اجتماعی

انکار ۵ جنایت درج در پرونده!

خبرمهم: همه‌‌چیز از اختلاف 2طایفه در یکی از شهرهای جنوبی کشور شروع شد. وقتی افراد یک طایفه به ریش‌سفید طایفه دیگر توهین و فحاشی کردند، آتشی به پا شد که جان 5نفر را گرفت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  همه‌‌چیز از اختلاف ۲طایفه در یکی از شهرهای جنوبی کشور شروع شد. وقتی افراد یک طایفه به ریش‌سفید طایفه دیگر توهین و فحاشی کردند، آتشی به پا شد که جان ۵نفر را گرفت. هرچند بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد پشت پرده این جنایت‌ها ۲برادر هستند و هر دوی آنها دستگیر شدند، اما متهمان می‌گویند که اختلافات با طایفه مقابل را قبول دارند اما ارتکاب قتل‌ها را نه.

به‌گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از دهم شهریور سال گذشته شروع شد. حدود ساعت یک بامداد اهالی خیابانی در حوالی نارمک صدای شلیک چندین گلوله را شنیدند و سراسیمه از خانه‌هایشان بیرون آمدند. آنها موتورسواری را دیدند که مسلح بود و پس از شلیک چندین گلوله به‌سوی سرنشینان یک خودروی برلیانس، با موتورش از محل گریخت.
شاهدان ماجرا را به پلیس و اورژانس گزارش کردند و با حضور مأموران تحقیقات آغاز شد. سرنشینان خودروی برلیانس ۲مرد بودند که هدف اصابت گلوله قرار گرفته و هردو جانشان را از دست دادند. راننده مردی حدودا ۴۰ ساله بود که جسدش پشت فرمان بود و دومین قربانی مردی حدودا ۵۰ساله بود که روی صندلی کنار راننده به قتل رسیده بود. گلوله‌ها از سلاح کلاشنیکف شلیک شده بود اما هیچ‌کس عامل جنایت را نمی‌شناخت. یکی از شاهدان به مأموران گفت: خودروی برلیانس دقایقی می‌شد که کنار خیابان پارک شده بود. ۲مرد داخل آن نشسته بودند و به‌نظر می‌رسید که منتظر فرد دیگری هستند. دقایقی بعد موتورسواری رسید و بی‌آنکه با سرنشینان خودروی برلیانس صحبت کند، اسلحه‌اش را بیرون کشید و آنها را به رگبار بست و فرار کرد.

در جست‌وجوی قاتل برادر 
تیم جنایی در ادامه به بازرسی خودرو پرداختند و مدارکی یافتند که هویت قربانیان را فاش کرد. آنها از یکی از شهرهای جنوبی کشور به تهران آمده بودند و باهم رابطه فامیلی داشتند و از یک طایفه بودند. با شناسایی خانواده مقتولان معلوم شد که آنها به تهران آمده بودند تا قاتلی را به دام بیندازند ولی هر دو به قتل رسیده بودند. ماجرا از این قرار بود که حدود ۴۰روز قبل از حادثه، برادر راننده برلیانس در شهرشان با ضربات چاقو به قتل رسیده و عامل جنایت فرار کرده بود. برادر مقتول(راننده برلیانس) از همان زمان در تلاش بود تا ردی از قاتل پیدا کند تا اینکه فرد ناشناسی با وی تماس گرفت و گفت که قاتل در تهران مخفی شده است. او از راننده برلیانس خواسته بود که به تهران بیاید تا وی نشانی قاتل برادرش را به او بدهد و کمکش کند که او را دستگیر کند. پس از این تماس بود که راننده برلیانس به این امید که ردی از قاتل برادرش به‌دست آورد به همراه یکی از آشنایانش از شهرستان راهی تهران شدند. آنها وقتی به پایتخت رسیدند به سر قرار با مردی رفتند که مدعی بود نشانی قاتل فراری را می‌داند. اما وقتی داخل برلیانس منتظر رسیدن وی بودند، مرد موتورسواری به آنها نزدیک شده و هر دویشان را به گلوله بسته و به قتل رسانده بود.

معمای پیچیده 
اطلاعاتی که پلیس از خانواده قربانیان به‌دست آورده بود نشان می‌داد که آنها با پرونده‌ای پیچیده روبه‌رو هستند. بی‌شک فردی که با راننده برلیانس تماس گرفته و او و دوستش را به تهران کشانده بود، پشت پرده این ماجرا بود اما هیچ ردی از او وجود نداشت. از طرفی مأموران احتمال می‌دادند که این جنایت با جنایتی که ۴۰روز قبل‌تر در شهرستان رخ داده و در جریان آن برادر راننده برلیانس به قتل رسیده بود در ارتباط است. به همین دلیل تیم تحقیق به بررسی آن پرونده پرداخت و معلوم شد جنایتی که در شهرستان رخ داده بود بر سر اختلافات طایفه‌ای بود.

درگیری طایفه‌ای 
تحقیقات نشان می‌داد که طایفه مقتولان از مدتی قبل با طایفه‌ دیگری در شهرشان دچار اختلاف شده بودند. این اختلافات زمانی به اوج خود رسید که عده‌ای از طایفه مقتولان به ریش‌سفید طایفه مقابل بی‌احترامی کردند. همین مسئله باعث شده بود که ۲برادر که اقوام ریش‌سفید طایفه مقابل بودند تصمیم به انتقام‌جویی بگیرند. آنها در ابتدا برادر راننده برلیانس را در شهرستان با ضربات چاقو به قتل رساندند. پس از آن وقتی دیدند که راننده برلیانس جست‌وجو برای پیدا کردن قاتل را آغاز کرده و تا وی را دستگیر نکند آرام نمی‌گیرد، نقشه قتل او را کشیدند. به همین دلیل در نقش فردی ناشناس با وی تماس گرفته و با این ادعا که نشانی قاتل را می‌دانند او و دوستش را به تهران کشانده و به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند.

۲جنایت دیگر برای طلب بخشش
با این اطلاعات نام ۲مظنون حادثه در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت اما آنها خیلی حرفه‌ای عمل کرده بودند و سعی داشتند ردی از خودشان به جا نگذارند. هرچند وقت یک بار خط موبایل خود را عوض می‌کردند و محل سکونت‌شان را هم تغییر می‌دادند و همین مسئله ظن پلیس به آنها را بیشتر می‌کرد. این دو برادر تحت تعقیب بودند تا اینکه مدتی بعد جنایت دیگری رقم زدند. آنها یک روز تصمیم گرفتند برای اینکه سر و گوشی آب بدهند به شهرشان برگردند. ۲برادر نقشه دیگری هم داشتند. آنها می‌خواستند به سراغ پدر راننده برلیانس که ولی دم ۲نفر از مقتولان بود بروند، پنهانی او را ملاقات کرده و از وی طلب بخشش کنند تا پیش از دستگیری رضایت بگیرند. اما نقشه‌شان آنطور که تصور می‌‌کردند پیش نرفت. ۲برادر فراری به شهرشان برگشتند و سراغ پدر ۲مقتول رفتند و طلب بخشش کردند اما پدر مقتولان هنوز داغدار از دست دادن ۲پسرش بود و از قاتلان آنها کینه به دل داشت. به همین دلیل آن روز بین پدر مقتولان و ۲برادر جنایتکار درگیری به‌وجود آمد و آنها با شلیک گلوله جان پدر مقتولان را هم گرفتند و فرار کردند. اما این پایان ماجرا نبود، چرا که هنگام فرار در حالی‌که به‌شدت دستپاچه و مضطرب بودند موتورسواری را با ماشین زیر گرفته و باعث مرگ وی شدند.
با مرگ پدر مقتولان و جوان موتورسوار تعداد افرادی که به‌دست این دو برادر به قتل رسیده بودند به ۵نفر رسید و در این شرایط جست‌‌وجوی پلیس برای دستگیری آنها وارد مرحله‌ای تازه شد.

انکار عجیب
با گذشت یک سال از قتل‌ها سرانجام ردپای یکی از برادرها در مشهد به‌دست آمد و او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. چند روز بعد هم مخفیگاه برادر دیگر که متهم اصلی پرونده بود در پیشوای ورامین به‌دست آمد و او هم توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. متهمان دیروز برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند اما با وجود اینکه مدارک و شواهد علیه‌شان بود جنایت‌ها را انکار کردند. یکی از آنها گفت: من با مقتولان (پدر و ۲پسر) اختلافات زیادی داشتم. از اختلاف طایفه‌ای و حرف و حدیث‌های فامیلی تا اختلاف مالی بر سر زمین و ملک اما دلیل نمی‌شود که بخواهم جانشان را بگیرم. این دو برادر درحالی قتل‌ها را انکار می‌کنند که تصاویر آنها هنگام تیراندازی به سمت سرنشینان خودروی برلیانس به‌دست آمده و همه شواهد و مدارک علیه آنهاست. در این شرایط آنها به دستور قاضی محمد حسین زارعی بازپرس دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و بررسی‌ها برای کشف راز ۵جنایت هولناک ادامه دارد./همشهری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا