اجتماعیسلامت

رعایت ۷۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در قزوین

خبرمهم: جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اعلام کرد: استان قزوین با ۷۳ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، منوچهر حبیبی با اعلام اینکه هم‌استانی‌های قزوینی در مراعات پروتکل‌های بهداشتی در صدر کشور قرار گرفتند، اظهار کرد: استان قزوین با ۷۳ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تردد از ساعت ۹ شب به بعد، تعطیلی کسبه و بازار از ساعت ۹ شب به بعد و همراهی رانندگان وسائط نقلیه عمومی موجب شد استان قزوین در صدر رعایت موارد بهداشتی قرار گیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان که در همجواری پایتخت کشور، استان‌های شمالی، قم و مرکزی که بیشترین آمار کرونا را داشتند واقع شده بود به همین جهت روند کرونای استان قابلیت تبدیل به یک بحران را داشت که با همراهی مردم به‌ویژه مراعات پروتکل‌های بهداشتی، همکاری بازار و کسبه باعث شد استان در حال حاضر شرایط باثباتی داشته باشد؛ چنانچه این روند در فروردین تداوم داشته باشد نویدبخش روزهای خوب در اردیبهشت و خرداد خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ از ۱۴۵ هزار و ۲۸۲ هم استانی تست کرونا گرفته شده که خوشبختانه تست ۱۱۱ هزار و ۸۰۱ نفر معادل ۷۷ درصد منفی و تست ۳۳ هزار و ۴۸۱ نفر معادل ۲۳ درصد مثبت بوده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا