اجتماعیاقتصادی

با مصوبه کمیسیون تلفیق، وام ازدواج در سال آینده ۵۰ میلیون تومان شد

خبرهای فوری: نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به هر یک از زوج‌ها در سال آینده خبر داد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، علی اصغر یوسف نژاد، اظهار کرد: در جلسه امروز سه شنبه کمیسیون تلفیق جزء الف تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه به تصویب رسید که بر اساس آن به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین ۹۶ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

به گفته وی، طبق این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹، ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

یوسف نژاد همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی به تفکیک ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت کند. در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذر ۹۹ استفاده کند سهمیه مذکور به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا