اجتماعیسلامت

زیرسویه امیکرون در کمین است!

خبرمهم: یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گوید زیرسویه امیکرون به سرعت جایگزین امیکرون می‌شود و افراد واکسینه نشده در خطر هستند.

به نقل از رویترز، بوریس پاولین از تیم پاسخگویی به کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی آنلاین گفت: واکسن‌ها همچنان در برابر اشکال مختلف سویه امیکرون محافظت ایجاد می‌کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: شکل در حال ظهور BA.۲  که زیرسویه نوع امیکرون است، به نظر نمی‌رسد شدیدتر از شکل اصلی BA.۱ باشد.

این نظرات در حالی مطرح می‌شوند که زیرمجموعه BA.۲ شروع به جایگزینی نوع امیکرون در کشورهایی مانند دانمارک کرده است.

پاولین افزود: براساس داده‌های دانمارک، اولین کشوری که در آن شیوع BA.۲ از BA.۱ پیشی گرفت، به نظر می‌رسد تفاوتی در شدت بیماری وجود ندارد، اگرچه BA.۲ پتانسیل جایگزینی BA.۱ را در سطح جهانی دارد.

براساس یک مطالعه دانمارکی که عفونت‌های ویروس کرونا را در بیش از ۸۵۰۰ خانوار دانمارکی بین دسامبر تا ژانویه تجزیه و تحلیل کرد، BA.۲ از BA.۱ مسری‌تر است و توانایی بیشتری برای آلوده کردن افراد واکسینه شده دارد.

وی در پایان گفت: واکسیناسیون عمیقاً در برابر بیماری‌های شدید کرونا از جمله برای سویه امیکرون محافظت می‌کند. BA.2 به سرعت جایگزین BA.1 می‌شود و تأثیر آن بعید است قابل توجه باشد، اگرچه داده های بیشتری مورد نیاز است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا