اجتماعی

آدرس اشتباه نرویم؛ نه «رامبد» مقصر است، نه «نگار»!

خبرهای فوری: کسانی باید مذمت شوند که با سوء مدیریت خود باعث شده اند هر روز تعداد قابل توجهی از ایرانیان جلای وطن کنند و به شرق و غرب عالم بروند تا بدانجا که طبق اعلام مقامات رسمی، ایرانیان در 120 کشور جهان پراکنده شده اند؛ آن هم نه اندکی از جمعیت که 5 تا 6 میلیون نفر و حدود 7 درصد از کل جمعیت ایران! غم انگیز نیست؟!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، از وقتی که رامبد جوان با همسر باردارش، نگار جواهریان، راهی کانادا شده است تا فرزندشان در آنجا به دنیا بیاید، موجی علیه این زوج به راه افتاد و حتی کار به پخش گزارش تلویزیونی عیله رامبد جوان کشیده شد. در مقابل گروهی نیز بر آنند که آنچه آنان انجام داده اند، مربوط به زندگی خصوصی شان است و این حق هر پدر و مادری است که درباره محل تولد فرزندشان و آینده او تصمیم بگیرند … و این ماجرا همچنان ادامه دارد.

در این نوشتار برآن نیستم که درباره این سفر قضاوت کنم  چرا که بر آنم این حجم از حملات علیه کسی که با هزینه شخصی خود درباره زندگی شخصی اش تصمیم گرفته است غیرمنصفانه است. نیز منافاتی هم بین دوست داشتن ایران و به دنیا آوردن فرزند در کشوری دیگر نمی بینم چرا که ممکن است فردی “وطن” اش را دوست داشته باشد ولی از “شرایط موجود در وطن” ناراضی باشد. وانگهی هر کسی که از پدری ایرانی در هر جای دنیا متولد شود، طبق قانون ایران، ایرانی است و طبق قانون محل تولد ممکن است تابعیت آنجا را نیز علاوه بر ایران بگیرد.

به باور من، آن که باید مورد هجمه قرار بگیرد، رامبد جوان نیست بلکه کسانی هستند که کار کشور را بدانجا رسانده اند که رامبد جوان و بسیار بسیار مانند او، دوست دارند فرزندان شان را در خارج از ایران به دنیا بیاورند تا وطن دومی برای خودشان دست و پا کنند.

کسانی باید مذمت شوند که با سوء مدیریت خود باعث شده اند هر روز تعداد قابل توجهی از ایرانیان جلای وطن کنند و به شرق و غرب عالم بروند تا بدانجا که طبق اعلام مقامات رسمی، ایرانیان در ۱۲۰ کشور جهان پراکنده شده اند؛ آن هم نه اندکی از جمعیت که ۵ تا ۶ میلیون نفر و حدود ۷ درصد از کل جمعیت ایران! غم انگیز نیست؟!

مسؤولانی باید از شدت شرم، سرخ و سیاه شوند که با ندانم کاری های خود، اندیشمندان و جوانان نخبه ایرانی را از وطن می رانند، دانشگاه ها و مراکز علمی جهان را آکنده از دانشمندان ایرانی می کنند و جامعه ایران را از وجود آنها محروم می سازند.

آنان که نگران به دنیا آمدن نوزاد رامبد و نگار در کانادا هستند، آیا به همان اندازه که در این باب داد و هوار کردند، از فرار مغزهایی که با سرمایه های ملی بزرگ شده و موقع «باردهی» به خارج رفته اند نیز غمزده اند یا فقط از سفر زنان در دوران«بارداری» آشفته می شوند؟

آنانی باید خجالت بکشند که کارآفرینان ایرانی را در کشور خودشان سر می دوانند و آنها را به شکل کیسه های پولی می بینند که باید چاپیدشان! و نهایتاً کار به جایی می رسد که صاحبان سرمایه ایرانی، عطای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در کشور خود را به لقایش می بخشند و می روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند جز با آه و اندوه.

اصلاً بیایید رامبد و همسرش را ممنوع التصویر کنیم و حتی ممنوع الورود به کشور(!) تا دل کسانی که این روزها هر چه ناسزا بود گفتند خنک شود؛ ولی آیا مشکل ما این است یا سوء تدبیر کسانی که وضعیت کشور بزرگ و پرظرفیت ایران را به اینجا رسانده اند که دهها میلیون ایرانی، یا از کشور رفته اند، یا در حال رفتن اند یا در آرزوی و حسرت رفتن از این سرزمین هستند.

به جای سرک کشیدن در زندگی این و آن و دم از وطن پرستی زدن، ببینیم هر کدام از ما، برای وطن مان چه کرده ایم؟ واقعاً چه کرده ایم؟ و واقعاً چه کرده ایم؟! /عصر ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. ولا نه رامبد بلکه خیلی های دیگه م این آرزو دارند ک اونجا باشند یا متولد آنجا بشوند ، مگه ایرانی آبادانی ،امیدی مانده ، اینجا رحم به حیوان نمیشود ،انسان پیشکش!!! حالا این اقا پولش از پارو میره بالا و میتونه از این کارا بکنه ، بقول خودتون امروز رامبد سیبل شده،ولی کسانی ک این بلا رو بسرما اوردند باید خجالت بکشند ، بخدا یک لحظه زندگی کردن در این مملکت گناهءمگر از روی فقر ناچاری، شما نگاه کنید تورم از پاراسال تا امروز چ بلایی سرماآورده ، ودریغ از یک معضرت خواهی ، یک پاسخگو ، تازه شخص ریس جمهور درکمال تعجب میگوید کشور در بهترین شرایط هستش، اخه شما پراید پنجاه م سوار نمیشی ، گوشت گرم نمیخوری ، بچه محصل نداری ، فقط فقط فقط بگم خیلی خیلی خیلی بی خدایید شمایی ک دوس ندارید واقعیت رو ببینید … ننگ بر تضاهر رانت بی عدالتی ..

  2. حداقل توی ایران انقدر امکانات بود که بچه ی گوگولی مگولیش سالم به دنیا بیارن,اگه همین قضیه توی خندوانه مثلا توسط بایرام مطرح میشد,جوان چه جوابی بهش میداد؟ اونم با اون وضع حجاب,شعار باید با عمل بخونه…

  3. این سرک کشیدن ها در زندگى مردم و قضاوتها دلیلى جز فقر فرهنگى ندارد ، رامبد جوان اگر محبوبیتى به دست آورده از هنر و مهارت و علمش هست و کسى بهش مدارجى را اهدا نکرده . حق انتخاب دارد و به من و شما مربوط نمیشه! تو این مملکت فجایع بزرگى اتفاق میافته و کسى ککش هم نمیگزد و موضوع به دنیا اومدن فرزند رامبد جوان شده موضوع روز!!!!!

  4. من اگر جای رامبد بودم دو راه انتخاب میکردم
    ۱ یا برنمیگشتم ایران
    ۲ یا اگر برمیگشتم دیگه هیچ برنامه ایی اجرا نمیکردم
    اینقدر باید خجالت زده باشم از روی مردم که باید کناره گیری میکردم از صداوسیما

    1. قتل کرده مگه مردک خرده مغز!!!
      همین تو و امثال توئه که ادم ترجیح میده بچش کنار شما به دنیا نیادو میره اون سر دنیا .
      یکم سرت تو زندگی خودت باشهو کمتر حرف بزنیو بیشتر گوش کنی با این حجم از عقده چیزی نمینویسی.

  5. رامبد که میلیون میلیون پول از صدا و سیما می گرفت دیگه چه مرگش بود ؟ نوشته اید مسئولانی. باید مذمت بشوند که ….. ! مگه اونها رامبد خان رو چکار کردند ؟

  6. به کسی ربطی نداره کی بچه اشو کجا بدنیا بیاره اما بحث دو رویی کسایی هست که خودشونو خوب و موجه نشون میدن همینا تو برنامه هاشون کلی به مسئولا حرف میزنن و دل مردم خنک میکنن اما در عمل

    1. اینکه هر کسی هر کجایی که دوست داره میتونه بره و زایمان کنه به خودش و شوهرش مربوطه
      اینکه وضعیت بده و حتی آدم هایی عادی که توانایی رفتن به کشورهای دیگه را ندارند ولی حتما آرزوی بدنیا امدن فرزندشان در کشورهای خارجه را دارند حتی اگر نتوانند بروند.
      ولی خیلی متفاوت با کسی که از شبکه ایران شعار ایرانی با برنامه ای ایرانی پول در بیاره ، نون ایران بخوره ، ولی بعد به عمل کردن که برسه ایران جای بدی بشه که فقط برای بچه هاشون اشک و اه و افسوس میاره
      ایران برای هرکی بده برای هر کی درد داشته برای این ها نداشته چون داریم میبینیم که با پول کار در شبکه نسیم شبکه ملی ایران طرف رفته کانادا !!!!
      پس با کلمات بازی نکنید
      فقط سعی کنند حرف و عملشون یکی بشه ، این اقا رامبد هم مثل( آزاده نامداری که ایران چادر با چای می خورد رفت خارج تاپ و شلوارک با ابجو خورد)
      نمی شه در شبکه ملی ایران به ایران دوستی و تولد ملی ، وطن پرستی حرف زد و پولت از کشور ایران صدا وسیمای ایران ، مخاطبت ایران باشه بعد برای رفتن به کانادا بکید اخه کشور ایران گریه میده به بچه !! یا مثل ازاده نامداری از حجاب و عفاف و خانمی حرف بزنی که بعد در کشوری دیگه در پارک عمومی ابجو بخوری بعدهم همه مشکلات گردن کشور و ایران انداختن بهترین و پسترین راه هست !
      برای همینه طرف تو پارک عمومی ابجو خورد بدون حجاب و چادر معروفش بعد میگه با خانوادم بودم ، کل مردم داخل پارک خانواده درجه یک خانم نامداری بودن !!!! تازه یک چیز هم مردم بدهکار شدن
      حالا همین روش رامبد و مدافعان رامبد در پیش گرفتن
      حرف مردم فقط یک رنگ بودن هست نه اینکه هر جا به یک رنگ به یک شکل ظاهر شدن .
      خودشون باشن بدون شعار این حرف هیچ ربطی به وضعیت کشور یا اختیار داشتن یا نداشتن در بدنیا امدن فرزندشان در هر کجای دنیا نداره .
      با کلمات بازی نکنیم
      به وضعیت کشور ربط ندهیم
      بنیامین هم فرزندش در امریکا بدنیا امد ، شاهرخ استخری هم فرزندش در خارج متولد شد ولی چون حرف و عملشان یکی است کسی حرفی نزد و همه تبریک گفتند ولی این اقا رامبد پول شبکه ملی ایران تو جیبش، رفته کانادا.
      همین کشور به قول شما همه ازش ناراضی هستند برای هرکسی نون نداشت برای رامبد که داشت .
      پس لطفا شما که به ایرتن و ایرانی بودن افتخار نمی کنی لطفا شعار نده ، لطفا در شبکه های ملی دیده نشو
      لطفا خودت باش
      این دیگه ربطی به مسئولین و دولت و کشور نداره به شعور و شخصیت و انسانیت داره که دوچهره نباشی .
      یک رنگ باشیم بدون شعار

  7. سلام
    قبل از رامبد جوان خیلی از بازیگرای دیگه این کارو کردند مثل محسن تنابنده ولی هیچکس هیچ دخالتی تو زندگی بقیه آدم مشهور نکرد چرا الان به رامبد جوان ایراد گرفتن؟اگه دارن اشتباه میکنن چرا این اشتباه برای بقیه نکردن ؟ مهاجرت ایرانیا که الان آمار میدید از سالها پیش شروع شده الان یادتون افتاده که راجبش حرف بزنید؟الان بهتره راجبه رامبد جوانی که میاد جلوی دوربین هر شب تو تلویزیون شعار میده و از ایران شعر میخونه راجبه تولید ملی حرف میزنم ولی حاظر نیست بچش ایرانی باشه حرف بزنید ،راجبه آدمای دو رو و دروغگو بگید که حرفشون و عملشون یکی نیست کسایی که راه درامدشون شده دروغ و شعار جلوی دوربین و فریب دادن مردم راجبه این چیزا حرف بزنید البته اگه جراتشو دارید

  8. بااین که رامبدرومیگیم کاربدی کرده شایددرست باشه امانمیشه خیلی بهش خرده گرفت چون مسئولین این کشوربااین که حقوق های آنچنانی میگیرن ولی بچه هاوخانواده هاشون اونجاهستن بعدازرامبدچه انتظاری میشه داشت؟فعلااوضاع جوریه که هیچ کس به اون چیزایی که میگه خیلی اعتقادنداره حتی مسئولان عزیز!فعلااوضاع جوریه که هرکس به فکرخودشه

  9. سلام
    به نظر من هر پدر و مادری که به فکر اینده فرزندشون باشن و بتونن هزینه به دنیا اوردن فرزندشون رو در کشور دیگه از جمله کانادا رو بپردازن لطف بزرگی در حق بچه میکنن .و این که صدا و سیمای ملی ما درباره ی زندگی شخصی و تصمیم یک زوج ایرانی برای زندگی اینده بچه خودشون هم پای یه عد فعال مجازی که کاری جز سرک کشیدن تو زندگی دیگران رو نداره میشه، جای بحث داره .

  10. توی متن آمده: به باور من، آن که باید مورد هجمه قرار بگیرد، رامبد جوان نیست بلکه کسانی هستند که کار کشور را بدانجا رسانده اند که رامبد جوان و بسیار بسیار مانند او، دوست دارند فرزندان شان را در خارج از ایران به دنیا بیاورند تا وطن دومی برای خودشان دست و پا کنند.

    دقیقا رامبد جوان یکی از همین افراده که باعث بوجود اومده این شرایط میشن، آدم های دو رو، که میگن اینجا همه چیزش خوبه، پولای مردم رو پارو میکنن، بعد میرن اونور عشق و حال
    شما برو ببین دستمزد رامبد از اسپانسر خندوانه چقدر بوده، توی برنامه از رشادت های مدافعین حرم میگن، بعد خودش میره کشور مقصد اختلاس گرا… تحلیل آبکی نکنید لطفا

  11. سلام
    حداقل اون مغزهایی که رفتن همش ادعای ایرانی بودن را نداشتند. من شاید چند قسمت از برنامه مسخره این آقا رو دیدم ( به زعم من ) ایشان هم مثل بقیه با سواستفاده از احساسات روندی رو طی کردن ، معروف ، رسیدن به پول کلان و خداحافظ.

  12. بحث بچه اوردنش نیس .بحث اینه زالو صفته رامبد.و صبح تا شب میگه مردم ایراندخیلی دوستون داریم اینجا خیلی خوبه
    بی شرف اگه خوبه و دوس داری چرا کانادا
    معالجه برای ما اینجا امامزادس برا سلبریتیا انگلیس کانادا و خارج.
    پراید خوبه برا ما ولی برا اونا نه .مقالت چرت بود

  13. چرا چرت و پرت میگی؟! هزینه شخصی این اقا با پول بیت المال هستش و این پول و شهرت تو مملکتی که ازش نون در میاره و هر روز ادعای میهن دوستیش میشه بوده. قطعا زندگی شخصی کسی به بقیه ربطی نداره ولی نه در این مورد. هر روز میاد میگه ما ایران رو دوست داریم و… عمل با رفتار کاملا متناقضانه. شهرت تو همین کشور نه کانادا. پول بیت المال این کشور نه کانادا. حالا فرزندش باید بره اونجا به دنیا بیاره بعدم ادعا میهن دوستی کنه؟ این چه حرفای بچه گانه ای بود زدی نویسنده جان

  14. سلام
    احسنت به کسی که این مقاله را نوشته . واقعا بخشی از واقعیات تلخ جامعه ایران را به رشته تحریر درآوردید . ولی کو گوش شنوا . کو مسئول . به نظر من آقای رامبد بهترین کار را کرده و مطمئن باشید اکثر اونهایی که اعتراض کردند یا مقیم خارج هستند یا بچه هاشون خارجن . آقای رامبد رفته اونجا بچه اش بدنیا بیاد بعد برگرده کار خلافی که نکرده . اختلاس که نکرده . معترضین اگر راست میگن مخصوصا ۲۰:۳۰ چرا به بچه های مسئولان گیر نمیدن . بچه های نوبخت کجاست؟ دختر رئیس جمهور کجاست؟ بچه های رئیس مجلس کجاست ؟ پسر خانم ابتکار کجاست ؟بچه های اکثر وزرا کجان ؟ چرا به اونها گیر نمیدن و در ۲۰:۳۰ به اونها نمی پردازن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا