اجتماعی

وضعیت حجاب جامعه در معرض شبیخون فرهنگی

خبرمهم: معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: موضوع عفاف و حجاب پیش از اینکه نگاه شرعی داشته باشد، در واقع نگاه عقلانی است که برای سلامت و سعادت انسان است.

مهدی الهی راد، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی صبح امروز در قرارگاه عفاف و حجاب استان که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه سپاه و بسیج استان همواره در حوزه کارهای اغنایی، فرهنگی و ترویج عفاف و حجاب، جزو پیشتازان این عرصه هستند و فعالیت های خوبی از قبیل ایستگاه های صلواتی، کارگاه های آموزشی اجرایی کرده اند و در واقع گروه های جهادی یکی از مبلغان بحث عفاف و حجاب محسوب می شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب سابقا این گونه نبوده و ارزش بیشتری داشته است، ادامه داد: با شبیخون فرهنگی که اتفاق افتاد و راه اندازی جنگ نرم، وضعیت حجاب جامعه به این سمت رفته است.

الهی راد با بیان اینکه متاسفانه با پیش رفتن جامعه به سمت بی حجابی، جامعه ارزشی هیچ مطالبه ای نکرده است، اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که در شرایط فعلی چه کسی دقیقا مسئول این موضوع است، زیرا قانون امر به معروف و اماکن داریم اما هیچی قانونی اجرایی نمی شود و نیروی انتظامی در این موضوع مظلوم واقع شده و تمام هجمه ها به سمت این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ دستگاه فرهنگی در حوزه رسیدگی به مباحث عفاف و حجاب مسئول هستند، گفت: لازم به ذکر است که باید به وضعیت دستگاه ها دقت ویژه ای شود.

الهی راد گفت: نکته قابل توجه این است که موضوع عفاف و حجاب پیش از اینکه نگاه شرعی داشته باشد، در واقع نگاه عقلانی است که برای سلامت و سعادت انسان است، اما در این حوزه ها ضعیف عمل شده است.

وی برگزاری مانور عفاف و حجاب با حضور ۷۰ گروه سطح استان در بازار، تفرجگاه ها و پارک ها و  اهدای گل و ترغیب آنها به سمت حجاب، کارگاه آموزشی برای مبلغان حجاب، ایستگاه های صلواتی در سطح شهرها، نشست های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب، اجرای طرح سفیران مهر، برنامه دختران آفتاب و اجرای برنامه فرهنگی در مرکز شهر در میدان شهید بخشی از برنامه های ویژه عفاف و حجاب در مجموعه سپاه حضرت جواد الائمه (ع) است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه های مختلف در سطح شهر، پیاده روی، جشن های مختلف با محوریت عفاف و حجاب، تولید محتوای هشتگ ایران عفیف در فضای مجازی، تکریم از دختران محجبه، تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده با بسیج مردمی، تکریم از صنوفی که افراد محجبه دارند نیز بخش دیگری از برنامه هایی است که برای این هفته پیش بینی و اجرا می شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا