اجتماعی

راه اندازی سرپناه شبانه معتادان در تاکستان

خبرمهم: نخستین مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان بلا مکان در شهرستان تاکستان زیر نظر اداره کل بهزیستی استان قزوین راه اندازی و فعال شد.

 این مکان سومین مرکز سرپناه شبانه معتادان بلامکان در استان قزوین به شمار می رود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، این مرکز با همکاری خیران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و شهرداری تاکستان و با نظارت اداره کل بهزیستی قزوین فعال و راه اندازی شده است.

علی دهباشی پور سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: این مرکز جهت اسکان شبانه  افراد معتادی  که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند، افتتاح شده است.

این  مسوول تسریح کرد: مراکز سرپناه شبانه مکان هایی هستند که به منظور کاهش آسیب های همراه با اعتیاد و تغییر الگوی مصرف معتادان پر خطر و کارتن خواب  و برای اسکان موقت و شبانه معتادان راه اندازی می شوند.

وی اظهار داشت: مخاطب اصلی این برنامه  مصرف کننندگان مواد با رفتارهای پر خطر  مانند مصرف کننندگان تزریقی مواد و مصرف کنندگان بی خانمان هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین یادآور شد: خدمات و برنامه های کاهش آسیب این مراکز شامل آموزش، توزیع اقلام بهداشتی وکاهش آسیب مانند سوزن و سرنگ،امکان اقامت شبانه، استحمام، ارائه تغذیه و وعده ی غذایی، حمایت های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، آزمایش سریع اچ آی وی، مشاوره و ایجاد زمینه به سمت درمان اعتیاد  می باشد.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان در مرکز  استان فعال است و خدمات تخصصی را به جامعه هدف خود ارائه می دهند.

این مسوول گفت: با شروع فصل سرما مراکز سرپناه شبانه تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح استان بدون محدودیت و یه صورت شبانه روزی نسبت به پذیرش و ارائه خدمات   اقدام  می نماید./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا