اجتماعیسلامت

آلاینده‌ها را چگونه از بدن دفع کنیم؟

خبرمهم: سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: برای دفع انواع آلاینده‌ها همچون آثار ریزگرد‌ها و فلزات سنگین از بدن مصرف لبنیات تاثیر گذار است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، فرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق با اشاره به اهمیت لبنیات در سبد غذایی مردم گفت: یکی از راه‌های مقابله با عوارض ناشی از آثار ریزگردها، توجه ویژه به الگوی تغذیه‌ای صحیح است و برای عموم افراد به ویژه کارگرانی که در صنایع معدنی مشغول به کار هستند، مصرف روزانه مواد لبنی توصیه می‌شود.

او افزود: لبنیات به دفع برخی از انواع آلاینده‌ها مانند آلودگی با فلزات سنگین کمک شایانی می‌کند.

سالاری اظهار داشت: کلیه واحد‌های عرضه کننده فراورده‌های خام دامی از جمله لبنیات به طور مستمر نظارت و پایش می‌شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق ادامه داد: تامین سلامت و کیفیت در فرآورده‌های خام دامی و بهره‌مندی همشهریان از سبد غذایی سالم و مطلوب در راس برنامه‌های دامپزشکی قرار دارد و این مهم از طریق تشدید نظارت و پایش مداوم مراکزتحت پوشش، عملیاتی می‌شود.

او در ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را لازمه اخذ گواهی بهداشتی دانست و گفت: نتایج آزمایشات دوره‌ای کنترل کیفی شیر (میزان بار میکروبی، عدم وجود تخلفات به ویژه افزودنی‌های غیر مجاز به شیر، منفی بودن تست ورم پستان و تب مالت در شیر و غیره)، همکاری با دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون به موقع دام ها، منفی شدن دو دوره متوالی تست سل و تب مالت در خونگیری دام ها، وضعیت بهداشتی دامداری‌ها و جایگاه محل عرضه و فروش از جمله فاکتور‌های مهم در صدور گواهی بهداشتی است. yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا