اجتماعیحوادثفرهنگی

قاتل میترا استاد کیست؟ / نجفی؛ از معلمی تا قتل

خبرهای فوری: شهردار اسبق تهران را بیشتر بشناسید.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، وزیر آموزش و پرورش اسبق کشور، عصر امروز به قتل همسر دومش اعتراف کرد. همسر دومی که به گفته خودش برایش حاشیه کم ایجاد نکرده بود و به گفته خود نجفی در مصاحبه‌ای می‌خواسته اسرار او فاش کند.

محمد علی نجفی اما متولد سال ۱۳۳۰ است. او در دانشگاه صنعتی شریفو سپس ماساچوست تحصیل کرده بوده. او از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی است. او عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. نجفی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های دکتر باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ در دولتهای موسوی وهاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در ۱۳۸۶ به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد و در ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس‌جمهور از این سمت استعفا کرد.

او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی مهدی کروبی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات بود و نمایندگی مهدی کروبی در شورای نگهبان برای پیگیری مسائل مربوط به تقلب در انتخابات را برعهده داشت.

نجفی را بیشتر ما به واسطه حضورش در ساختمانش خیابان بهشت و البته استعفایش از پست شهرداری در خاطر داریم. استعفایی که به اجبار و به بهانه بیماری صورت گرفته بود. نجفی اما پیشتر در شورای شهر تهران سابقه حضور داشت. او در پاییز ۱۳۸۵ با قرار گرفتن در لیست ائتلاف اصلاح طلبان نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر تهران شد و توانست همراه با احمد مسجد جامعی، معصومه ابتکار و هادی ساعی از لیست ائتلاف اصلاح طلبان در جمع ۱۵ نفره شورای شهر تهران قرار بگیرد. نجفی به دنبال انتصاب به عنوان معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، استعفانامه‌اش از عضویت در شورای شهر تهران را به مسئول بخش حقوقی شورا تقدیم کرده و راهی ساختمان میراث فرهنگی شد. در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نیز در حالی که استعفای نجفی در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به این که یک هفته بیشتر تا پایان عمر سومین دوره شورای شهر تهران باقی نمانده بود، و با وجود مخالفت‌های حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، رأی‌گیری برای تصویب استعفای نجفی انجام شد. از ۱۱ نفری که در جلسه شورا حضور داشتند فقط ۵ نفر به استعفا رأی دادند اما چمران گفت تعداد ۶ نفر بوده و استعفا پذیرفته می‌شود.

محمدعلی نجفی اما فرد کم حاشیه‌ای در حوزه سیاست بود. او در دوران حضورش در شورای شهر تهران بدلیل مخالفتش با تغییر نام میدان حق شناس به نه دی سر زبان‌ها افتاده بود. وی همچنین در دوران تصدیش در پست شهرداری بدلیل افشای پرونده‌های فساد مالی شهرداری به شهرت رسیده بود و در نهایت هم بدلیل استعفایش دوباره سر زبان‌ها افتاد.

اکنون اما نجفی با بدلیل قتل همسر دومش بازداشت شده است. خبر میترا استاد ظهر امروز منتشر شد و در نهایت نجفی به قتل او اعتراف کرد. او در جریان بازجویی گفته بود اسراری داشته که همسر سابقش قرار بوده فاش کند. اینکه او چه اسراری داشته و اختلافات حانوادگی چه بوده است مساله‌ایست که احتمالا به زودی مشخص خواهد شد. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا