اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛ بارش باران در نواحی مرکزی و شرق کشور

خبرمهم: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال‌غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بیشینه فعالیت این سامانه در استان‌های خراسان‌جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهار محال بختیاری، و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود و در اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر از جنوب کشور، برای نواحی از جنوب و ارتفاعات جنوب‌شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای این روز در ارتفاعات البرز غربی و زاگرس شمالی نیز رگبار پراکنده باران انتظار می‌رود.

سه‌شنبه شدت فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب‌شرق کشور افزایش یافته و در بخش‌هایی از شرق کشور نیز گشترش می‌یابد. برای این نواحی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می‌رود.

همچنین در بعد از ظهر سه‌شنبه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه بیشینه فعالیت این سامانه به نواحی جنوب‌شرق و شرق کشور محدود می‌شود و در اواحر وقت از کشور خارج می‌شود. از بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب کشور وارد شده و فعالیت آن در روز پنج‌شنبه برای این نواحی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، بعد از ظهر سه‌شنبه برای سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما (۵ تا ۸ درجه) و چهارشنبه کاهش دما (۶ تا ۹ درجه) پیش‌بینی می‌شود. برای سایر نقاط کشور طی پنج روز آینده روند افزایش دما انتظار می‌رود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛

وضعیت آب و هوا در ۳۱ فروردین ۹۹؛

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا