اجتماعیسلامتورزشی

آیا کرونا لیگ برتر فوتبال را تعطیل می‌کند؟

خبرمهم: با توجه به این که در هر سه بازی باقی مانده لیگ برتر می‌توان حضور انبوهی از تماشاگران را در ورزشگاه پیش بینی کرد، باید دید که اساسا برگزاری این مسابقات ممکن است به شیوع بیشتر بیماری کرونا منجر شود یا نه؟ طبیعتا قصد ترساندن مردم را نداریم، اما بررسی رفتار چینی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا نشان می‌دهد که به دلیل مرگ آفرین بودن این ویروس، بسیاری از فعالیت‌های جمعی در این کشور محدود و حتی ممنوع شده است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  در آخرین روز بهمن امسال وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که بیماری کرونا به ایران رسیده و متاسفانه دو نفر در شهر قم بر اثر ابتلا به این بیماری از دنیا رفته اند. حتی آمار‌هایی نیز از شناسایی یک نفر در شهر اراک و دو نفر در شهر بابل نیز ارائه شده که صحت و سقم آن دقیقا اعلام نشده است. با توجه به این که بیماری کرونا دوره نهفتگی حداقل دو هفته‌ای دارد ممکن است به مرور آمار ابتلا به این ویروس در شهر‌های دیگر نیز افزلیش یابد. حتی شایع شد که در تهران نیز یک مورد مبتلا به این بیماری مورد آزمایش قرار گرفته و باید منتظر ماند تا مورد رد یا تایید قرار گیرد.

از قضا همین امروز تمرین چهار تیم فوتبال ایران که در رقابت‌های آسیایی حضور دارند آغاز شده و قرار است سه بازی باقی مانده از هفته بیستم لیگ برتر نیز روز یکشنبه ۴ اسفند ماه برگزار شود. امروز پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها در تهران به دلیل بارش باران در محیط سرپوشیده تمرین کردند تا برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر آمادگی بیشتری داشته باشند، اما سوال مهم این است که در صورت اپیدمی شدن ویروس کرونا آیا بازی‌های پیش رو باید لغو شود؟

با توجه به این که در هر سه بازی باقی مانده لیگ برتر می‌توان حضور انبوهی از تماشاگران را در ورزشگاه پیش بینی کرد، باید دید که اساسا برگزاری این مسابقات ممکن است به شیوع بیشتر بیماری کرونا منجر شود یا نه؟ طبیعتا قصد ترساندن مردم را نداریم، اما بررسی رفتار چینی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا نشان می‌دهد که به دلیل مرگ آفرین بودن این ویروس، بسیاری از فعالیت‌های جمعی در این کشور محدود و حتی ممنوع شده است. در ایالت‌هایی از چین که ویروس کرونا همه گیر شد، فعالیت‌های ورزشی کاملا ممنوع اعلام شد چرا که رویارویی مردم با یکدیگر و همنشینی آن‌ها به شیوع این بیماری منجر می‌شود.

حالا سوال اینجاست که آیا در ورزشگاه‌ها که محل ورود مردم از اقشار مختلف است، امکان پخش شدن این ویروس می‌تواند تا چه حد جدی باشد؟ تا این لحظه در ایران شهر قم تنها شهری است که در آن، اقدامات جدی و پیشگیرانه‌ای برای مقابله با شیوع ویروس انجام شده، اما به دلیل اشتراکاتی که این بیماری در علائم بالینی با سرما خوردگی یا آنفولانزا دارد ممکن است کسانی که به هر ترتیبی دچار کرونا شده باشند و در دوره نهفتگی به سر می‌برند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

طبق اطلاعاتی که از چین رسیده ظاهرا این ویروس در دمای پایین‌تر از ۱۴ درجه فعال است و می‌تواند افراد ضعیف و مستعد را مورد حمله قرار دهد. حال سوال اینجاست که آیا در سه شهر مشهد، اصفهان و تهران ممکن است این ویروس در هوا وجود داشته باشد؟

به نظر می‌آید آنچه در مورد ویروس کرونا باید به مردم گفته شود، لازم است که بدون پرده پوشی و پنهان کاری باشد و بد نیست فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه تحقیقات فوری و عاجلی را انجام دهد و در صورت لزوم مسابقات روز یکشنبه را لغو کند. سال ۹۸ متاسفانه پر از ماجرا‌های تلخ و دردناک برای مردم ایران بوده و به نظر می‌آید برای کاهش خطرات احتمالی در هر حوزه‌ای، دیگر نیازی به دلیل و بهانه نباشد. از بین رفتن حتی یک نفر نیز برای ایران حادثه تلخ و ناگواری است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا