حوادث

عدم اعزام نیروهای آتش نشانی به آبادان

خبرمهم: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: به دلیل انتشار ریز گردها در آسمان کشور، اعزام نیروهای آتش نشانی به آبادان به صورت زمینی در حال انجام است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، ساعاتی قبل خبری توسط سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مبنی بر اعزام نیروهای زبده این سازمان برای امداد رسانی به هموطنان گرفتار شده در حادثه ریزش برج متروپل در آبادان منتشر شد.

دقایقی قبل در همین رابطه شایعاتی مبنی بر عدم همکاری مسئولان مختلف در بخش هوایی کشور برای اعزام نیروهای سازمان آتش نشانی به آبادان در فضای مجازی منتشر شد.

خبرنگار میزان برای بررسی صحت و سقم این شایعه به سراغ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران رفته و ماجرا را پیگیری کرد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: به هیچ عنوان بحث ناهماهنگی و عدم همکاری سازمان‌ها و بخش‌های مختلف هوایی کشور برای اعزام نیروهای سازمان آتش نشانی به آبادان صحت ندارد و این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم.

وی افزود: در پی انتشار ریزگردها در استان‌های مرزی غرب کشور و گسترش این ریزگرد‌ها در اغلب آسمان‌ استان‌های نواحی غربی و مرکزی، هیچ گونه امکان پرواز هواپیما و بالگرد به دلیل عدم وجود دید مناسب وجود ندارد؛ لذا ناچار شدیم تا به صورت زمینی به سمت آبادان اعزام شویم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر از استان مرکزی عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: با حضور راننده‌های کمکی، نفرات شیفت بندی شدند و در حال حرکت به سمت مقصد هستند و در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای اعزام نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی به آبادان وجود ندارد.

وی افزود: پیش بینی ما بر این است که بامداد امشب وارد آبادان شویم و عملیات امدادی به محض ورود به محل حادثه آغاز شود.

ملکی از هموطنان خواست که به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه‌های معتبر کشور پیگیری کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا