اجتماعیاستانیاصفهاناقتصادیتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

دو روایت از اعتراض‌های بنزینی

خبرهای فوری: نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و مديركل امور مرزي وزارت كشور از «تسليحات معترضان» گفتند

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ با فروکش کردن اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین، موضوع‌ها و ابهام‌های دیگری از تعداد کشته‌‌شدگان و بازداشتی‌ها گرفته تا موضوع ورود اسلحه به کشور مطرح شده است. اما و اگرها درباره استفاده از اسلحه از آن‌ جهت معما شده که این روزها به‌ دفعات از قول برخی نمایندگان مجلس و مسوولان کشور شنیده شده که برخی معترضان به سلاح‌های گرم مسلح بودند. محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از همان افرادی است که می‌گوید برخی معترضان مسلح به سلاح گرم بوده‌اند. او درباره پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا به‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت برای برقراری امنیت در کشور و در نظر گرفتن ردیف بودجه‌های نظامی و امنیتی، همچنان در اعتراض‌هایی همچون آنچه چند روز گذشته رخ داد، شاهد این میزان خسارت بودیم، به ایلنا می‌گوید: «کشور ما یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۸۲ میلیون جمعیت دارد. ۴ میلیون اتباع خارجی در کشور ما زندگی می‌کنند، همچنین ۱۵ همسایه داریم؛ باید گفت شرایط ایران با هیچ ‌یک از کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست.» این نماینده مجلس درباره ورود اسلحه به کشور می‌گوید: «همزمان امریکایی‌‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، سعودی‌ها، اماراتی‌ها و بحرینی‌ها اسحله و پول و دلار وارد کشور ما می‌کنند. بیش از ۱۰۰ شبکه فارسی و شبکه‌های اجتماعی علیه ما فعالیت می‌کنند.»

جمالی نوبندگانی مدعی است: «اسلحه‌هایی مانند آرپی‌جی۷، نارنجک و خمیرهای انفجاری در این اعتراض‌ها استفاده شده است.» او درباره کشته‌شدگان در درگیری‌های اخیر نیز می‌گوید: «چندین کشته در درگیری‌ها اتباع بیگانه و تعدادی هم از افرادی بودند که پرونده شرارت داشتند، شما ببینید که سر ماجرا کجاست!» جمالی می‌گوید: «خط و نشان کشیدن داعش از یک‌سو، سلطنت‌طلب‌ها ازسوی دیگر از آن طرف هم سازمان منافقین ادعاهای بسیاری می‌کرد. در حالی که مردم فراموش نکرده‌اند همین‌ها زمان جنگ، ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه، رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، امام جمعه شهرهای مختلف و نمایندگان مجلس بسیاری را به شهادت رساندند.» با صحبت‌های نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حال این علامت سوال در ذهن نقش می‌بندد که وقتی ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که خرید و فروش اسلحه در آن ممنوع است، این سلاح‌ها چطور وارد کشور شده‌اند؟! پرسشی که مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به نوعی به آن پاسخ داده است؛ او با بیان اینکه در ناآرامی‌های اخیر عراق و ایران هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشت از برداشته شدن محدودیت کشور عراق در روزهای اخیر برای سفر به این کشور خبر می‌دهد و به ایلنا می‌گوید: «در این ایام به مسوولان مربوطه اعلام کردیم رصد و اشراف‌شان را روی گروهک‌ها داشته باشند که خدایی ناکرده از این منظر مشکلی پیش نیاید. در حوزه تردد و ورود سلاح و مهماتی که برای کشور مساله‌ساز باشد هم موردی را نداشتیم.» البته صحبت‌های حسین قاسمی تنها به موضوع ورود اسلحه به کشور ختم نمی‌شود و او درباره شرایط مرزهای کشور پس از ناآرامی‌های عراق نیز می‌گوید: «با توجه به اتفاقاتی که حدود یک ‌ماه پیش در کشور عراق رخ داد و ناآرامی‌هایی که در شهرهای مرزی و شهرهای زیارتی وجود داشت، دولت عراق به جهت حفظ جان شهروندان ایرانی از پذیرش آنها خودداری کرد اما جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور محدودیتی برای تردد در مرزها نداشت و مرزها به سمت عراق باز بوده است، منتها دولت عراق به علت شرایط داخلی خودشان از پذیرش شهروندان ایرانی امتناع کردند و مرزهای‌شان را بستند»

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه می‌دهد: «نهایتا وزارت امور خارجه کشورمان در توصیه‌ای به شهروندان از آنها خواست که با توجه به اتفاقات کشور عراق سفرهای کاری، زیارتی یا هرگونه سفر دیگر خود را به تعویق بیندازند و تا عادی شدن شرایط از حضور شهروندان در عراق جلوگیری شود. هیچ محدودیتی از طرف ما در مرزها اعمال نشد.» /روزنامه اعتماد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا