اجتماعی

بررسی ماجرای نامه‌ی تخلیه روستاهای مرزی ایران

خبرمهم: ماجرای نامه کمال حسین‌پور، نماینده سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون عمران به شمخانی در خصوص تخلیه روستاهای مرزی چیست؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، متاسفانه از نامه بنده در بعضی از کانال های ضدانقلاب استفاده شده است، این موضوع اصلا سیاسی وامنیتی نیست، بلکه موضوعی اجتماعی است. ما به قوانین و مقررات نظام و بحث امنیت مرزها معتقدیم و روی چنین موضوعی بحثی نیست. در وهله دوم باید گفت که بیش از ۲۰ سال است که، مصوبه‌ای وجود داشته مبنی بر اینکه این روستاها به دلیل آنکه خارج از نوار قرمز مرزی هستند باید تخلیه شوند. ۶ روستاست که که دوتای آن تاکنون تخلیه شده و برخی دو الی سه خانوار در آن زندگی می‌کردند. اما باقی مانده این روستاها که به طور متوسط ۶۰، ۷۰ نفر در آن زندگی می‌کردند، هنوز تخلیه نشده و دستور تخلیه آن آمده است. در صورت امکان با همکاری مردم، پاسگاه‌های هنگ مرزی و سایر ارگان‌ها، این ساکنین باید اسکان داده شوند. تا مشکل امنیتی نیز پیش نیاید. اگر هم قرار است این ساکنین خانه‌ها را تخلیه کنند، ما باید بتوانیم رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم تا با راهکاری در یکی از روستاهای همسایه، یا روستایی که بزرگ‌تر است بروند، یا اینکه زمینی به آن‌ها واگذار کرده یا وام بلاعوضی بدهیم. هدف ان است که خانوارهایی که در این مناطق زندگی می‌کنند و اغلب از قشر ضعیف جامعه هستند، در وضعیت معیشت خود دچار مشکل نشوند.

آیا قرار بر رسیدگی به موضوعات و پیشنهادات هست؟

بله من در نامه‌ای که به آقای شمخانی روز چهارشنبه هفته گذشته نوشتم، هنوز پاسخی از آن حاصل نشده است اما با استاندار محترم نیز صحبت شده و ایشان قول پیگیری دادند. ان‌شاالله ما از طریق ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط پیگیری میکنیم تا به نتیجه برسیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا