اجتماعیاستانیسلامتسیاسی

امیدواریم بتوانیم تا هفته اول فروردین کرونا را کنترل کنیم

خبرمهم: حریرچی گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم تا هفته اول فروردین تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را کنترل کنیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  ایرج حریرچی معاون و نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ناظر اجرای طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا در جریان دیدار از اجرای طرح غربالگری در مراکز جامع سلامت اراک، گفت:  امیدواریم با همکاری مردم  بتوانیم تا هفته اول فروردین  تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را کنترل کنیم.

حریرچی با بیان اینکه وجود تخت خالی در بیمارستان ها دلیلی بر کاهش اقدامات احتیاطی نیست، افزود: با تلاش های صورت گرفته در سیستم های بهداشتی استان، شرایط تحت کنترل قرار دارد و درحال حاضر ورودی و خروجی بیمارستان‌ها تقریباً برابر است، اما این به این معنی نیست که مشکل حل شده است.

او اضافه کرد: مهمترین اقداماتی که باید در استان مرکزی انجام شود این است که بیماران مبتلا و افرادی که دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا هستند کاملا ایزوله شوند و اقدام بعدی که باید همه به آن توجه داشته باشند این است که شهروندان از تماس غیرضروری با یکدیگر ، سفر، دید و بازدید، تجمعات و خرید غیرضروری کاملا اجتناب کنند.

ناظر اجرای طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا بیان کرد: استان مرکزی از لحاظ تعداد مبتلایان ششمین استان و از نظر نسبت تعداد مبتلا به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دومین استان کشور در ابتلا به کرونا است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اراک تا کنون ۱۷۰ هزار نفر از افراد دارای ریسک را غربالگری کرده و امیدواریم تا چند روز آینده این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر نیز برسد و بتوانیم ابتلا به ویروس کرونا را کنترل کنیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا