اجتماعی

پیری جمعیت کشور را جدی بگیریم

خبرمهم: معاون اجتماعی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با هشدار مبنی بر حرکت کشور به سوی پیری جمعیت، خواستار جدی گرفتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، استان چهارمحال وبختیاری؛ درآستانه فرا رسیدن شبهای مبارک قدر ضیافت افطاری بسیجیان شهر فارسان و جمعی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به میزبانی سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در این برنامه که با محفل انس با قرآن و قرائت قرآن توسط قاریان بسیجی و همچنین اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد شاهد حضور پرشور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بودیم.

امام جمعه شهر فارسان در جمع بسیجیان، ماه مبارک رمضان را بهترین ماه برای بندگی دانست و گفت: کسانی که هوشیار و بصیر باشند ماه رمضان را فرصتی برای تحول اخلاقی و روحی در زندگی خود قرار میدهند.

حجت الاسلام ملک پور خاطر نشان کرد: از فلسفه های تشریع روزه توجه به محرومیت های مسکینان و ناتوان های اقتصادی است به خصوص در این شرایط نابسامان اقتصادی که مردم بسیار در تنگنا و فشار هستند.

وی تصریح کرد: روزه یعنی چشم خود را از گناه بازداشتن در غیر این صورت روزه ما فقط به گرسنگی و تشنگی کشیدن می گذرد و نتیجه چندانی برای ما نخواهد داشت.

در ادامه سرهنگ پاسدار عبدالله جمشیدی مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان گفت: متاسفانه امروزه با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بر موضوع ازدواج و فرزند آوری، این امر مورد توجه قرار نگرفته و این امر نشان می دهد که ما هنوز عمق فاجعه را درک نکرده ایم و متوجه نشده ایم که جمعیت کشور به سمت پیر شدن می رود.

وی گفت: متاسفانه اگر با این روال پیش برویم در سالهایی نه چندان دور، جامعه ای پیر خواهیم داشت و سالمندان سهم قابل توجهی از جمعیت را به خود اختصاص خواهند داد و این به این معنی است که کشور ضعیف خواهد شد و این امری بدیهی است کشوری که تضعیف شود مورد طمع بیگانگان خواهد بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا