اجتماعیسلامت

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛ مقررات جدید کرونایی برای تهران بزرگ/ به افرادی که ماسک نمی‌زنند، خدمات ارائه نمی‌شود

خبرمهم: رئیس‌جمهور گفت: مقررات جدید کرونایی پس از بررسی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در تهران بزرگ اجرا خواهد شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (شنبه، ۵ مهرماه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز هفت ماه از شروع کرونا گذشته است و من خدمت همه مدافعان سلامت و کادر درمان خسته نباشید می‌گویم و از همه مردم ایران بابت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها تشکر می‌کنم.

نیمی از جمعیت کشور برای مقابله با کرونا همکاری می‌کنند

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: همیشه بیش از نیمی از جمعیت همراه بودند و همکاری کردند و ما می‌خواهیم مردم این همکاری‌ها را افزایش دهند.

وی تأکید کرد: تصوری که جامعه علمی در جهان نسبت به این بیماری داشت مداوم تغییر کرد، برخی تثبیت شد و برخی از آن رد شد. بعضی فکر می‌کردند این بیماری چند ماه هست و از بین می‌رود. عده‌ای فکر می‌کردند این بیماری شبیه سرماخوردگی و آنفولانزاست و با گرما از بین می‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به انتقادات کشورهای اروپایی در وقوع بیماری کرونا در ایران گفت: وقتی داشتند به ما نقد می‌کردند ناگهان دیدند فرش زیر پای خودشان هم خیس شد و بیماری به کشورهای آنها هم رفت.

۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ما باید سریعتر به بیمار رسیدگی کنیم و از آن طرف هم کسی که احساس بیماری دارد سریعتر اقدامات درمانی را آغاز کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با سه موضوع مهم روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: عدم رعایت کافی مردم ما را دچار مشکل می‌کند. مساله دیگر کاهش نظارت است. اقدامات ناکافی مشکلات را بیشتر می‌کند. در این هفته‌های اخیر گزارشاتی وزارت بهداشت داده که این بیماری جوانان را بیمار می‌کند. ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند.

به افرادی که ماسک نمی‌زنند، خدمات ارائه نمی‌شود

وی تأکید کرد: امروز ناچاریم به مردم اعلام کنیم، باید مقررات و نظارت‌ها را در زمینه مقابله با کرونا تشدید کنیم. فعلا این مقررات برای تهران بزرگ است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: نباید از کسی که ماسک نمی‌زند به سادگی گذشت. افراد باید به کسی خدمات بدهند که ماسک دارند. اگر کسی ماسک نداشت نباید به او خدماتی ارائه شود.خدمت کننده هم اگر طبق مقررات عمل نکند با او هم برخورد می‌شود.

رئیس جمهور گفت: مقررات جدید کرونایی پس از بررسی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در تهران بزرگ اجرا خواهد شد. ممکن است این مقررات در سایر شهرستان‌ها هم اجرایی شود.

وی بیان کرد: ستاد‌های استانی کرونا می‌توانند برای یک هفته برخی موارد و مشاغل از جمله مساجد، نماز‌های جمعه، سینما، پارک‌ها و غیره را تعطیل کنند.

آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات واشنگتن است

حجت‌الاسلام روحانی گفت: آمریکایی‌ها اخیرا گفتند ده‌ها میلیارد به ایران لطمه زدند در این سه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران ضربه زده‌اند. ما هیچ وقت کاخ سفید را با این توحش ندیده‌ایم. به دشمنی بر ملت ایران افتخار می‌کنند. ۵ میلیارد دلار از صندوق IMF می‌خواستیم بگیریم که آمریکا نگذاشت.

وی تأکید کرد: آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات «واشنگتن دی‌سی» است. مردم باید در این سال‌ها خیلی راحت‌تر زندگی می‌کردند. حدود ۱۸۵ کشور در جهان از ما حمایت می‌کنند. لعن و نفرین و کینه خود را با آدرس صحیح و درست بفرستیم. منشا تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تند‌های آمریکاست. تردید ندارم روزی آمریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد.

سفر اربعین و راهپیمایی نمایدن در شهر‌ها نداریم

رئیس جمهور گفت: سفر اربعین و راهپیمایی نمایدن در شهر‌ها نداریم و مقام معظم رهبری هم گفتند در خانه‌هایمان عزاداری کنیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا