اجتماعیاستانیتهرانسلامت

۲۵ درصد شهروندان ماسک نمی زنند/ مدت دورکاری باید افزایش یابد

خبرمهم: معاون بهداشت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: همچنان ۲۵ درصد شهروندان از ماسک استفاده نمی کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، علیرضا دلاوری، در گفتگو با شبکه خبر، با تاکید بر ضرورت طولانی‌تر کردن محدودیت‌ها در شهرها و استان‌های قرمز تا پایان شیوع اپیدمی، افزود: دورکاری یک هفته‌ای ادارات بهتر است به یک ماه افزایش یابد تا در این فاصله مدیران بتوانند برای اداره امور در این شرایط برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و رعایت مناسب مردم در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در اسفند و فروردین موجب کاهش بیماری در اردیبهشت شد، تاکید کرد: بی توجهی برخی از مردم و افزایش مسافرت‌ها و اجتماعات در ایام تعطیلات خرداد، به بازگشت پیک بیماری منجر شد.

معاون بهداشت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران در ادامه با ارائه آماری از رعایت پروتکل‌ها در پایتخت، افزود: ۲۵ درصد مردم پایتخت از ماسک استفاده نمی‌کنند و ۲۷ درصد از اصناف هم به فاصله گذاری اجتماعی بی توجه هستند.

دلاوری گفت: فردی که ماسک نمی‌زند حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند. در دنیا جریمه کردن افراد بدون ماسک، دو برابر اجباری کردن آن جواب داده است./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا