اجتماعیاستانیسلامت

دورهمی‌های خانوادگی در روز‌های شیوع کرونا خطرناک است

خبرمهم: مدیرگروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با خطرناک خواندن مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی در روز‌های شیوع کرونا، به بیان یک نمونه واقعی از این مهمانی‌های غیرضروری و خطرناک پرداخت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مدیرگروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز کرونا به پایان نرسیده گفت: ویروس کرونا در همه جا هست و به راحتی می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود، بنابراین ضروری است افراد ازهرگونه تجمع و تماس غیرضروری با افراد دیگر خودداری کنند.

او افزود: بار‌ها تاکید کرده ایم که مردم نباید مهمانی رفته و مهمانی بگیرند، چرا که انتقال ویروس در این شرایط به خاطر تجمع در یک مکان بسته و ایجاد ارتباط نزدیک بین افراد به سهولت انجام می‌گیرد.

وی به یک نمونه از این مهمانی‌های خطرناک در روز‌های شیوع کرونا اشاره کرد وافزود: چند روز پیش خانم جوانی با علائم خفیف سرماخوردگی به یکی از مراکز درمانی مراجعه می‌کند و بعد از آزمایش مشخص می‌شود، این خانم مبتلا به کرونا است و با انجام تست کرونا از همسر این زن هم مشخص شد، او هم کرونا مثبت است.

او افزود: با مثبت شدن تست کرونا این زوج جوان، نگرانی‌های این زوج شروع شد، چرا که دو سه روز قبل از آن، در مهمانی افطاری یکی از بستگان که همه افراد خانواده این زوج هم حضور داشته‌اند، شرکت کرده بودند.

این مسئول بیان کرد: با انجام تست کرونا از افراد حاضر در آن مهمانی مشخص شد ۷۰ درصد افرادی که در مهمانی حضور داشته‌اند، مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: اگر از افراد حاضر در مهمانی، فردی پیر و سالخورده باشد یا دارای بیماری زمینه‌ای باشد، ابتلا به کرونا می‌تواند خیلی برای او گران تمام شود و حتی جان او را نیز تهدید کند و قطعا عذاب وجدان این موضوع با این زوج جوان و افراد حاضر در آن مهمانی خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: در همین راستا تاکید داریم که مردم در این روز‌ها از رفتن به مهمانی و مهمانی گرفتن و انجام سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

او تاکید کرد: کنترل “کرونا” تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است و اگر مردم همکاری کرده و فاصله گذاری اجتماعی و نیز رعایت نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند، این بیماری به راحتی کنترل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های بیماریابی “کرونا”در سطح استان، گفت: افزایش آمار مبتلایان نشان از عملکرد مطلوب کادر بهداشت و درمان استان در بحث بیماریابی دارد و این بیماریابی زمانی نتیجه بخش است که افراد شناسایی شده به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کرده و از منزل خارج نشوند.

او در همین راستا از همه افراد خواست تا باز هم در این روز‌ها تحمل کرده و نکات بهداشتی را رعایت کرده و از منزل خارج نشوند و بدانند همکاری خوب آن‌ها تاثیر بسزایی در تسریع نزولی کردن بیماری کرونا دارد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا