اجتماعیسلامت

خطر نوع شدید کرونا یا مرگ ناشی از آن در کودکان بسیار ناچیز است

خبرمهم: نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می دهد که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن در میان کودکان بسیار ناچیز است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، بررسی آمارهای ۱۲ ماه نخست همه گیری کووید-۱۹ در انگلیس نشان داد که تنها ۲۵ فرد زیر ۱۸ سال بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.
هرچند افراد مبتلا به بیماری های مزمن متعدد و ناتوانی های عصبی بیشتر در معرض خطر هستند با این حال مجموع خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن در این گروه سنی بسیار کم است.
در حال حاضر واکسن کووید-۱۹ به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی شود حتی اگر آنان به بیماری زمینه ای مبتلا باشند.
دانشمندان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه های یورک، بریستول و لیورپول اظهار داشتند بررسی آنان درباره کودکان، جامع ترین مطالعه انجام شده در همه دنیاست.
آنان داده های بهداشت عمومی در انگلیس را بررسی کردند و دریافتند بیشتر جوانانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت کرده اند دارای مشکلات جسمی زمینه ای هستند.
اگرچه مجموع خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن ناچیز است اما کودکان و جوانانی که جان خود را از دست داده اند بالای ۱۰ سال داشته و از نژاد سیاه و آسیایی بودند.
به نقل از شبکه خبری بی بی سی، متخصصان تخمین زده اند که ۲۵ مورد مرگ و میر در میان جمعیت حدودا ۱۲ میلیونی کودکان در انگلیس به مفهوم مرگ دو کودک به ازای هر یک میلیون نفر بوده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا