اجتماعی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است

خبرمهم: مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان خوب نیست و سطح رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان خوب نیست و سطح رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سید مهدی میرجهانیان، با بیان اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: با وجود تذکرات و ممنوعیت های اعلام شده موکب ها برپا شده، پذیرایی با ظروف چند بار مصرف، برگزاری روضه های خانگی و برگزاری مراسم تجمعی در گذرهای عمومی و استفاده نکردن از ماسک از مشکلات ما در شرایط کنونی و موج پنجم کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه متولی رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: همکاری خوبی در ایام محرم از سوی هیات های مذهبی در استان شاهدیم اما در مواردی که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود باید سازمان تبلیغات اسلامی استان نظارت و برخوردهای لازم را انجام دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با ابراز تأسف از اینکه در موج پنجم کرونا اصناف همراهی لازم را در رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند، گفت: به ویژه اصنافی که در آنها تجمع اتفاق می افتد مثل واحدهای اغذیه فروشی، رستوران ها، آب میوه و بستنی و … باید بیش از این نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است، گفت: ماموران بهداشت شبانه روز مشغول بازدید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در حد توان با تخلفات برخورد می کنیم، اما همراهی لازم نمی شود.

میرجهانیان با اشاره به اینکه یک ماه است هر پنجشنبه و جمعه آزمون برگزار شده، گفت: قبل از آن انتخابات را داشتیم و در حال حاضر نیز باید بر اصناف، هیات مذهبی و بخش های مختلف نظارت کنیم، درحالی که متولی همه این بخش ها مشخص است و با توجه به وضعیت شیوع بیماری در استان باید جدیت و اهتمام بیشتری در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشیم.

وی همچنین از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان توجه بیشتری به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و افزود: مردم به اطراف خود نگاه کنند و ببینند آیا کسی در میان اقوام آنها هست که درگیر بیماری نشده باشد و یا فوت نکرده باشد. وضعیت به قدری وخیم است که یک تخت بیمارستانی خالی نداریم و همه مردم در جریان شرایط سخت این روزها هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در مورد ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز توضیح داد: نیروهای مرکز بهداشت در این مراکز مشغول فعالیت هستند و حتی تا ساعت ۶ و ۷ عصر که جمعیت حضور داشته باشند به کار خود ادامه می دهند، اما مردم رعایت نمی کنند و با مراجعه بدون نوبت به این مراکز باعث شلوغی و ازدحام جمعیت می شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر شهروندان با وجود سامانه نوبت دهی، بدون نوبت به این مراکز مراجعه کرده و باعث به هم خوردن نظم و برنامه مراکز می شوند، گفت: به محض اینکه گروه سنی یا شغلی جدیدی معرفی می شود نظم مراکز را به هم می ریزند و با ازدحام و رعایت نکردن فاصله اجتماعی سلامت خودشان را به خطر می اندازند.

انتهای پیام

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا