اجتماعی

ذوق زدگی مردان دو زنه در اینستاگرام| وقتی چند همسری مردان شادی می آورد!

خبرمهم: ذوق زدگی مردان دو زنه در اینستاگرام چند سالی است که توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است. مردان دو زنه به گونه ای شاد و خوشحال از این وضعیت به ترویج عقاید خود در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام می پردازند. این در حالیست که مردان دو زنه و مسئله چند همسری به گونه ای القا می شود که نشاط آور و خوشحال کننده است! باید دید آیا زنان نیز از این وضعیت رضایت دارند یا خیر به خصوص زنان این مردان دو زنه یا بیشتر؟!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  ذوق زدگی مردان دو زنه در اینستاگرام چند سالی است که توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است. مردان دو زنه به گونه ای شاد و خوشحال از این وضعیت به ترویج عقاید خود در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام می پردازند. این در حالیست که مردان دو زنه و مسئله چند همسری به گونه ای القا می شود که نشاط آور و خوشحال کننده است! باید دید آیا زنان نیز از این وضعیت رضایت دارند یا خیر به خصوص زنان این مردان دو زنه یا بیشتر؟!

در یکی دو سال اخیر عده‌ای آزادانه و بدون هیچ ابایی به‌دنبال ترویج شیوه‌ای از زیست اجتماعی و فرهنگی به‌نام چندهمسری در کشور هستند، پدیده‌ای که نه با فرهنگ، نه باعرف، نه با شرایط جمعیتی کشور و… همخوانی ندارد.

پدیده‌ی تبلیغ چندهمسری توسط عده‌ای خاص، امری چندان جدید نیست و از گذشته تا به امروز شاهد این تبلیغات عجیب و غریب بوده‌ایم. به‌تازگی اما باز هم موضوع چندهمسری داغ شده، آن هم با یک ویدئوی منتشره از یک مجلس عروسی که در آن خواننده‌ی مراسم عروسی با لحنی تمسخرآمیز و نگاهی کالایی به زن، به‌سبک مداحی می‌خواند که «مردان خدا باید چهار زن بگیرند و…» مدعوین مراسم عروسی نیز که همگی مرد هستند با دست زدن و زمزمه کردن اشعار با خواننده مجلس همراهی می‌کنند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به پدیده‌ی چندهمسری بپردازیم.

تشویق به چندهمسری درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری از جوانان به‌دلایل مشکلات اقتصادی و معیشتی قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند، بنابراین تلاش عده‌ای برای جاانداختن و رواج چندهمسری این ذهنیت را ایجاد می‌کند که ترویج این موضوع خدمت به مردان پولداری است که تعهد به خانواده برای آنان جایگاهی ندارد و این اقدامات بیشتر باعث هدایت پولدار‌ها به‌سمت تعدد زوجین می‌شود نه رفع مشکل ازدواج جوانان.

بنابراین این‌گونه تحرک‌ها و اقدامات نه‌تنها مشکل ازدواج جوانان را حل نمی‌کند، بلکه آرامش را نیز از خانواده‌هایی که مرد خانه اقدام به ازدواج مجدد می‌کند، می‌گیرد. علاوه بر این، افرادی که آستین بالا زده‌اند که برای مردانی که دارای همسر هستند، سه همسر دیگر اختیار کنند، از بافت جمعیتی کشور اطلاعی ندارند. آنان آنقدر ناآگاهند حتی نمی‌دانند که ساختار جمعیتی کشور ما اجازه چندهمسری را نمی‌دهد، چرا که آمار پسران در ایران بیش از دختران است. براساس آخرین سرشماری انجام شده، نسبت جنسی (نسبت جمعیت مردان به زنان) در کشور ۱۰۳درصد و در تمام مناطق بیش از ۱۰۰درصد است. به این معنی که جمعیت مردان در کشور بیش از زنان است.

تلاش برای رواج چندهمسری

ستاره لطفی در روزنامه همدلی نوشت: همین پارسال و قبل از شیوع کرونا بود که «موسسه وطن توحیدی حیات حسنی در قم»، اقدام به‌برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های چندهمسری کرد. موضوع کارگاه‌های این پروژه مواردی، چون «ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری»، «الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری»، «احکام فقهی خانواده‌ها چندهمسری» و «مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» تشکیل می‌داد.

در همان زمان یکی از مهمانان برنامه «بدون توقف» شبکه سه تلویزیون نیز در طول برنامه بار‌ها و بار‌ها از چندهمسری دفاع کرد و محتوای سخنانش کاملا ترویج و تشویق چندهمسری بود. البته بعد از انتقادات حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، اعلام کرد قصد ترویج چندهمسری را نداشته، اما سخنانش از جنس موافقت ضمنی با امر چندهمسری بود.

در کنار این تلاش‌ها برای تشویق چندهمسری ویدئویی دیگر از یک مرد روحانی به‌نام نوید ابراهیمی و چهار همسرش در فضای مجازی منتشر شد که گویا همه افراد خانواده از شرایط زندگی گروهی احساس رضایت داشتند. به‌رغم این‌که سازنده این ویدئوی جنجالی تلاش کرده بود که از خانواده چندهمسری نوید ابراهیمی تصویری مثبت و شاد بسازد، اما، چون این موضوع برخلاف طبیعت زنان و همچنین واقعیت‌های موجود جامعه است، این ویدئو بیشتر از آن‌که زندگی گرم خانوادگی را نشان دهد، نوعی استفاده ابزاری و کالایی از زنان را در ذهن مخاطب تداعی کرد، به‌نحوی که اعتراض بسیاری از مردم را برانگیخت.

علی شکارچی، مرد دو زنه اینستاگرام

روزیاتو نوشت: یکی دیگر از پدیده‌های جنجالی اخیر در اینستاگرام، علی شکارچی است که به مرد دو زنه اینستاگرام معروف شده و با تصاویری که از خود به همراه دو همسرش به اشتراک می‌گذارد در فضای مجازی غوغا به پا کرده است.

علی شکارچی اهل بوشهر است و به همراه دو همسر خود زندگی می‌کند که به گفته‌ی وی هر دو از اقوامش هستند. از ازدواج اول شکارچی چند سالی می‌گذرد و او دختر کوچکی هم از همسر اول خود دارد.

علی شکارچی در صفحه‌ی خود عکسی از مراسم ازدواج دومش منتشر کرده که همسر اول وی هم در آن حضور دارد. این عکس در صفحات هر دو همسر علی شکارچی هم وجود دارد. همسر اول شکارچی در شرح این عکس نوشته وقتی کسی را دوست داشته باشید هر چیزی که او دوست داشته باشد را شما هم دوست دارید.

همسر دوم علی شکارچی نیز در واکنش به انتقادات کاربران نوشته همسر آن‌ها بدون پنهانکاری و با صداقت خواسته‌ی خود برای ازدواج مجدد را مطرح کرد و او و همسر اول شکارچی هم با این موضوع کنار آمدند.

اما در حقیقت واقعیت این است که چندهمسری نه تنها با طبیعت زنان همخوانی ندارد، بلکه با فرهنگ و عرف و حتی بافت جمعیتی کشور سنخیت ندارد. در این شرایط بهتر است کسانی که به دنبال تجدید فراش به زعم آنان مردان خدا هستند، این مردان را تشویق به حمایت از ازدواج جوانان کنند، تا جوانان نیز مانند مردان خدا از موهبت خانواده برخوردار شوند و این گونه جامعه نیز از آسیب‌های تجرد جوانان مصون بماند.

تناقض‌ها نسبت به حقوق زنان

درحالی عده‌ای بدون شناخت از عرف و هنجار‌های فرهنگی و ساختار جمعیتی کشور به‌دنبال ترویج چندهمسری در کشور هستند که موضوعات و مطالبات ساده‌ای مانند ورزشگاه رفتن زنان یا دوچرخه‌سواری آنان که هیچ تضادی با طبیعت زنان، قوانین موجود کشور و حتی با هنجار‌های عرفی جامعه ندارد، به‌موضوعی لاینحل در کشور تبدیل شده است و هنوز طیف سنتی و محافظه‌کار جامعه نتوانسته نسبت به این موضوعات اندک انعطافی نشان دهد، اما اکنون برخی در پوشش دین و با همان سبک و سیاق اجرای مراسم مذهبی به‌دنبال ترویج چندهمسری در کشور هستند.

موضوعی که هم با طبیعت زنان به‌شدت تضاد دارد و هم برخلاف سیاست‌های جمعیتی کشور و عرف و فرهنگ غالب جامعه است و دین هم تحت قوانین و، اما و اگر‌های خیلی سختگیرانه‌ای و در شرایط خاصی اجازه آن را صادر کرده است. افرادی که با نگاه ابزاری به‌زنان به‌دنبال رواج فرهنگ چندهمسری هستند، با مثال زدن از کشور‌های عمدتا مسلمانی که ازدواج چندهمسری در آن رواج دارد، سعی دارند این باور را ایجاد کنند که چندهمسری تضادی با طبیعت زنان ندارد، اما این ادعا برخلاف واقعیت‌های موجود همان کشورهاست.

مطالعه کوتاهی در مورد همان کشور‌ها این واقعیت را آشکار می‌کند که زنان آن کشور‌ها نیز از شرایط موجودشان راضی نیستند. مبارزه فعالان زنان در آن کشور‌ها با فرهنگ چندهمسری و سرباز زدن برخی از آنان از زندگی‌های گروهی به اسم چندهمسری مثال روشنی از این ماجراست. براساس گزارش نهاد‌های بین‌المللی زنانی که به اجبار فرهنگ و هنجار‌های عرفی در جوامع مردسالار تن به‌پذیرش ازدواج‌های چندهمسری می‌دهند، نسبت به‌زنانی که زندگی تک‌همسری را تجربه می‌کنند، زنان شادی نیستند و اغلب دچار ناامیدی و افسردگی هستند. /۵۵آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۱۴ دیدگاه ها

  1. یعنی چی واقعا 😟
    آخه چه جوری میشه دوتا زن تو زندگیت باشه بچه هاشون چی آسیب شدیدی میبینن . اصلا چطوری زنا باهم کنار میان ؟

  2. واقعا چه تفکر احمقانه ایی،هیچ زنی نمیتونه مرد شو کنار یه زن دیگه ،در بستر و بغل یک زن دیگه تحمل کنه،آدم خونه پدرش باشه راحت تره تا اینکه هر روز عذاب بکشه و پیر شه،این مرداد به اسم اسلام به هوس های خودشون میپردازن،مرد بودن به خرجی دادن نیست به عشق و اعتمادیه که یه انسان به شریکش می‌تونه بده

  3. چند همسری مردناشی ازبی کفایتی زن اول هست چون تربیت زن و شویی نداره یعندی تو خانوادش بلد نبودن که یادس بدن پنابراین بلد نیست مردش رو وابسته کنه و دلش رو مال خودش کنه،حال سه راه هست یا طلاق راحت و یا خیانت و یا چند همسری
    به نطر من طلاق راحت از هر دوی آنها بهتر هست ولی تا چیزی به اسم مهریه یا نفقه یا … وجود داره پس هیچ مردو زنی نمیتونن به راحتی طلاق بگیرن بدون زخم زبان جامعه حتی خودشون هم از لحاظ روحی اماده طلاق راحت نیستن چون یاد نگرفتن
    راه دوم چند همسری هست که ان هم پر از التهابه و راه سوم خیانته که از همه راحتره و تقریبا هم اقایون باهش راحتن و هم خانمها و تقریبا کم عارضه تر هست ولی به هر حال ازرلحاظ شرعی مورد قبول نیست
    بنابداین اینجا بحث تشرع و غیر تشرع و یا بحث آموزش مطرخ هست و نمیشه بصورت صفر و یکی برسی بشه

  4. این موضوع که یه خانم راضی و خوشحال باشه از دوزن گی همسرش کاملا دروغه
    شما هایی هم که این حرفو میزنین بد نیست خودتون جای اون زن بزارین یا حتی اگه دختر خودتون بود حاضر بودین چنین چیزی رو قبول کنین
    مردان عزیز دنبال بهانه برای هوس بازیاتون نباشین

  5. والله من به خوب و بدش کاری ندارم، اما بیشتر نظرات، مردی که بیش از یک همسر اختیار کنه رو مورد شماتت قرار می‌داد، سوال لینجاست:
    مرد با خودش که ازدواج نمیکنه، چرا به اون زنهای دوم به بعد، معترض نمیشین؟
    بقول معروف :
    تا زمانی که زنان به هر علتی راضی به زن دوم بودن بشن، این پدیده وجود داره، وانگهی، کسی رو زور و اجبار نمیکنن، هم زن اولی مخیره تحمل نکنه و طلاق بگیره، هم دومی میتونه جواب رد بده، دیگه چرا قضیه رو سیاسی میکنین و پای خدا و پیغمبر و قرآن و… رو میکشین وسط؟!

  6. به نظر من یه مرد اگه قراره به کمال برسه بهتره با یه زن خودش رو به خوشبختی و کمال برسونه نه با چند زن. و تنها یه مورد اساسی میتونه جلوی همه ی موارد منفی رو در زندگی زناشویی بگیره اونم درک و احترام متقابله.

  7. کسانی که دم از قران و اسلام میزنند اول برن قران را کامل و دقیق مطالعه کنند که نوشته عدالت کامل حتی در نگاه کردن به زن باید رعایت شود و حتی اگر شک دارن که عدالت بر قرار نمیشه دوری کنند
    و اینکه اول احکام دیگه اسلام را به جا برسو نید بعد برید دنبال چند همسری
    به چه قیمت ، به قیمت پاشیده شدن یک زندگی و روانی کردن یک مادر
    و اونهایی که از حق دختر ها و زن هایی که بازی داده شدن دفاع میکنن اون زن ها و دختر ها حق اشونه برن خودشون و جمع کنن و اوار زندگی زنان و بچه های معصوم نشن

  8. باسلام به نظر من تک همسری بهتره وخیلی زندگی قشنگتره ولی اگر در زندگی به مشکلات وناراحتی هایی که ایجاد میشه بین زن وشوهر بجای سازش وتحمل که آخرش هیچ کس به هدفش در زندگی مشترک نرسه و از یک دیگر ناراضی باشن طلاق بگیرند بعدترش زن دیگری بگیرد خیلی بهتره اززیر آبی رفتن برای فرار از مشکلات هست البته خانم ها خیلی وقتها بابت مهریه خیلی اذیت میکنند آنهایی که قادر به پرداخت نیستند دوباره مجبورند به زندگی برگردند وباعث خیانت یا چند همسری میشوند پس اگر در زندگی با مشکل بزرگی رو برو شدید بجای طلب کردن مهریه سنگین توافقی راحت جدا شوید شماخانم ها رو میگم مردان هم دیگر خیانت بهتون نمیکنند خیلی از مشکلات وخیانتها مشکل از رفتار و اخلاق زنهاست یک مقدار هم مردا بلهوسند که این ذات مرد است هر جای دنیا بری همین هست پس بهتری کسی رو قضاوت نکنید وبه نظر هم دیگر احترام بگذارید چون کسی نمیکنه تو زندگی طرف چه مشکلاتی با زنش داره

  9. زنی ک رضایت به ازدواج مجدد شوهرخودش بده یعنی از شوهرش متنفره ….پولداربودن مرد که هیچ حتی اگه عادلانه ترین رفتاررو با دوتاشون داشته باشه باز یه خائن نامرد که زیر زیرکی سومی رو هم داره

  10. خدابه هممون رحم کنه این موضوع هروزداره گنده تروداغترمیشه نه میشه جلوشوگرفت نه میشه بزاریش بحال خودش
    عقل ناقص من میگه حق باهمه است هم اوناکه موافقن هم اوناکه مخالفن.مقصراصلی مسئولان هستن ک شرایط ازدواج ورفاهو سخت کردن

  11. سلام
    به نظرم مردانی که از نظر مالی و اخلاق خوبن دوتا زن بگیرند مشکل دخترای مجرد دهه شصت حل میشه اوناهم صاحب خانواده میشن

  12. متاسفانه عده ای از عمد یا از روی ناآگاهی داد میزنند:
    این فرهنگ مال ایران نیست مال جای دیگه است
    با فرهنگ و خانواده ما جور در نمیاد
    مشکلات پر جمعیتی پیش رو داریم
    و . . . . هزاران دلیل دیگه که چند زنی رو زیر سوال ببرند

    اتفاقا حقیقت دقیقا عکس این تفکر هستش
    به صد دلیل جوانها قصد ازدواج ندارند
    به صد دلیل خیلی ها بعد از ازدواج دنبال بچه نیستند
    شیوع ازدواج های من درآوردی و غیرقانونی در جامعه که درجه پایبندی به خانواده در آن صفر میباشد شدیدا فرهنگ ایرانی اسلامی رو داره تهدید میکنه ولی کسی اینها رو نمیبینه
    ۲۰ سال دیگه شدیدا نیروی جوان کشور کم میشه و متعاقب آن جمعیت کل کشور کم میشه
    قانون اجازه گرفتن از زن برای گرفتن زن دوم خلاف اسلام است و مربوط به قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۵۳ است در اسلام و قران فقط صحبت از عدالت هست
    بالارفتن جمعیت دختران مجرد بالای ۴۰ سال و متعاقب آن پایین آمدن زادو ولد

    نتیجه:
    هر زوج ایرانی حداقل باید دو بچه داشته باشه

    مردانی که توانایی مالی و پوشش دو یا چند خانواده را دارند دین خود را به خاک ایران وجمعیت مسلمان ایران ادا کنند یا دو زن اختیار کنند یا موجبات فراهم کردن شرایط ازدواج یک زوج جوان را مهیا کنند
    زنانی که حقیقت وطن و افزایش جمعیت و افزایش نخبگان جامعه رو میدونند تعصب بی جا به فرهنگ غلط تک زن بودن مردان رو حذف کنند

    کسانی که به دلایل غیر مالی امکان ازدواج یا زاد و ولد و بچه دار شدن ندارند بهتر است: یا بچه های ایرانی که در پرورشگاهها محتاج محبت سرپرست هستند را تعهد کنند یا امکانات ازدواج یک زوج را مهیا کنند

    به امید ادامه جمعیت بالا و جوان و خلاق برای هزاران سال در وطن شریف ایران

  13. چرا از این همه دستورات الهی فقط چسبیدین به این مسئله .واقعا اگه دختر خودتون هم باشه قبول میکنین که مثلا زن سوم یه مرد بشه .
    من به شخصه خدای نکرده اگه شوهرم بخواد از این کارا بکنه همون روز اول طلاق میگیرم چ کاریه!! .بعدش میخواد بره ۵ تا زن بگیره .

  14. بنظر من فقط هوس است اگه پول دارید به جوانان ومردم فقیر کمک کنید تا جاودانه شوید یه کم مثل ادم ها وکشورهای متمدن رفتار کنیم

  15. کسایی که دم از پیامبر و سنت میزنندوقتی تونستیدعدالت و فهم و شعور پیامبر رو پیداکنید قبول برید ده تا زن بگیرید شما تو خرج زن اولتونم موندید بدبختا چند ماه دیگه حال و وضع این اقای به اصطلاح شکارچیم دیدن داره

    1. برا مردایی که کنار زنشون با چند تا دختر بیچاره دیگه ارتباط دارن وهم در حق زن وهم حق اون دخترای دیگه ظلم میشه باید پدرشون دربیارن،و اون دخترا و به عقدش دربیارن تا اگه فرزندی شد سقط نشه وخرجشونو ومهرشونو بده تا بفهمه هوس رانی بی‌حد چیه.
      اسلام در شرایطی که همین اوضاع بود وحرمسراها اوج گرفته بودو در حق زنان اجحاف میشد این احکام رو داده من که زنم قبول دارم.
      بازار آزادشده هر مردی به خودش جرات میده هر وقت خواست با هر کسی حتی رابطه ساعتی داشته باشه .این به منزله تعطیلی ازدواج واوج گرفتن بوالهوسی در جامعه میشه به تصویب این حکم چند همسری جلوی ادم های خبیث گرفته میشه وزنان در امان میمونند. ولی اولویت اسلام در تک همسری است.الکی شلوغش نکنید اول فکر کنید بعد صداتونو بگیرید رو سرتون.

  16. ای پیامبر! برایت حلال کردیم آن همسرانت را که مهرشان را داده ای و کنیزانی که خدا غنیمت به تو داده است و دختر عموها و دختر عمه ها و دختر دایی ها و دختر خاله هایت را که با تو مهاجرت نموده اند و زن مؤمنی که خود را به پیامبر [مجانی و بدون مهر] هبه کند، اگر پیامبر او را به همسری بخواهد؛ این حکم ویژه توست نه مؤمنان. یقیناً ما آنچه را در مورد همسران و کنیزانشان بر آنان لازم و مقرّر داشته ایم، می دانیم؛ [این گشایش در ازدواج] برای آن است که بر تو سختی و حَرَجی نباشد؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. (۵۰)

  17. ممنون از دوست با مطالعه که فرمایش کردن مطالعه بفرمایید تو قرآن چند همسری مختص پیامبره …. واقعا برداشت شما از سوره احزاب آیه ۱۴۷ اینه؟؟؟ فقط پیامبر؟؟؟ به صراحت گفته شده برای اینکه بر پیامبر حرجی نباشه دختر خاله دختر عمه و دختر دایی و … و هر آنکس که با تو هجرت کرده بر پیامبر حلاله و این حکم مخصوص پیامبر اسلامه

  18. این دوست ما که میگه همه حیوون ها با یه جفت تا آخر عمر زندگی میکنن راز بقا نمی‌بینن؟؟؟ به غیر چند تا حیوون خاص بقیه بی شمار همسر دارن . توی انسانها هم از پیامبر اسلام تا ائمه همه چند همسر بودن و همه پادشاه ها هم چند همسر بودن ساده بگم انسان در طول تاریخ وقتی توان مالی داشته چند همسر اختیار کرده

  19. سلام
    چند همسری در قرآن هم مورد نکوهش قرار داده شده
    در آیه ای میفرماید: تنها به یک زن اکتفا کنید که این به عدالت نزدیک تر هست، آقایون دو‌ زنه باز ی مشت هوس باز میباشن که به درد آشغالدونی میخورن

  20. سلام.من ی مرد هستم.باید اعتراف کنم از ما مردها کثیف تر خودمونیم.آقایون خودتون رو بگذارید جای طرف. دوس دارید خواهرتون با مردی ازدواج کنه ک چند تا همسر داره؟ پس خفه.

  21. چرا بعضی ها با بی. فکری این مسئله دو زنی را یک. معضل اجتماعی می پندارند چرا به تبعات مثبتش فکر نمی کنند از نظر اسلامیش هم مشکلی نداره بعضی زنها با. خود خواهی و خود پسندی با این. امر. مخالفند

  22. اره من کنارم مردی هست از این غلط های دو زن داشتن کرده الان هم مثل سگ پشیمان هست، بی اعتبار که شده هر روز هزار بار آرزوی مرگ میکنه همیشه هم به همه توصیه میکنه هیچ کس همچین غلطی نکنه، مردی که تو این دوره زمونه عرضه نداره وقت خالی برای خانواده بذاره بیجا میکنه همچین کاری میکنه، اسلام به کسی همچین پیشنهادی میکنه که همه کارش درست باشه، هر چند مردها به خاطر هوس بازی و نقشه کشیدن بعضی زنهای خیابانی همچین کاری میکنند بعدش هم رسوا و بی آبرو میشن

  23. با سلام.به نظرم که این دیدگاه از زن بعنوان یک وسیله استفاده میشود .زندگی گروهی عین حیوانات.دو جنس انسان دلریم .زن و مرد.در این دیدگاه به زن بعنوان یک انسان نگاه نشده
    عواطف و احساسات و قلب یک انسان بعنوان زن نادیده در نظر کرفته شده .

  24. سلام اولا نصبت ۱۰۳به ۱۰۰ اشتباه است چون مرگ میر مردان به علت حوادث رانندگی وحوادث ناشی از کار به زنها بیشتره پس این موضوع منتفی است بعداگر کسی بتونه تامین کنه چرا زن نگیره بهتر از اینکه دوست دختر مخفیانه بگیره وگناه کنه ضمنا زنان ایران جز زنان سرد مزاج هستن

  25. باسلام نمیدانم آماری که در متن آمده چقدر دقیق و درست است و اگرم درست باشد آمار کلی است مثلا تعداد پسرها از دختران زیادهست اینها پسرهای تازه متولد شده هستند …وگرنه آمار دختران مجرد بالای ۳۰ سال دو میلیون و خرده ای بیشتر از پسران بالای ۳۰ ساله .این همه دختر مجرد بالای ۳۰ سال که همه هم آگاه هستند در تجرد قطعی هستند چرا یکی باید همیشه در پناه شوهر باشد و دیگری درتنهایی مگر زنی که مجرد است نیاز و احساس ندارد …منظور از چند همسری اینه بروند زنهای بالای ۳۵سال بگیرند نوید ابراهیمی ۴تا زن دارد یه همسرش از خودش کوچکتره ۳تای دیگه از خودش بزرگتره بیاییم واقع بین باشیم من خودم خانمم و تعدد را برا کسی که میتواند عدالت را رعایت کند در حد واجب میدانم

  26. من کسی رو میشناسم که سه تا زن گرفت وفقط از زن اولش دو تا پسر دوقلو داشت .دوتا پسرش که به سن ۱۴ سالگی رسیدن دوتایی توی بند گلستان غرق شدن .تا به حول وقوه الهی هرزگی مرده واسمش نابود بشه‌این است حکمت الهی.وگرنه زن اگه زن باشه حتی اگه همسرش به یک زن دیگه نگاه عاشقانه کنه نابود میشه چه برسه که بره باهاش ازدواج کنه.

  27. بیشتر ازدواج هایی که در اوایل اسلام شکل میگرفت سیاسی بودند، لذا لطفا خلط مبحث نکنید. کسی هم از اون دوران نیامده که شرح دقیق وقایع رو بده همیشه هم یک کلاغ چهل کلاغ بوده و قوی ترین تاریخ رو هم مورخان نوشته اند که آنها هم انسان بودند و دارای حب و بغض. از چندصد سال پیش تا به حال خیلی نیازهای بشری تغییر کرده. قرآن ملاک و کتاب محکم مسلمین است آورده که چون نمیتوانید عدالت رو برقرار کنید پس به یک همسر بسنده کنید.لذا تا سر حرف دو تا میشه پای اسلام و قرآن رو وسط نکشید. هر عیب که هست از مسلمانی ماست. ایشون هم بیخود کردند دو تا زن رو کنارشون گذاشتن و عکس گرفتن. هدف چیه از این کارها و خودنمایی ها؟همین طوری هم جو خانواده ها و اجتماع متشنجه چرا به این اوضاع وخیم دامن میزنید؟ مثلا میخواهید پولتان و توانتان را به رخ بکشید که دوتا دوتا دارید که خیلی از جوانان همان یکی شو هم ندارن؟یا میخواهید پررویی و گستاخی رو در جامعه رواج بدید فرقی نداره با این مسائل و ترویج آن هم زن و هم مرد به یک اندازه ضربه میخورند ولی چون زن باب احساساتش قویتره بیشتر. هدف از این راه اندازی نمایش تمسخر آمیز چیه؟! یک هدفی در هر نمایشی باید وجود داشته باشه.این مرد عقل نداره اون دو زن چطور غرورشان قبول میکنه که اینقدر له شن و مستمسک دست یک مرد هوس باز قرار بگیرن.بیش از اینکه حساب مهریه و غصه اجازه ندادن زن اول رو داشته باشید غیرت داشته باشید و همون یک زن رو پر از عشق و آرامش کنید تا بچه ها هم یاد بگیرند و نسل بیمار روانی تحویل جامعه ندید. زندگی براش بسازید بحث مالی رو صرفا مطرح نمیگم از معرفت و جوانمردی و ادب حرف میزنم. همین آقا دوست داره با دخترانش هم همین کار رو کنند؟واقعا اینها رو میبینم متوجه میشم که چرا جهان سومی هستیم.فقط به فکر پیداکردن توجیه و راهکاری برای پوشاندن خطاها و هوسهای اضافه هستن یک عده.هرچند شخصیت هر کسی از تربیت و از اون ذاتی که داره نشات میگیره. وقتی پسرانمون رو درست تربیت نمیکنیم و فقط تمام فشار بر روی دختر است نتیجه بهتر از این نمیشه.

  28. شما عمق فاجعه رو وقتی میفهمی که پدرت بره ی زن دیگه بگیره و حال مادرتو ببینی
    اونموقع میگی بابا دمت گرم یا میزنی گردنشو خورد میکنی

  29. لعنت خدا بر کسانی که چند همسری را ترویج می کنند اخه نفهمها شما فقط از دین پیامبر چند همسری رادیدید پیامبر با شرایط ان زمان که کسانی گرگ صفت چون شما ها می خواستند ره زن دست درازی کنند آنهارا به عقد خود درآورد خدا لعنتتون کنه چرا چیزهای دیگر را از پیامبر یاد نمی گیرید راست میگید ازدواج چند جوان را فراهم کنید فقط از خدا می خواهم هر که ترویج دورنی را می کنه زود زود سقط بشه الهی امین یا رب العالمین

  30. ههه. میبینم که آقایون خیلی طرفدار این قضییه ن. خاک برسرتون که ازدین فقط دنبال منافع دنیوی میگردید.هیچی از اسلام و دین و پیامبر نفهمیدید فقط ریش گذاشتید و یقه بستید خداوند لعنتتون کنه

  31. خداوند تو قرآن چند همسری رو مختص پیامبر دونسته برو مطالعاتت رو ببر بالا بعد حرف بزن مردا یه زنم نمیتونن عین آدم مدیریت کنن رفتار پیامبر رو میخوان اجرا کنن

  32. من بعنوان یه خانم حاضرم در صورت رضایت همسر اول، با یه آقایی که مرام و مردانگی و اقتدار و مهربانی و شعور و شخصیت و مسئولیت پذیری داره ازدواج کنم!
    اما زن یه مردی که بی عرضه و بی مسئولیت و بد دهن و زن آزاره نشم!!!

    واقعیت اینه که بعضی مردها اینقدر همه چی تمام و خوب هستن که راحت میتونن دو تا خانواده رو هم مدیریت کنن! اما بعضی برای مردا برای یه زن هم نمیتونن تکیه گاه باشن!
    مرد داریم تا مرد!

  33. نوشته هاتون منطقی نیست!

    اولاً که طبق آمار یک میلیون و اندی دخترای دهه شصت خصوصاً بالای ۳۵ ساله ها به تجرد قطعی میرسن و بحث چند همسری بخاطر ازدواج اونها راه افتاد! تا هم بتونن از نعمت ازدواج و نعمت مادری برخوردا بشن و هم به رشد جمعیت کشور کمکی شده باشه!

    دوماً کی حاضر میشهپولی که با زحمت بدست آورده بده به یه نفر دیگه بگه برو ازدواج کن؟ خب نهایت اون پول رو خرج زن و بچه خودش میکنه!
    بالفرض هم که پولشو بده به یه جوان بوه برو ازدواج کن، آیا اون جوان میره دختر دهه شصتی و هفت هشت سال بزرگتر از خودش بگیره؟!!!

  34. آن دسته از کسانی که می‌گویند چندهمسری دستورِ اسلامِ آیااین دسته افراد به همه قوانین اسلام پایبند هستن فقط مونده چند همسری؟؟ این کار به جز نابودی همسراول وفرزندان سودِ دیگری نداره ویک خانواده آسیب دیده وناهنجارو می‌سازه احمق ترازهمه زنانی که همسرِ دوم می‌شوند وپا توی یک خانواده می‌گذارند وهمه چیو نابود می‌کنند باید آن عده که ازاین اقدامات دفاع می‌کنند دهانشان راگِل گرفت بسه دیگر عقب ماندگی به تصویر این دوزن کافیه فقط یه روان شناس نظر بده تا میزان آسیب ودردآنهارو بهتون بگه اگه مرد واقعی هستین یک زن وفرزندان تون وحمایت کنین تا یه زندگی سالم باافراد سالم داشته باشین وازنمایش این صحنه های تهوع آور خودداری کنین این نوع زندگی حداقل دراین دوران هیچ سرانجامی جز تباهی نداره لطفا دست ازاین نمایش‌ها وتبلیغات دروغین بردارین وکمی بیشتر به چهره ی این زنان دقت کنین تا به عمق فاجعه پی ببرین

  35. یعنی شما مردایی ک با چند همسری موافقید،حاضرید ک خواهرتون زن مردی بشه با اعتقادات و باورهای خودتون؟ و شوهرشون هوو سر خواهرتون بیارن

  36. شما یا مردی و دو تا زن داری یا زن هستیو خودتو آوار زندگی کسی دیگه کردی واقعا جای تاسف داره واسه مردا و زنهایی که نمیدونن واسه خواسته خودشون یه آدم دیگرو نابود میکنن خدا لعنتتون کنه بی صفتا

  37. واقعا خنده داره تو قرن ۲۱ دنیا داره به کجا میره و چه پیشرفت هایی میکنه اما تو کشور ما هنوز چند همسری تبلیغ میشه
    واقعا که بعضی از مردم ما فرهنگ خیلی پایینی دارن
    گفته خدا و سنت پیامبر😳😳😳
    اونم تو این زمان
    دنیا داره به کجا میره و ما به کجا
    واقعا متاسفم
    دست از این چرت و پرتا بردارین

  38. شما میتونی دو تا زن بگیری جناب با توان😏
    اون اقایی که از نظرش اشکال نداره ولی اگه چنین اتفاقی بیفته خیلی غلط میکنه اگه زنش هم بخواد یه شوهر دیگه بگیره دخالت کنه اونم تواناییشو داره میخواد یه مرد دیگه بگیره

  39. حالا خوبه مردا از خدا و گفته هاش فقط اینو یاد گرفتن طفلایا.بقیه واجبات براشون کشکه.فقط حیوون میتونه این شرایطو تحمل کنه.اینو بدونید هر کی هم این حرفو تایید میکنه هوس بازی بیش نیست.وسلام

  40. اولا چند همسری را من واقعا قبول ندارم زیرا باعث ناراحتی روحی وروانی زن اول میشه ممکنه از روی ناجوری قبول کنه ولی از ته دلش راضی نیست . هرچند مرد هرزه ودله هر کاریش بکنی دست از هرزگی برنمیداره .واختلاف بین بچه ها و عقده های روانی از همون ابتدا شکل میگیره وزندگی تبدیل به یک بازار بده بستان میشه که چوبش را همون بچه ها در بزرگی میخورند و خواهند دید که چه سرنوشت دردناکی مملو از عقده های روانی خواهند داشت شمارا بخدا برای دوروز خوش گذرانی و سکس. آینده کودکان خودرا دستخوش . اضطراب وبدبختی نکنید خودتان را گول نزنید. بنظر من اگر زنی متوجه خیانت همسرش شد باید انتقام بگیرد. آنهم از نوع شدید تر .نجابت برای مرد وزن فرقی ندارد.انسانیت بالا تر از هرچیزی است .فحشارا رواج ندهید لطفا 😏🙄🤔

  41. آهای آقایی ک گفتی خدا گفته اگه توانش رو داری چند تا زن بگیر خوب اینو حفظ کردی ولی کاش ادامشم میخوندی ک نوشته هیچ مردی نمیتونه بین هر دو ب ی اندازه رسیدگی کنه .پس فقط ی زن بگیرن.رهبر عزیزمون هم کلمه گوهر باری گفته بود ک خدایکی عشق یکی و زن یکی.درسو بهت درست دیکته نکردن .واقعا متاسفم برا ی مشت هوس باز .

  42. باسلام
    واله زن من پس از ۲۳سال طلاق گرفت خدا نکنه زن استقلال مالی پیدا کنه که سریع طلاق میگیره ومنم پس از طلاقش که ۱۰سال گذشته اصلا دیگه زن بگیر نیستم

  43. آی شمایی که میگی دو تا زن گرفتن سیره یرپیامبر ه،چرا در موارد دیگه از ایشون تبعیت نمی کنی ؟؟فقط در زن گرفتن الگو می گیری؟؟اینا تجیه مردان برای هوس بازیشونه

  44. مگ میشه روحیه زن تخریب نشه .وقتی شوهرش میره پیش اون یکی .میتونه آروم بگیره؟؟تازه اینا فک کنم کلا تو یه خونن باهم ،حالا باهم ست میکنن .چندشا.خ حال بهم زنه.خاک تو سر هر دو زن ک خفت و خواری رو پذیرفتن

  45. طرف زیر خونش فرش نداره بعد رفته دوتا زن گرفته تازه زن دوم دوازده سال ازش کوچکتره،چقدر چندش آور و این جز هوس چیز دیگه ای نیست
    جالبه که روابطشون هم عالی نشون میده در صورتی که واقعا زجرآوره وقتی بدونی الآن همسرت داره با رقیبت عشق وحال میکنه
    دوتا خواهر هم انقدر خوب نیستن که این دوتا هوو دارن نشون
    اینایی هم که حرف از سنت خدا وپیغمبر میزنن بگن ببینم کدوم کارشون خدا پیغمبری بوده که این یکی رو گرفتن

  46. تمام متن پر بود از چرت و پرتایی که تو مغز نویسنده بود.
    آخه یکی نیست بگه احمق تو میخوای بگی از خدایی که عالم و آدم رو خلق کرده و به صراحت در تمام کتب آسمانی به چند همسری دستور داده بیشتر حالیت!؟
    الان که شما از حقوق زنان دم میزنید میشه بگی اگه چند همسری برخلاف ارزش و حقوق زنه، آیا این همه فحشا که عمده ی اونا ناشی از تک همسریه در شان زنه؟؟؟
    خدا لعنت کنه رضا خان قلدر رو که با اجرای نقشه ی انگلیس در ایران، تک همسری رو ممنوع کرد و بنیان خانواده ها رو بکل به فساد کشید
    یکی از عمده ترین فواید چند همسری به گفته شرع مقدس اسلام اینه که باعث میشه زنان در رقابت با هم در حفظ مرد از هر گونه فساد و بی توجهی و خانواده گریزی پرهیز کنند.
    بدبختی جامعه ی ما هم از امسال این نویسنده ی این زمانه که با ظاهری شیک پوش ولی بیسواد مطلق، خود رو علامه دهر میدونن و بجای خدا نشستن و حکم میدن.

  47. آقایون این طور مواقع سنت شناس میشن
    پیامبرشناس میشن
    مواقعی که به نفعشون نیست میگن ماکجا پیغمبر کجا؟
    ماکجا علی کجا؟
    گرچا زمانه ای شده که زیر یکیش هم زاییدن
    پس خانوما بیخودی خون خودتونو کثیف نکنین

  48. اول برای اون آقایونی که میگن خیلی هم خوبه چه عیب داره آرزو میکنم سر دخترهای خودشون بیاد😊(هرچند دخترهای شما نباید تاوان جاهلیتتون رو بدن)
    دوما خود قران گفته اگر توانایی دارید که بین همسرانتان تعادل برقرار کنید چند همسر بگیرید و در ادامه میگه که و شما نمیتوانید! پس خود خدا موافق تک همسری هست
    ثالثا خود پیامبر و امام علی تا وقتی حضرت خدیجه و حضرت فاطمه فوت نکردن زن دیگری نداشتن پس چند همسری گفته و سفارش خدا و پیامبراش نیست😏😉
    یکم انسان باشین! خوبه سر خواهر و دختر خودتون این اتفاق بیوفته؟
    شما داخل زندگی اونا نیستین شاید زن اولش خیلی هم غمگین باشه..

  49. احسنت اگ این سنت اسلامه اسلامم گفته شرایط ازدواج رو برای مجردا فراهم کنید اگ واقعا تو این شرایط سخت کسی توانایی تامین ۴ زن رو داره دست مجردا رو بگیر تا گناه تو جامعه کم شه

  50. والله مردان هوسبازند می خواهند چندتا داشته باشندحق وحقوق هیچکدوم راهم ندهند الان مردان دنبال زن پولدارند زنان اوناروتامین کنند وخرجشون وبدهند اگر می دادند مهریه زن اولشون میدادند مهریه دراین کشور اینقدر‌جنجال بپا نمی کرد
    در ضمن تک همسری از نظر علوم اجتماعی نوعی تکامل اجتماعی بعداز گذراندن چند شوی وچند زنی ازدواج قبیله ای بوجود آمده ومدرن بودن آن جامعه رانشان می دهد.درانگلستان مردزندار زن بگیردمردرا زندانی می کنند ودربعضی کشورهای عربی هم اخیرا ممنوع شده است.

  51. حالا تا میایم حرف بزنیم میگن غرب زده این …
    ن عزیز من رفتار خوب شایسته‌ی الگو بودنه
    کشور های غربی این اتفاق رو جرم میدونن …و اما سیره ی …هستش این اتفاق مضحک

  52. سلام
    در آیه ۳ سوره مبارکه نساء برای چند همسری مردان ۲ شرط گذاشته شده است
    که یکی از آنها برقراری عدالت بین همسران است
    کدامیک از مردان ادعا دارند که توان برقراری عدالت بین همسران خود دارند؟!

  53. من خودم هم مخالف چند همسری هستم
    چون که اعتقاد دارم بدلیل عرف جامعه و سایر دلایلی که خوب همه بهتر میدونند نمیشه یک خانواده ی عاطفی و سراسر شادی را تو زندگی چند همسری تجربه کرد
    اماجازه بدین مطلبی را بگم هم خود نویسنده مطلب و خبر و هم نظر دهندگان که معتقدند چند همسری با طبیعت زن سنخیت ندارد این ها خودشون را عاقل تر و عالم تر از خالق این موجود یعنی زن میدونند چون که خو خداوند این را مجاز دونسته یعنی اینکه میشه و امکان داره حالاتحت چه شرایط و اقتضاءاتی بماند
    لطفا زیاده روی نکنید

  54. به نظرم داشتن دو همسر اشکالی نداره….وقتی اگر یه مرد بتونه یه زنی که از نظر مالی و عاطفی نیازمنده ، زیر پر و بال خودش بگیره و از افتادن یه انسان تو گناه جلوگیری کنه و تکیه گاهش باشه …بهشت رو خریده …واقعیت اینه خیلی پسرای مجرد در حال حاضر توانایی اداره یه زندگی رو ندارن و یا از لحاظ شخصیتی مشکل دارن …پس یه سری از مردهای متاهل باید جور اینا رو بکشن.

  55. این مسئله همیشه بد بیان شده…
    درسته بعضی مرد ها از این مسئله چند همسری برای ارضاء هوس و امیال خودشون استفاده می کنند و این اشتباه است
    … اسلام این تجویز رو برای مرد قرار داده اما نه برای هر مردی بلکه برای مردانی که از نظر جنسی همسر شون تمکین نمی کند در زنانی دارند که نشوز می کنند…
    فلذا همیشه این مسئله چند همسری بد نیست ، بعضی جاها حتی راه حل خوب برای حل مسائل خانواده هست اما قابلیت تجویز به صورت مطلق برای همه مردان ندارد

  56. با سلام و تبریک روز ولادت مولا علی علیه السلام

    هر جا دیدین مردی خیانت کرده پای زنی وسط بوده. خب زن دوم وقتی حاضر میشه همسر دوم یک مرد بشه ب زن اول ک از جنس خودش بود خیانت کرده.
    پس زنها خودشون مقصرن.
    تمام

  57. اونایی که گفتید سیره ی پیامبره، خدا گفته حلاله، حرف قرآنه، و….. بد نیست اول سواد قرآن رو یاد بگیرید بعد دم از قرآن و سیره پیامبر بزنید، پیامبر اکرم، تا زمانیکه حضرت خدیجه درقید حیات بودند، فقط همین یک همسر رو داشتن، بعد از ایشون هم، چون در اون دوران، جنگهایی صورت گرفت و تعداد بیوه زنان نسبتا زیاد بود، پیامبر برای اینکه اون زنهای بیوه به گناه کشیده نشن، با اونها ازدواج میکردن، تعدد زوجها و ازدواج پیامبر خدا برای جلوگیری از رواج گناه و کثافت بازی در جامعه بود، اون هم بعد از وفات تنها همسر دائمشون حضرت خدیجه، نه هوسرانی و ست کردن و لایک گرفتن، این از سیره ی پیامبر، حرف قرآن هم این هست، اگر مردی بتواند عدالت رو از هر لحاظ بین همسرانش برقرار کنه، مجازه همسر دوم و… رو اختیار کنه، یعنی اگر ۲ رکعت نماز توی منزل همسر اولش خوند،همون تعداد رکعت رو هم در منزل همسر دیگربخونه، تا این حد باید عدالت رعایت بشه، اگر ۲ ساعت با همسر اولش برای خرید وقت میذاره، همین اندازه با همسر دومش وقت بذاره، حالا کدو مردی میتونه اینقدر عادل باشه؟؟؟ و در ثانی، اگر زنی بدلایل پزشکی و شرعی و…. منظورم دلایلی هست که شرع و عقل حکم کرده، نتونه نیاز همسرش رو برطرف کنه، مرد میتونه برای اینکه به گناه نیافته، همسر دیگری اختیار کنه، چرا خزعبلات و تفکرات متعفن و مسموم رو برخی از افراد بنام قرآن و سیره و روایات و خدا و پیغمبر جا میندازن؟ اول برید تحقیق کنید، مطالعه کنید، یا بگیرید، بعد سخنرانی کنید. در آخر هم این نکته رو بگم، اغلب اونایی که در این موارد و مسائل دم از دین و خدا و پیغمبر میزنن، برای خوندن ۲ رکعت نماز واجب که حکم خداست و دستور دینه، جونشون بالا میاد، ولی برای کثافت کاری و هرزگی، از اسلام مایه میذارن…. اما دریغا که خداوند نخواهد گذاشت اونها به دستور شیطان، اسلام ناب رو به هوای دلشون، متعفن کنن.

  58. اشکالی نداره…آقایونی که ادعای تمکن مالی دارن لطفا اول مهریه ی خانمهاشون رو عندالمطالبه بپردازن بعد هوای زن دوم به سرشون بزنه.
    خوبه نود درصد شما مردها از همون لحاظ مالی بدهکار زناتونید وگرنه خدارو بنده نبودین.
    از قدیم گفتن میمون هرچه زشت تره بازیش بیشتره

  59. اصلا چه معنی داره که یه مرد میتونه چند همسر داشته باشه. خانوما چرا اینقدر شخصیتتونو پایین میارین و مردی که زن داره میرید زنش میشید خودتون خودتونو کوچیک کردین

  60. برادر…خدا یه جا دیگه هم گفته اگه میتونین یه قران هم مثل قران من بیارین….خب منظورش اینه که میتونین؟
    قطعا نمیتونین…و گفته اگه میتونین عدالت رو به طور کامل رعایت کنین برین زن دیگه بگیرین!!!قطعا نمیتونین…شاید پیاز و سیب زمینی و همخوابی رو بتونین عادله تقسیم کنین اما احساسی که در قلبتون هست رو هم میتونین؟ قطعا نمیتونین!!!

  61. این موضوع همیشه منو عصبانی میکنه ولی الان حوصله توضیح ندارم فقط میگم خاک بر سر دو زنه ها یا چند زنه هایی که بدون دلیل موجه مثل نازایی زن اول ، و فقط بخاطر هوسباز بودنشون این کار رو میکنند، خدا هدایتشون کنه

  62. حالا شما کدام سیره ی پیامبر اسلام را عمل کردین؟ که فقط چند همسری را چسبیدین ؟ شما عرضه ی نون دادن به یک زن را هم ندارین دادن مهریه هم در قران سفارش شده . مهریه حق زن در اسلام هست از مسلمانی فقط زن گرفتن را نبینید اول مهریه همسر اول را بدین و جدا بشید و دوباره زن بگیرید اینجا ایرانه کشور ی با تمدن چند هزارساله .

  63. آع 🤔چه جالب موقع این موضوع چرت که میرسه همه مومن و پیرو اسلام می‌شید، که پیامبر گفت چند زن داشته باشید😳 در حالیکه تو حتی نمی دونی نماز مغرب چند رکعته!!!!!!! 😂😂😂 ب پیر ب پیغمبر این موضوع خیلی خنده داره 🤣🤣و فقط افراد جهان سوم نه بلکه ششم این کارا براشون عادیه 😁😆

  64. چرا یه بار هم از زبون کسی این حرف نمیاد بیرون هاااا..بابا اهای زنهای پاک دامن شماها مثل انسان رفتار کنید چه تو خونه و زندگیتون چه بیرون از زندگیتون..بازم میگم اگه هیچ زنی چراغ سبز به مرد نشون نده .مردا نشستن سر جاشون..فقط همش زنا میگن مردا بدن..شما ها خوبید اره..

  65. شما جای مردهای دوزنه نیستید که بخاید اونها و زنهاشون رو قضاوت کنید که آیا کار درستی کردن یا نه. قطعا اگه مرد عدالت رو رعایت کنه کار درستیه. لطفا اگه توانایی کاری رو ندارید به کسایی که تونستن انجامش بدن غر نزنید. این بدعت ها باعث شده جامعه به اینجا برسه. اینقدری که به حکم خدا گیر میدن بعضی ها با بدحجابی و فحشا مشکلی ندارن. این ننگه

  66. مردا انسانای بدی نیستن..شما زنها نمیشینید سر جاتون.تا یه زن چراغ سبز نشون نده هیچ مردی نمیره دنبال هیچ زنی..شما زنها خودتونو درست کنید رفتارتون کردارتون..بعد بگید مردا بدن

  67. خوب اگه یک زن از لحاظ بدنی و جسمی توانشو داشته باشه و چند شوهر بگیره مثل مغولستان چی؟ از نظر شما اشکالی داره؟

  68. یک مرد میتواند با محدودیت تعداد، چند زن اختیار کند و این امری گناه نیست بلکه میتواند خوب هم باشد.
    داشتن چند همسر به معنای ناقص بودن زنان نیست و توهینی هم محسوب نمیشود کدام زن کامل تر از حضرت فاطمه(س)است؟ امام علی(ع) نیز چند همسر داشتند.
    و اما رو به مردان عزیز باید گفت چه کسی گمان میکند که در زمینه ها و عواملی… به حد امام علی(ع) رسیده که گمان کند میتواند مانند ایشان عمل کند؟

  69. وا چه مسخره ولی ببخشیدا زنا باید خیلی خنگ و محتاج باشند که تن ب همچین زندگی بدن
    مردا که گناهی ندارن دارن از اسلام و امام هاشون پیروی میکنند زنا باید عقل داشته باشن والا

  70. سلام درسته که چند همسری سنته پیامبره اما باید دید آقایان انصاف و عدالت پیامبر رو دارند که همش بیان می کنند سنته پیامبر هست در ضمن پیامبر تحت شرایط خاصی همسر اختیار می کردند در ضمن اگر هر انسانی به وجدان خودش رجوع کنه باید اول خودشوجای یه زن، یک همسر، یک مادر بگذارد بعد در این باره صحبت کند. چون لرزش احساسات یک زن بنیاد خانواده رو متلاشی می کنه و این بار روانی زیادی به فرزندان منتقل می کنه.

  71. بنظرمن چند همسری قانون مناسبی است. ۱. بعضی از زنان هستند که خودخواه هستند وقتی یک مرد می تواند دو یا سه زن را حمایت کند چرا چندتا همسر نداشته باشد. ۲. این توهین به آقایونی هست که می خواهند جامعه رو از فساد نجات بدهند.. ۳. هیچ وقت خودخواه نباشید.. چراکه اینجوری بعضی از زنان بیوه و دختران تنها مورد حمایت قرارمیگیرند.. مثل تقسیم کردن روزی می ماند.. نیت این مردان پاک است.. حلالی کن هزاری کن

  72. وقتی مرد خونه راضی، زنان هم راضی، خدا هم راضی، بنده خدا مطابق شرع وقانون هم عمل کرده شماها این وسط چکاره اید که نظر میدین جای اونها

  73. چرا فک میکنید همه ی نیازهای زن خلاصه میشه تو پول آدمای هوسبازی مثل شما ک حرم سرا داشته باشنم بدشون نمیاد اوقد بی درکو فهم هستین ک فک میکنید پول ک باشه ب تعداد زنای بیشتری نیاز دارین ک تنوع طلبیتون ارضا بشه این وست زن واسه امثال شما ی ابزار واسه کلفتیو ارضای میل جنسیتونه جمع کن بابا این افکار پوسیده رو

  74. واقعا روحیه این خانم ها داغون نمیشه؟هرچقدر هم پولدار واقعاسخته قبول کردنش ،اکثراحیوانات بایه جفت یه عمر زندگی میکنن یه سری انسانها چطور هستن که ازحیوان هم کمتر هستن وخصلت دله بودن دارن

  75. وقتی خدا گفته که اگر توانش رو دارید میتوانید بیش از دو زن بگیرید چه اشکالی داره این قانون کشور ایران که مثلا اسلامی ولی به نفع زن هاست که بدون اذن زن نمیشه زن دوم گرفت یا باید صد و ده تا سکه مهریه به نام زنت بزنی که میشه یک میلیارد و صد میلیون تومن ایران به اسم اسلامی ولی در قانون وعمل هیچ با قرآن مطابقت نداره

  76. خب بله قطعا از نظر مرد هر چی بیشتر بهتر 😂اما به نظرم این توهین بیشتر به خوده مرده تا زن چون خودشو شبیه یه بانک میبینه. آدم نباید فقط اسم یه انسان رو به دوش بکشه و مثل یه حیون و با قانون های جنگل زندگی کنه .هر انسانی ارزش داره واسه خودش وقتی اسم چند همسری میاد زن تخریب میشه نابود میشه ارزشش کم میشه البته این حرفا برای کسی مثل شما با همچین تفکرات پوچ و بیهوده ای بی فایده است

  77. من به عنوان یه انسان می گم که آدم یا یکی رو می خواد یا نمی خواد یعنی اگر به هر دلیلی مالی و… احساس کرد یه نفر دیگه رو می خواد .خوب ،باشه تمامش کنه اما غرورش رو نباید از دست بده زن هم باید غیرت داشته باشه

  78. بنظر من مردها کلا هواسبازن بعضیاشون چون باداشتن همسربازم میرن دنبال دختر بازی مرد اگه مرد باشه اول خرجی زن وبچه خودتا بده بعدبرو سراغ ولگردیت شوهرمن الان سه ساله ک من وبچه رابدون خرجی رها کرده ومیره دنبال میل وهوسش.باپوزش قصدم توهین ب اقایون نبود عرض کردم بعضی.فقط خداوند ب راه راست هدایت کنه یاجونشا بگیره من واین بچه راحت شیم.

  79. از لحاظ مالی,جیع?به نظر شما زن نیاز به مهر ومحبت وعاطفه نداره.با جند همسری روحیه زن تخریب نمیشه?جرا به زن مثل کالا نکاه میکنید

  80. از خدا شرم کنید ، خودتون رو یک لحظه جای زنانتون بگذارید به شما هم میگن انسان ، واااااای بر مردان بی شرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا