بعضی از محله ها سیل آمده و کل شهر سهمیه میگیرد و یا ممکن است داوطلبی متولد لرستان باشد ولی موقع سیل در شهر دیگری بوده یا محل سکونتش شهر دیگری ست و او نیز سهمیه میگیرد. سهمیه و ضریب بی عدالتی آشکاریست. خواهش میکنم با تعویق کنکور از ما حمایت کنید.

  14. لطفا به مشکل ما رسیدگی کنید ،این بلاتکلیفی و فشار برای یه جوون واقعا عادلانه نیست،خواسته ی ما واضحه ما میخوایم کنکور به تعویق بیافته،ما به هیچ وجه سهمیه نمیخوایم،چون عادلانه نیست و باعث اعتراض سایر داوطلبان میشه،تعداد استانهای سیل زده بالاست و خسارت وارد شده به همه جا یکسان نیست،از طرفی یک سری از داوطلبان میزبان سیل زده ها بودن که سهمیه براشون منظور نمیشه،ما همین الان هم با نوزده نوع سهمیه ی مختلف داریم رقابت میکنیم که شرایط برای کسانی که هیچ سهمیه ای ندارن بسیار سخته،لطفا با تعویق موافقت کنید

  15. باسلام
    _دانش آموزان و داوطلبان سیل‌زده خود را از چرخه رقابت کنکور سراسری حذف شده میدانند و اعطای سهمیه یا هر چیزی مشابه آن دردی را از آنها درمان نخواهد کرد همچنین جمعیت بسیاری از داوطلبان کنکور دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور هستند که وقتشان،زندگیشان،کتب و منابع آموزشی خود،تمرکز و آرامش شان و از همه مهمتر امیدشان را آب برده است و وضعیت وخیم این دانش‌آموزان مناطق سیل زده بر کسی پوشیده نیست.و این دلیلی بر ضرورت انکار ناپذیر تعویق آزمون سراسری است.
    مستحضر هستید که ما در ۲۴ استان سیل داشتیم که میزان خسارات در این استان ها بسیار متفاوت است و به هیچ وجه امکان اختصاص سهمیه به صورت عادلانه و کارشناسی شده وجود ندارد و به هر صورتی که اختصاص داده شود حق عده کثیری را پایمال خواهد کرد که این مسلما ،مردم ما دانش‌آموزان ما و هر کسی که خواهان عدالت میباشد نیست.
    همانطور که مطلع هستید طرح تعویق کنکور قرار بود در روزسه شنبه بررسی شود ک ب طرز عجیبی یک روز جلوتر یعنی در روز دوشنبه بطور ناگهانی رای گیری شد و تعدادی از نمایندگان موافق حضور نداشتن و جالبتر اینکه نمایندگانی که موافق بودند لحظه آخر شرافتشونو فروختن و رای مخالف دادن و این طرح رد شد در حال حاضر دانش آموزان مناطق سیل زده و دیگر مناطق تنها خواهان تعویق آزمون سراسری هستند و این خواسته را تاکنون به همه طرق مطرح کرده اند و نسبت به سهمیه و هر چیز مشابه آن اظهار انزجار کرده اند.بهترین کار تعویق کنکور است تا همه داوطلبین در محیط عادلانه ای بتوانند باهم رقابت کنند
    مدیر کسی است که بتواند در شرایط بحرانی و غیر طبیعی مدیریت کند لذا سازمان سنجش بهتر است به جای آوردن بهانه‌های واهی و غیرقابل قبول به صورت استثناء امسال را به خود سختی دهد و با کنکوریهای سیل‌زده همراهی کند و بدیهی است که با تغییر آزمون سراسری سال تحصیلی دانشگاه‌ها هرگز مختل نمی شود لذا مدیریت صحیح و هماهنگی سازمان‌ها و نهادها را در این شرایط بحرانی می طلبد که در شرایط فعلی حداقل کاری است که مسئولان میبایست در حق سیل زدگان انجام دهند.

  16. سیل در حساسترین دوران کنکوریها رخ داد و زمان زیادی رو از ما گرفت و علاوه بر این تمام ‌منابع درسیمون رو از دست دادیم و روحیه ای برای ادامه و جنگیدن برای آیندمون نداریم . شما باید این فرصت رو به ما بدهید تا روحیه مان را بازیابی کنیم و منابع خود را جایگزین کنیم تا بتونیم در یک رقابت عادلانه شرکت کنیم . پس سهمیه عملا هیچ سودی برای ما ندارد جز ضایع شدن حق بقیه . از طرفی در یک منطقه که سیل آمده همه ی افراد آسیب ندیدن ولی با دادن سهمیه به افرادی که آسیب ندیدن سهمیه تعلق میگیره که این بی عدالتیه و به ضرر ما آسیب دیدگان اصلی نیز هست .
    کنکور سراسری نسبت به کنکور ارشد از تعداد افراد بیشتری تشکیل شده و حساسیت بیشتری نسبت ب کنکور ارشد و دکترا داره و یجوری آینده هر فردی رو مشخص میکنه و همچینین ماندن در پشت کنکور علاوه بر اسیب روحی و روانی هزینه زیادی هم داره . علاوه بر این بعضی ها آخرین سال کنکورشون هست و سال بعد باید برن سربازی .
    خواهشا متوجه باشید که یک سال که هزار سال نمیشود ، طرح تعویق کنکور سراسری برای همین وقت هاست. یعنی کنکوری ها ارزش یک مقدار زحمت سازمان سنجش را ندارند؟؟!!! سازمان سنجش برای راحتی و منافع خودش راضی به تعویق نیست . درسال ۹۵ هم کنکور سراسری عقب افتاد امیدوارم ک حامی حق و عدالت باشید و کنکور سراسری را همانند کنکور ارشد به تعویق بیندازید .

  17. اکثر ما کنکوریا (میتونم به جرات بگم بیشتر از نود درصد )خواستار تعویق کنکور سراسری بودیم که این خواسته مون رو به گوش نمایندگان مجلس رسوندیم ،و اونها هم اکثریت گفتن که موافقن و حمایت می‌کنند ،ولی در کمال تعجب در روز رای گیری نماینده ای که به عنوان موافق تعویق کنکور نامه های تعویق کنکور رو امضا کرده بود به عنوان نماینده ی مخالف سخنرانی کرد و در عرض ده دقیقه رای گیری کردند و گفتن که تصویب نشد

    والان بحث سهمیه ی کنکور سراسری رو دوباره پیش کشیدن که نه تنها سودی برای سیل زده ها نداره بلکه باعث اعتراض سایر داوطلبان میشه

    با توجه به اینکه تعداد استان های درگیر باسیل بسیار بالاست ،وهمچنین خسارات وارده به همه ی نقاط سیل زده یکسان نیست ،مثلا یکی کلا خونش رو از دست داده و دیگری فقط درگیر یه آبگرفتگی ساده بوده،سهمیه به هیچ وجه عادلانه نیست مگر اینکه مسئولین وضعیت تک تک افراد سیل زده رو بررسی کنند و مناسب با شرایط اونها بهشون سهمیه بدن که میدونیم اینکار اصلا شدنی نیست

    بهترین راهکار تعویق کنکور سراسری است و از رئیس جمهور درخواست میکنیم که خودشون مشکل بیش از یک میلیون کنکوری رو حل کنند ،و به نظر دانش آموزانی که بخش بزرگی از آینده ی این کشور رو تشکیل میدن اهمیت بیشتری بدهند

  18. سلام و درود اول باید یه تشکر ویژه داشته باشیم بابت حمایت حاج اقا باقری …با این برکت الهی ۲۴ کشور عزیزمون دچار سیل و ویرانی شد دراین بین یکی از دغدغه ی مردم بچهای کنکوری بودن ک نه جایی نه کتابی هیچی برای درس خوندن نداشتن و هنوزم ندارن ما از نمایندگان نسبتا محترم خواستیم ک کنکور تعویق بیوفته و جناب خادمی بزرگی کردن و طرح دوفوریتی ارائه دادن و کلی اتفاقات ابهام برانگیز رخ داد کسی ک با طرح موافق بود اون روز شد مخالف سرسخت بگذریم…و با رد طرح دوفوریتی کنکور نمایندگان مجلس تموم کنکوریهارو ناامید کرد خدا میدونه مافیا چقدر هزینه کرده بود تا به خواستش رسید …سهمیه ناعادلانس من پشت کنکوری هستم پارسال ک بخاطر کرمانشاهیان عزیزمون سهمیه دادن ک البته به نفع همه (مافیا و کسایی ک تقلب کردن)بود ب جز بچهای کرمانشاه و این اصلا عادلانه نیست امسال هم بخاطر سیل و ۲۴ استاااااااااان حرف کمی نیست و باز ما باید از رقابت کنکور خارج بشیم بخاطر سهمیه و ناعدالتی و سازمان سنجش گفته ک اگ تعویق بیوفته هزینه بر میشه براشون یعنی اینده یک میلیون دانش اموز و اینده ساز کشور از سازمان سنجش ک یک ارگان دولتی هست بی ارزش تره؟!و هرچقد هزینه بشه مثله وقتی ک ثبت نام کردیم هزینشو پرداخت میکنیم اگ دردتون هزینس…لعنت بر سازمان سنجش و لعنت به اشخاصی ک برای یه تیکه کاغذ و پول با زندگی میلیون ها دانش اموز بازی میکنند سهمیه برابر با ناعدالتی …

    1. جناب روحانی از شما خواهشمندیم ک هرچه سریع تر به بررسی تعویق کنکور سراری بپردازید . کمک کنید از دست نماینده ها ک کاری بر نیومد .میومد ولی نخواستن که کاری کنن شما به ما کمک کنید سهمیه ب هیچ دردی نمیخوره فقط برای این خوبه ک سازمان سنجش بتونه راحت تر تقلب کنه تو رو خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا صدای مارو بشنووووووووووووووووووووووووووووووووید دوماه از فرصتشون و از دست دادن به ولا ک سهمیه بدرد نمیخوره زمان میخان فقط زمان نزارید مافیای کنکور به خواستشون برسسسسسسسسسسسسسن نزارید

    2. خیلی ممنونم از حاج اقا باقری بخاطر قدم بزرگی که برای ما کنکوریا برداشتن.ما میخوایم یه رقابت عادلانه با بقیه داشته باشیم.بخاطر همین مخالف سهمیه ایم،از طرفی هم نمیشه نسبت به شرایط دانش اموزای سیل زده بیتفاوت بود!

  19. باسلام
    از رییس جمهور محترم خواهش میکنیم به ما سیل زده ها کمک کنه به خدا دوماه بین مطالعه ما وقفه افتاده و بقیه چیزایی هم که قبل عید خوندیم یادمون رفته؛ سهمیه و ضریب به هییییچ درد ما نمیخوره ما فقط یه فرصت جبران میخوایم! مافیا به دنبال عدم تعویقه کنکوره تا ما موفق نشیم و یه سال پشت کنکور بمونیم! همونطور که به ارشدی ها کمک کردید و دوماه کنکورشونو عقب انداختید به ما هم لطف کنید تازه ارشدی ها سیل خیلی نزدیک کنکورشون بود اونایی که خونده بودن نتیجه میگرفتن و اونایی هم که نخونده بودن هیچی ولی ماها فرصت طلایی مطالعه در عید و فروردین و اردیبهشت رو از دست دادیم ما فقط تعویق میخوااایم

  20. با سلام و عرض ادب ضمن قبولی طاعات دانش اموز کنکوری هستم همونطور ک‌میدونید ۲۴ استان ما دچار سیل شد علاوه بر از دست دادن خانه ها و عزیزان خیلیا نگران از دست دادن اینده خود بودن و خاستار تعویق شدند ما هم برای رعایت عدالت و نادیده نگرفتن دوستان و ازمونی برابر ب نماینده های شهر خود تماس گرفتیم و خاستار این شدیم ک زمان بدهند ب کنکوری ها و تعویق بیندازند خیلیا موافق بودند و گفتن سهمیه بدبخت میکنه دانش اموزا و اینک کمکی ب سیل زده ها اون هم ۲۴ استان نمیکنه خلاصه روز مجلس ب صورت خیلی غیر شفاف رای گیری و نماینده های موافق و امضا کننده طرح مخاف درامدن و بصورت عجیبی مخالفت کردن در این میان کسی نمیدونه چ اتفاقی افتاد سازمان نگران هزینه های خودش هس مافیا ب فکر پشت کنکور موندن بچه ها و هزاران مشکل باعث شد حق ما نادیده بشه در خاست ما این است ک فردا در نماز جمعه در خطبه خود ناعدالتی را مطرح و از ما دفاع کنید تا ب گوش رهبر عدالت پیشه ما برسد ممنونم

  21. این همه مشکل در کشور وجود دارد گرونی و بیکاری ما جوون هارو از اینده و کشور خسته و ناامبد نمنید اقای روحانی،لطفا لطفا و لطفا مخالفت کنید با سهمیه‌ای که هزاران کنکوری رو نابود میکنه، ما خواستار موافقت شما هستیم

  22. ماهم از رئیس جمهور اقای حسن روحانی خواستار برخورد با مجلس و تعویق دوماهه کنکور هستیم نزارید مافیا بیش از این خون ما را در شیشه کنند

  23. باسلام
    _دانش آموزان و داوطلبان سیل‌زده خود را از چرخه رقابت کنکور سراسری حذف شده میدانند و اعطای سهمیه یا هر چیزی مشابه آن دردی را از آنها درمان نخواهد کرد همچنین جمعیت بسیاری از داوطلبان کنکور دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور هستند که وقتشان،زندگیشان،کتب و منابع آموزشی خود،تمرکز و آرامش شان و از همه مهمتر امیدشان را آب برده است و وضعیت وخیم این دانش‌آموزان مناطق سیل زده بر کسی پوشیده نیست.و این دلیلی بر ضرورت انکار ناپذیر تعویق آزمون سراسری است.
    مستحضر هستید که ما در ۲۴ استان سیل داشتیم که میزان خسارات در این استان ها بسیار متفاوت است و به هیچ وجه امکان اختصاص سهمیه به صورت عادلانه و کارشناسی شده وجود ندارد و به هر صورتی که اختصاص داده شود حق عده کثیری را پایمال خواهد کرد که این مسلما ،مردم ما دانش‌آموزان ما و هر کسی که خواهان عدالت میباشد نیست.
    همانطور که مطلع هستید طرح تعویق کنکور قرار بود در روزسه شنبه بررسی شود ک ب طرز عجیبی یک روز جلوتر یعنی در روز دوشنبه بطور ناگهانی رای گیری شد و تعدادی از نمایندگان موافق حضور نداشتن و جالبتر اینکه نمایندگانی که موافق بودند لحظه آخر شرافتشونو فروختن و رای مخالف دادن و این طرح رد شد در حال حاضر دانش آموزان مناطق سیل زده و دیگر مناطق تنها خواهان تعویق آزمون سراسری هستند و این خواسته را تاکنون به همه طرق مطرح کرده اند و نسبت به سهمیه و هر چیز مشابه آن اظهار انزجار کرده اند.بهترین کار تعویق کنکور است تا همه داوطلبین در محیط عادلانه ای بتوانند باهم رقابت کنند
    مدیر کسی است که بتواند در شرایط بحرانی و غیر طبیعی مدیریت کند لذا سازمان سنجش بهتر است به جای آوردن بهانه‌های واهی و غیرقابل قبول به صورت استثناء امسال را به خود سختی دهد و با کنکوریهای سیل‌زده همراهی کند و بدیهی است که با تغییر آزمون سراسری سال تحصیلی دانشگاه‌ها هرگز مختل نمی شود لذا مدیریت صحیح و هماهنگی سازمان‌ها و نهادها را در این شرایط بحرانی می طلبد که در شرایط فعلی حداقل کاری است که مسئولان میبایست در حق سیل زدگان انجام دهند.

  24. لطفا لطفا این کنکور رو عقب بندازین….رئیس جمهور باید شخصا وارد مسئله بشن….ما که از مجلس نا امید شدیم!!!!
    یه روش ساده برای این که بفهمین اکثریت کنکوری ها تعویق می خوان یا نه اینه که سازمان سنجش یک نظر سنجی بذاره تا هر کس با وارد کردن مشخصات کارت کنکورش به تعویق رای آری یا نه بده…این نتیجه که از این نوع نظر سنجی به دست می آد رو دیگه نمیشه کتمان کرد،چون میشه مطمئن شد فقط و فقط کنکوری ها رای دادن و امکان هیچ گونه تقلبی در رای گیری وجود نداره چرا که شماره داوطلبی هر کنکوری منحصر به فرده…..
    اما در کل
    دو راه هست!!!
    یا استرس و فشار رو بریزین سر دانش آموزای بدبخت کنکوری،یا این که یکم این مسئولین مدیریت به خرج بدن و به خودشون فشار بیارن تا زمان بندی درست بشه.

    1. بخدا از دادن سهمیه های مختلف به ستوه امدیم … ولی دوستمون چه خوب گفت با وجود موسسات کنکوری که خون بچه هارا درشیشه میکنند و حتی رهبر هم به سختی ازشون انتقاد کردند صدای دانش اموز فلک زده ی سیل زده یا نزده به جایی میرسه؟..
      دقیقا هرکسی مخالف تعویق است دوحالت دارد یا مافیای کنکوری است که ازمونها وبرنامه های تابستان شان دیگرخریدارندارد
      یا اگاه نیست که تعویق کنکور به نفع همه است ، هم دواطلبان سیل زده دوباره احیا میشوند هم دانش اموزی که تااینجا خوب خوانده فرصت جمع بندی اش بیشتر میشود و از طرفی باوجود سهمیه هم تعداد سهمیه های مختلف زیاد است هم توان علمی کشور کم میشود

  25. سلام واقعا من نمیدونم چرا هرچی تو مملکت میشه دارید سهمیه میدید مگه بهزیستی یا کمیته امداده دانشگاه باور کنید مام آدمیم زحمت میکشیم .الکی به بچه دهاتیا سهمیه میدید در صورتی که اصلا ۵ درصدشونم نخوندن لطفا رسیدگی کنید نزارید حق اینهمه جون پایمال نفهمی و پولکی بودن نماینده های نادون مجلس بشه .لطفا برای اجرای عدالت کنکور رو به تعویق بیاندازید

  26. مسئله ی تعویق کنکور سراسری عادلانه ترین روش برقراری کنکور سراسری امسال است و رئیس جمهور محترم حتما به شخصه پیگیر این موضوع شود و از تعویق کنکور سراسری حمایت کند

  27. همه دانش اموزان کنکوری دنبال تعویقن ، چه سیل زده ها که با تعویق میتونن دوباره شروع به درس کنن و خودشونو به بچه های دگ برسونن و در یک فضای عادلانه و برابر رقابت کنن، چه غیر سیل زده ها که اگه سهمیه داده بشه تلاش خودشون و هزینه ی خانواده ها همه هدر میره، و اینکه خیلی ها اگرچه خودشون سیل زده نبودن اما میزبان سیل زده ها بودن و عملا اونا هم کلی از درس موندن، دادن سهمیه بی عدالتیه و به درد سیل زده ها هم نمیخوره چون وقتی کسی چند ماه چیزی نخونده باشه سهمیه چکاری میتونه براش بکنه وقتی همه مطالب از یاد رفته سهمیه کار امد نیست و فقط تعویقه که میتونه بهشون کمک کنه، درست نیست که مسئولان به خواسته یک میلیون کنکوری بی توجه باشن ما اینده سازان کشوریم حق نیست که صدامونو کسی نشنوه و به خواستمون بی توجهی بشه، حمایت کنید از ما
    #تعویق_کنکور_سراسری

    1. یه نفر که دوماهه درس نخونده و هرچی خونده یادش رفته سهمیه چه فایده ای براش داره؟ مگه این سهمیه تاثیرش چقدره؟ یقینا هیچ فایده ای براشون نداره و فقط میخوان یه کاری کرده باشن

  28. تعویق کنکور فرصتی عادلانه برای تمامی دانش اموزان است سهمیه نه تنها به داوطلبین سیل زده کمک نمیکند بلکه به ضرر دیگر داوطلبین هم هست
    به علاوه دانش اموزان زیادی میزبان سیل زده ها بوده اند سهمیه فقط باعث اختلال در نتایج میشود
    وقتی دانش اموزان وقت و منابع کافی ندارند سهمیه چه دردی را دوا میکند؟
    خواهان تعویق کنکور هستیم
    عدالت اموزشی رو برقرار کنید

  29. سلامو عرض احترام اقای روحانی من دانش اموز کنکور سراسری کارشناسی مخالف سهمیه هستم سهمیه به استان های سیل زده هیچ کمکی نمیکنه ما یک رقابت عادلانه میخواهیم دانش اموزان سیل زده خواهان تعویق برای جبران زمان از دست رفته هستند.ما ۱۹ سهمیه داریم اگر قرار باشد بعد هر اتفاقی و بلایایی سهمیه بدن که دیگه رقابت عادلانه به حساب نمیاد.از شما عاجزانه خواهش میکنم با تعویق کنکور سراسری موافقت بفرمایید .اجرتون با خدا.تشکر

  30. با رسوایی که در مجلس رخ داد، معلومه که مافیا موافق سهمیه و بر علیه ما کنکوری ها هستن
    تنها خواسته ما تعویق کنکوره،فقط تعویق
    سهمیه ما و تمام سیل زده هارو بدبخت می‌کنه
    آخه کسی که چیزی ندارم بخونه،سقفی نداره،ارامشی ندارم ،سهمیهذبدرد چیش میخوره؟؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا