اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانسلامتفارسقممازندران

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۵۶۶ نفر افزایش یافت

خبرمهم: جهانپور گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۶۵۶۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با یک هزار و ۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۶۵۶۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۲۱۳۴ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافتند.

جهانپور تصریح کرد: اگر میانگین نهفتگی را ۷ روز در نظر بگیریم تعداد موارد ابتلا نتایج رفتار افراد در ۱۰روز گدشته است و رعایت نکات بهداشتی ظرف ۷ تا ۱۰ روز بعد نتایج خود را نشان می دهد، تعداد مبتلایان در ۲ روز گذشته روند کاهش داشته است البته باید توجه داشت که با فعالیت ۳۰ آزمایشگاه روند شناسایی بیماران افزایش پیدا کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: توصیه ها همچنان به قوت خود باقی است و ما در روند صعودی هستیم و امیدواریم تعداد موارد شناسایی کاهش پیدا کند و ۸۰ درصد کنترل بیماری در کشور بر عهده افراد و جامعه است و افراد با رعایت بهداشت و خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به کنترل بیماری کمک خواهند کرد و ۲۰ درصد مابقی کنترل بیماری به عهده حاکمیت و سازمان ها و نهاده است.

او ادامه داد: در برخی استان های مسافر پذیر روند افزایشی را داریم به ابن علت است که برخی دستورهای ستاد مقابله با کرونا را جدی نگرفتند و امروز بیش از ۱۰۰ کشور مبتلا هستند و راهی جز کاهش تردد و سفرهای شهری و بین شهری وجود ندارد و باید در خانه بمانیم و دست در دست هم به مقابله بیماری برخیزیم.

جهانپور گفت: اگر می خواهیم کرونا را شکست دهیم از مسیر هر خانه یک پایگاه سلامت محقق خواهد شد و رعایت نکات بهداشتی و کاهش تردد محقق خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برخی استان‌ها ۴۰ درصد بهبود پیدا کردند اما روند فوتی ها افزایش داشته است و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد فوتی گزارش داشتیم.

او گفت: تهران در صدر جمعیت مبتلایان است و ۱۸۰۵ نفر مبتلای قطعی هستند و در قم ۶۸۵ مورد که با تناسب جمعیتی بالاست و به نطر نی رسد تعداد مبتلایان در اصفهان در حال افزایش بوده چرا که چهارراه حمل و نقل و گروش پذیر است استان اصفهان و فارس امکان پذیرش مسافر را نخواهند داشت و از مردم می خواهیم با سفر ویروس کرونا را هدیه نبرند.

جهانپور ادامه داد: چون خراسان رضوی مقاصد مسافر پذیر است مسافرت به این استان را مردم لغو کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: بهداشت دست و شستن آنها و پرهیز از آغوش گرفتن و دست دادن و افراد با علائم شبه آنفلوانزا از مرخصی استفاده کنند و سر کار نروند و ماسک بزنند و هر گونه تجمع برای مجالس شادی و ترحیم نهی می شود و در شهرها و روستاها افرادی از روی ساده انگاری یا بی تفاوتی اقدام به برگزاری این قبیل مجالس می کنند که به توصیه بزرگان دینی و مراجع عظام شرکت در این گونه مراسم نهی شده است.

او گفت: در صورتی که افراد بهداشت را رعایت نکنند یا اقدام به سفر یا کارهایی کنند که موجب ابتلای که موجب ابتلای سایر افراد می شود، قطعا به کمک نیروهای انتظامی در صورت نیاز ورود و برخورد خواهیم کرد.

جهانپور اظهار داشت: امروز میلاد امیرالمومنین است و این روز را به همه همکاران در خط مقدم مقابله با کروتا تبریک مب‌گوییم و با رمز یا امیرالمومنین این مسیر را ادامه و کرونا را شکست دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: حدود ۵ تا ۶ درصد در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و ارائه آمار به جزئیات بیشتر برای بررسی های اپیدمیولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد و اطلاع رسانی موارد استانی برای آگاهی مردم و هشدار بیان می‌شود.

او گفت: در تهران، قم، اصفهان، مازندران و گیلان روند صعودی داریم و در اصفهان و مازندران به دلیل مسافرپذیر بودن شاهد پیک بیماری و ابتلا بودیم.

جهانپور اظهار داشت: امن ترین مکان در مقابل بیماری و ویروس منازل و شهرهای ماست و با مسافرت کاری نکنیم که خود و دیگران دچاز بیماری شویم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا