اجتماعی

فرزندان اعضای هیئت علمی می توانند به دانشگاه پدر یا مادر خود منتقل شوند

خبرمهم: معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی هیچ سهمیه‌ای ندارند و فقط می‌توانند در صورت تایید شدن به دانشگاه پدر یا مادر خود منتقل شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی هیچ سهمیه‌ای ندارند و فقط می‌توانند در صورت تایید شدن به دانشگاه پدر یا مادر خود منتقل شوند.

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: اعضای هیئت علمی در واقع هیچ سهمیه‌ای ندارند. فقط در سال‌های گذشته می‌توانستند بچه‌های خود را به محل کار خود منتقل کنند.

او تاکید کرد: البته این نقل و انتقال را خود دانشگاه‌ها نیز انجام می‌دهند. به صورت سالانه در دانشگاه‌ها چه برای فرزندان اعضای هیئت علمی و چه برای غیر هیئت علمی نقل و انتقال انجام می شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: البته برای فرزندان اعضای هیئت علمی به صورت سیستماتیک است که فرزندان آن‌ها بتوانند در محل کار پدر یا مادر تحصیل کنند که شرط هم دارد و حتما باید ۹۰ درصد نمره آخرین نفر قبول شده در دانشگاه مقصد را هم داشته باشند؛ یعنی به این صورت نیست که فرد قبول نشده باشد و بدون آزمون در دانشگاهی که پدر یا مادر حضور دارند، تحصیل کند.

او افزود: فرزندان اعضای هیئت علمی فقط جابه‌جا می‌شوند و باید در همان رشته، همان مقطع و با همان شرایط حالا چه روزانه و چه شبانه تحصیل کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا