ورزشی

آقایان میلیاردی! روی نیمکت خوش می‌گذرد؟

خبرهای فوری: چند بازیکن گران‌قیمت لیگ نوزدهم‌ تا امروز بیشتر وقت خود را روی نیمکت ذخیره‌ تیم‌‌‌شان گذرانده‌اند! چیزی به پایان نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم نمانده است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، در این مدت اتفاقات زیادی رخ داده اما روزگار برای بعضی از بازیکنان گران‌قیمت که پیوستن‌شان به تیم‌های جدید، جنجالی هم شد، بر وفق مراد نیست و در حالی که پیش‌بینی می‌شد آنها جزو چهره‌های تاثیرگذار تیم‌های‌شان باشند‌ اما در بیشتر بازی‌ها آنها را روی نیمکت و گاهی حتی روی سکوها می‌بینیم. تعدادی از مهم‌ترین نیمکت‌نشین‌های گران‌قیمت لیگ نوزدهم را با هم مرور می‌کنیم.

*** مرتضی تبریزی

‌او در اوایل لیگ هجدهم به استقلال آمد. درست در روزهایی که استقلال با وینفرد شفر مشکل گلزنی داشت. تبریزی لیگ هجدهم را با ذوب‌آهن استارت زده بود اما استقلالی‌ها به شدت پیگیر جذب او بودند و سرانجام موفق شدند او را بخرند. تبریزی قبل از هفته سوم از ذوب‌آهن جدا شد و به استقلال پیوست.

گفته می‌شد جذب او نزدیک به ۳٫۵ میلیارد هزینه روی دست استقلال گذاشته است. افشای این خبر و البته شایعه دخالت وزارت ورزش در انجام این انتقال، هزینه‌های جانبی جذب او را برای استقلال بیشتر هم کرد اما تبریزی به‌رغم اینکه در اولین بازی خود برای استقلال مقابل تراکتورسازی گل زد، در ادامه اصلا موفق نبود و بازی‌های زیادی را روی نیمکت نشست. در لیگ نوزدهم و بعد از حضور آندره‌آ استراماچونی در استقلال، پیش‌بینی می‌شد وضعیت تبریزی بهتر شود‌ .

اما تا به امروز نه‌تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه اوضاع او آنقدر بد است که گفته می‌شود ‌ در نیم‌فصل از استقلال جدا خواهد شد. تبریزی در لیگ نوزدهم فقط در سه بازی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و در مجموع تا به امروز تنها ۳۰۵ دقیقه برای این تیم در لیگ برتر به میدان رفته است. او آخرین بار در دقیقه ۹۲ بازی تراکتور و استقلال، برای توقف جریان بازی توسط استراماچونی به میدان رفته است! تبریزی امسال یک پنالتی را در جام حذفی خراب کرده و آمار یک شوت به کلمن آب در بازی با ذوب‌آهن را هم در کارنامه دارد!

*** محسن مسلمان

او پس از جدایی از پرسپولیس به دلیل اختلاف با برانکو ایوانکوویچ، کاملا از دور خارج شده است. مسلمان در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم به ذوب‌آهن رفت و پس از یک نیم‌فصل بد، به سپاهان پیوست و تا امروز عضو این تیم بوده است. از مبلغ قرارداد او با سپاهان اطلاعی در دست نیست.

اما با توجه به اینکه او به هر حال یکی از ستاره‌های فوتبال ایران به شمار می‌رفت، قطعا با قراردادی میلیاردی راهی این تیم شده است. مسلمان در نیم‌فصل دوم فصل گذشته، کمابیش در ترکیب سپاهان قرار می‌گرفت اما تاثیرگذاری خاصی نداشت. او در اولین بازی لیگ نوزدهم مقابل شاهین شهرداری بوشهر در ترکیب اصلی سپاهان قرار داشت اما بین دو نیمه تعویض شد و جای خود را به امید نورافکن داد و در کمال تعجب این آخرین باری بود که او برای سپاهان بازی می‌کرد.

در واقع آمار او در لیگ نوزدهم تا پایان هفته دوازدهم، فقط ۴۵ دقیقه بازی است! مسلمان بعد از این بازی، روی نیمکت سپاهان جا خوش کرد و البته پیش آمد که حتی روی نیمکت این تیم هم جایی نداشته باشد. گفته می‌شود او این روزها مصدوم است و به همین دلیل نمی‌تواند برای سپاهان به میدان برود اما به نظر می‌رسد همه ماجرا این نیست و امیر قلعه‌نویی هم مثل برانکو و امید نمازی از او ناامید شده است! با این وضعیت مسلمان هم که عادت خمیازه کشیدن را ترک نکرده احتمالا باید در نیم‌فصل دوم به دنبال بازی در تیم دیگری باشد.

*** بشار رسن

هافبک عراقی پرسپولیس در دو فصل گذشته جزو بهترین و موثرترین بازیکنان پرسپولیس بود. اصلا به خاطر حضور او در این تیم بود که برانکو با خیال راحت محسن مسلمان را نیمکت‌نشین کرد و به فرشاد احمدزاده هم اجازه جدایی از پرسپولیس را داد. رسن در این دو فصل از ارکان موفقیت پرسپولیس بود و علاوه بر لیگ برتر در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش‌های خوبی داشت.

با جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس پیش‌بینی می‌شد او امسال نقش پررنگ‌تری در این تیم داشته باشد و تبدیل به مرد همه‌کاره میانه میدان این تیم شود اما با گابریل کالدرون این اتفاق رقم نخورده و رسن بدترین دوران حضور خود در پرسپولیس را می‌گذراند. او تا پایان هفته دوازدهم، تنها ۲۴۲ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و در این مدت نه گلی زده و نه پاس گلی داده است. البته او چند بازی تیمش را به دلیل حضور در اردوی تیم ملی عراق از دست داد.

اما واقعیت این است که در بسیاری از بازی‌ها به دلایل فنی و احتمالا بی‌اعتمادی کالدرون، نیمکت‌نشین شده است. سرمربی آرژانتینی البته مدعی است که رسن در تعدادی از تمرینات غایب بوده و آماده نیست اما او حتی در روزهایی که آماده بود و در تمرینات حضوری فعال داشت، کمتر مورد توجه کالدرون قرار می‌گرفت. رسن قراردادی بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار با پرسپولیس بسته و یکی از گران‌ترین نیمکت‌نشین‌های فعلی لیگ نوزدهم است و بعید نیست در پایان نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شود.

*** کوین فورچونه

او یکی از غافلگیرکننده‌ترین خریدهای لیگ نوزدهم بود. فورچونه تا همین چند ماه پیش در لیگ فرانسه بازی می‌کرد. از رن به تیم تروی رفته بود و در فوتبال فرانسه چهره شناخته‌ شده‌ای بود و به همین دلیل وقتی خبر رسید که به تراکتور پیوسته همه شگفت‌زده شدند. صفحات و کانال‌های هواداری تراکتور مدعی شدند که او گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران است.

به نظر می‌رسید این فقط یک ادعای اغراق‌آمیز باشد اما فورچونه سه روز پیش و در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی اعتراف کرد که پیشنهاد تراکتور از نظر مالی آنقدر خوب بود که راضی شد فوتبال فرانسه در سطح اول اروپا را ترک کند و به ایران بیاید. پیش‌بینی می‌شد او یکی از مدعیان آقای گلی لیگ نوزدهم باشد اما حالا که ۱۲ هفته از لیگ می‌گذرد فورچونه فقط و فقط یک گل برای تراکتور زده است! او در هفته‌های ابتدایی لیگ همواره در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌گرفت .

اما بازی‌های ضعیف و کم‌اثر باعث شد تا به تدریج از ترکیب اصلی خارج شود. فورچونه آخرین بار در بازی هفته دهم مقابل سپاهان از دقیقه ۸۱ به میدان رفت و کار خاصی هم انجام نداد.او در مجموع ۴۴۱ دقیقه برای تراکتور بازی کرده اما آمار گلزنی‌اش از محمدرضا آزادی بازیکن جوان و ارزان‌قیمت تراکتور هم کمتر است و به نظر می‌رسد مصطفی دنیزلی هم دیگر پذیرفته که از فورچونه آبی برای او گرم نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود او حالاحالاها روی نیمکت تراکتور جا خوش کند. /هفت صبح

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا