ورزشی

نیمکت‌نشینان سرشناس لیگ بیستم

خبرمهم: هستند ستاره‌هایی که با وجود توانایی‌های بالا، احتمالا مقطع زیادی از فصل پیش رو را باید روی نیمکت بنشینند. وقتی اسامی را ببینید، احتمالا با ما هم‌عقیده خواهید شد که داشتن هر کدام از این بازیکنان برای بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری شبیه آرزو است اما شاید آنها در تیم خودشان فرصت فیکس شدن پیدا نکنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «چیزی به آغاز لیگ بیستم فوتبال ایران نمانده و هر چه جلوتر می‌رویم، بازار اخبار و تحلیل‌های فنی و حاشیه‌ای در مورد مسابقات پیش‌ رو داغ‌تر می‌شود. در این میان اگر چه افزایش قیمت ارز، خروج بسیاری از بازیکنان توانمند و ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی موجب تضعیف لیگ برتر ایران شده، اما باز هستند ستاره‌هایی که با وجود توانایی‌های بالا، احتمالا مقطع زیادی از فصل پیش رو را باید روی نیمکت بنشینند. وقتی اسامی را ببینید، احتمالا با ما هم‌عقیده خواهید شد که داشتن هر کدام از این بازیکنان برای بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری شبیه آرزو است اما شاید آنها در تیم خودشان فرصت فیکس شدن پیدا نکنند.

جلال حسینی: کاپیتان پرسپولیس احتمالا آخرین سال حضورش در مستطیل سبز را پشت سر می‌گذارد. جلال حسینی در آستانه ۴۰ سالگی همچنان بخت حضور در پرسپولیس را دارد اما او فصل گذشته جایگاه ثابتش را از دست داد. ابتدا گابریل کالدرون و بعد یحیی گل‌محمدی، جلال را نیمکت‌نشین کردند. تا جایی که او از زمان از سر گیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تنها در یک بازی فیکس شد. اگر شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس ماندنی شود، او و کنعانی‌زادگان زوج قلب خط دفاعی خواهند بود و جلال باید بیشتر بازی‌ها را از روی نیمکت تماشا کند.

کمال کامیابی‌نیا: برای چند فصل او و احمد نوراللهی زوج دفاعی ثابت پرسپولیس در خط میانی بودند. گاهی که مشکلی به وجود می‌آمد، محسن ربیع‌خواه جای یکی از این دو نفر را می‌گرفت. حالا اما ربیع‌خواه در فهرست مازاد قرار گرفته و در عوض سرخپوشان یک هافبک دفاعی تازه‌نفس به اسم میلاد سرلک جذب کرده‌اند؛ بازیکنی که با نمایش‌های خوبش در لیگ قهرمانان آسیا، تحسین منتقدان را برانگیخت. بسیار بعید است که سرلک برای نیمکت‌نشینی جذب شده باشد. بنابراین بین احمد و کمال موقعیت یک نفر در خطر است و به نظر می‌رسد آن یک نفر کامیابی‌نیا باشد.

امید عالیشاه: انگار قرار نیست طلسم نیمکت‌نشینی‌های امید عالیشاه در پرسپولیس شکسته شود. او در لیگ شانزدهم آن قدر از این مساله دلخور بود که خودش را سرباز کرد و به تراکتور رفت اما باز در برگشت به پرسپولیس روی فیکس شدن را ندید. حتی این فصل که مهدی ترابی هم از پرسپولیس رفته، باز بعید است عالیشاه فیکس شود؛ چه این که در پست وینگر چپ، احسان پهلوان جذب شده که در آسیا اولویت اول یحیی گل‌محمدی بود و هر چقدر هم جلوتر رفتیم بهتر بازی کرد. ناگفته نماند در این پست علی شجاعی هم به خدمت گرفته شده است.

حسین حسینی: شماره یک بودن به دروازه‌بان استقلال نساخت. حسین حسینی مدت‌ها با مهدی رحمتی رقابت کرد و ابتدای فصل گذشته با جدایی رحمتی بالاخره دروازه‌بان اول شد اما عملکردش آنقدر نوسان داشت که باشگاه رشید مظاهری را برای لیگ بیستم خرید. از سوی دیگر حسینی هم در استقلال ماندگار شد تا بار دیگر شاهد رقابت دو دروازه‌بان در سنگر آبی‌ها باشیم. اگر رشید مظاهری به خاطر نوع انتقالش از تراکتور، محروم نشود، احتمالا او گلر اول خواهد بود و حسینی باید بیرون بنشیند.

ارسلان مطهری: بی‌شک هر تیمی آرزو می‌کند مهاجمی مثل ارسلان داشته باشد؛ فرصت‌طلب و غیر قابل پیش‌بینی. او پارسال نیم‌فصل برای استقلال بازی کرد و خیلی هم خوب نشان داد، اما بدشانسی مطهری اینجاست که استقلال دو مهاجم درجه یک دارد؛ شیخ دیاباته و مهدی قائدی. اگر این دو بازیکن در جمع آبی‌ها ماندگار باشند، مطهری همچنان چاره‌ای نخواهد داشت جز این که بسیاری از مسابقات تیمش را از روی نیمکت آغاز کند. مطهری در پایان فصل به نیمکت‌نشینی‌اش اعتراض کرد که این مساله با واکنش تند وریا غفوری همراه شد.

مهدی کیانی: هافبک دفاعی توانا و ۳۳ ساله سپاهان در دوران حضور امیر قلعه‌نویی در اصفهان ستون این تیم بود اما به نظر می‌رسد محرم نویدکیا چندان روی کیانی حساب نمی‌کند. این بازیکن با وجود بازی برای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، در اصفهان به‌صورت یک خط در میان در تمرینات حاضر شده است. در مورد او گفته می‌شود ممکن است جدا شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد نیمکت‌نشینی یکی از سرپنجه‌ترین هافبک‌های دفاعی سالیان گذشته خواهیم بود./دنیای اقتصاد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا