اجتماعیسیاسی

چه کسی مسئول رسیدگی به «دروغ ملی» است؟

خبرمهم: اظهارات امروز نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی به طور قطع بر تغییر وضع روبه‌بهبود موجود اثرگذار بوده است، زیرا در صورت صحت ادعای مطرح شده از سوی ایشان که البته بلافاصله از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد، باید بپذیریم که وزارت بهداشت با افکارعمومی صادقانه رفتار نکرده و دست به اقدامی زده که اثر تخریبی آن از ویروس کرونا نیز آسیب‌پذیرتر است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  پیش از ظهر امروز و در میانه درگیری ذهنی افکارعمومی با موضوع شیوع ویروس کرونا که این روزها به موضوع اول جامعه تبدیل شده، احمد امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی با بیان مطالبی تعجب‌آور موجب شکل‌گیری شوک جدیدی در افکار عمومی شد.

امیرآبادی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را که هم به‌دلیل وظایف ذاتی و هم در چارچوب حکم اخیر رییس جمهور، مسئول مدیریت بحران شیوع ویروس کروناست، متهم به دروغگویی و انتشار آمار غیرواقعی در مورد میزان مبتلایان و فوت‌شدگان به دلیل آلودگی به ویروس کرونا کرد.

این نماینده مجلس بر خلاف آمار رسمی وزارت بهداشت، تعداد فوت‌شدگان در قم را ۵۰ نفر و مبتلایان را ۲۵۰ نفر عنوان کرد.

به طور طبیعی موضوع «امنیت سلامت» اصلی‌ترین دغدغه و نیازمندی مجموعه انسانها در سراسر عالم است و از این رو هر رخدادی که به نوعی بر سلامت مردم تاثیرگذار باشد در ردیف مهمترین مطالبات و انتظارات جامعه به حساب می‌آید.

احتمال شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از آلوده شدن به این ویروس، به دغدغه‌ای ملی مبدل شده و به صورت طبیعی مجموعه حاکمیت نیز برای پاسخگویی به مطالبه مردم همه امکانات خود را برای رفع نگرانی‌ها و مدیریت این بحران بسیج کرده است.

وجود اعتماد متقابل میان مردم و حاکمیت برای عبور از شرایط موجود، اصلی اساسی و غیرقابل اجتناب بوده و در صورت عدم تحقق آن نمی‌توان به گذر کم ضرر از این عرصه امیدوار بود.

خوشبختانه ساختار بهداشت و درمان در کشور ما در ردیف یکی از بهترین مجموعه‌های کارآمد در این حوزه نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین المللی است و مردم کشور ما نیز به این واقعیت باور دارند.

این ظرفیت و فرصت قابل توجه از ابتدای مشخص شدن آلودگی دو نفر از شهروندان قمی به ویروس کرونا و اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی دقیق و مستمر وزارت بهداشت پیرامون آن باعث شده که در مجموع اقدامات پیشگیرانه، درمانی و آموزشی برای مقابله با بحران در شرایط مناسبی پیش برود.

اظهارات امروز نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی به طور قطع بر تغییر وضع روبه‌بهبود موجود اثرگذار بوده است، زیرا در صورت صحت ادعای مطرح شده از سوی ایشان که البته بلافاصله از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد، باید بپذیریم که وزارت بهداشت با افکارعمومی صادقانه رفتار نکرده و دست به اقدامی زده که اثر تخریبی آن از ویروس کرونا نیز آسیب‌پذیرتر است.

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است که وزیر بهداشت مشابه گزارش ارائه شده به افکار عمومی را در جلسه شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح نموده که این موضوع احتمال اطلاع رسانی خلاف واقع از سوی وزارت بهداشت را به‌شدت کاهش می‌دهد.

بر این اساس؛ جلب اعتماد مردم و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده که به صورت طبیعی لطمه زننده به اعتماد عمومی است نیازمند ورود مدعی العموم و راستی آزمایی ادعاهای مطرح شده است.

به طور قطع موضوعی با این درجه از اهمیت و حساسیت، مصداق قطعی منافع و امنیت ملی است و هریک از طرفین این ادعا، یعنی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از یک سو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دیگر که اطلاعات خلاف واقع به مردم ارائه کرده باشند باید به اتهام بیان «دروغ ملی» و اقدام علیه امنیت ملی در برابر دادگاه صالحه پاسخگو باشند./نورنیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. خب که چی ، بالاخره چی شد؟ کی راست می گوید کی دروغ؟ اصلأ تو این مملکت بجز قدرت آیا ملاک دیگری برای اقدام و نظر چیزی وجود دارد ، مردم اصلأ کجای مسایل قرار دارند!

  2. هنوز مثلث شوم اینها در مجلس تکمیل نشده وقتی سه نفر باهم بشن چقدر لجن پراکنی میکنن خدا میدونه البته اینها همیشه در سپر محافظ قضایی هستند و هرگز به هیچ دادگاهی احضار نمیشن تنها باید در محکمه عدل الهی منتظر پاسخگویی اینها باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا