اجتماعیاستانیسلامت

کاهش ۵۰ درصدی بستری و صددرصدی مرگ و میر در خوزستان

خبرمهم: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش ۵۰ درصدی تعداد بیماران بستری کرونا و کاهش صددرصدی تعداد موارد مرگ و میر در خوزستان نسبت به دو هفته قبل خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر فرهاد ابول نژادیان در خصوص نحوه استفاده از ماسک اظهار کرد: ماسک فیلتردار تنها در ICUها مورد نیاز است و تنها کادر درمانی باید از این ماسک ها استفاده کنند. مردم می توانتد از ماسک ساده و سه لایه جراحی استفاده کنند.

وی افزود: اگر فردی به کرونا مبتلا باشد و از ماسک فیلتردار استفاده کند، از طریق دریچه موجود در این ماسک، انتشار ویروس به فضای بیرون انجام می شود بنابراین ماسک فیلتردار نباید استفاده نشود و عرضه این ماسک در داروخانه ها هم ممنوع شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش شدت روند شیوع کرونا در خوزستان، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری شده به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، به کمتر از دو بیمار رسیده است. دستور تخلیه بیمارستان آیت الله طالقانی قدیم اهواز و بیمارستان سینا شهرستان کارون داده شده که دیگر بیمار جدید کرونا برای تخت های عادی پذیرش تکنند و تنها از ظرفیت ICU این دو بیمارستان استفاده می کنیم. بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان، بیمارستان شهید مصطفی خمینی بهبهان و بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ماهشهر نیز از چرخه پذیرش بیمار مبتلا به کرونا خارج شده اند.

ابول نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: تعداد بیماران بستری خوزستان نسبت به دو هفته قبل ۵۰ درصد و تعداد موارد مرگ و میر صددرصد کاهش یافته است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا