اجتماعیاستانیتهرانسیاسی

استاندار تهران: ۲۰۲۱ نفر در تهران بازداشت شدند/ منظور فرماندار شهر قدس اسلحه نبود

خبرهای فوری: منظور ایشان این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آنها مقابله کنند. در فرمانداری هیچگونه اسلحه‌ای وجود ندارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، استاندار تهران در خصوص تعداد بازداشت‌شدگان گفت: در این چند روز تعداد ۲۰۲۱ نفر بازداشت شدند که خیلی از این افراد به سبب اینکه احساسی عمل کرده بودند و بار اول بود، پس از یک بازجویی ساده با دستور محاکم قضایی آزاد شدند اما آن دسته از افرادی که به صورت هدفمند و سازماندهی شده به دنبال اغتشاش بودند هم‌اکنون بازجویی آنها ادامه دارد.

انوشیروان بندپی استاندار استان تهران از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از رسیدگی و روند ثبت‌نام داوطلبان گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی دارای یک قانون اساسی مردم‌نهاد هستیم که تمام صفحات آن تجلی حضور مردم است. اکنون نیز انتخابات دور یازدهم مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان را با نظم و شفافیت برگزار خواهیم کرد و هر فردی که این صلاحیت را در خود می‌بیند که در تبیین قانون و نمایندگی مردم نقش داشته باشد، می‌تواند کاندیدا شود.

بندپی افزود: تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۴۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۸ درصد آن زنان هستند و ۴ نفر از اقلیت‌های مذهبی هستند. این انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در هفته‌های اخیر ما با انواع توطئه‌ها روبه‌رو بودیم که قصد داشتند امید مردم را ناامید کنند. حضور مردم در این انتخابات می‌تواند تجلی ایستادگی آنها در برابر این توطئه و دلبستگی آنها به نظام اسلامی باشد.

استاندار تهران در خصوص اظهارات فرماندار شهر قدس مبنی بر دستور شلیک به معترضان گفت: منظور ایشان این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آنها مقابله کنند. در فرمانداری هیچگونه اسلحه‌ای وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند. ایشان به زودی توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهند داد.

وی در خصوص انتشار بوی نامطبوع عصر روز گذشته در تهران گفت: این بوی نامطبوع که قسمتی از مناطق تهران را گرفته بود با وزش باد و باران برطرف شده و اکنون شاخص آلودگی هوا کمتر از ۸۰ است که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: کارشناسان محیط زیست با استفاده از دستگاه سنجش میزان اکسید کربن و اکسید ازت بررسی کردند که همه آنها در حد نرمال بوده است. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته احتمالا منشأ بو از جنوب تهران بوده زیرا در آن موقع ما دو ساعت وزش باد از سمت جنوب را داشتیم.

وی در ادامه افزود: ۲۷ کانون بو در جنوب و جنوب‌غربی یعنی از شهرری تا فرودگاه امام وجود دارد که مهمترین آنها آرادکوه است که در این منطقه روزانه ۷۰۰۰ تن پسماند خانگی انباشت می‌شود. از این پسماندها بوی نامطبوعی به وجود می‌آید و هنوز ما نتوانستیم آنجا را طبق اصول علمی ساماندهی کنیم.

بندپی افزود: شهرداری تهران موظف شده که طرح پسماند را تدوین کند و هم‌اکنون با کارشناسان خارجی در حال مشورت است. ضمن آنکه قرار است محل آن نیز که اکنون چسبیده به تهران است، به نطقه دیگری انتقال داده شود.

استاندار تهران در خصوص میزان خسارات شلوغی‌های اخیر گفت: در استان تهران ۲۹ جایگاه پمپ بنزین دچار آتش‌سوزی شد و بیش از ۱۴۰ بانک به طور کامل تخریب شدند. برخی از شهرداری‌ها نیز مانند صالحیه به طور کامل تخریب شدند و برخی از فرمانداری‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد آسیب دیدند. تمام تلاش ما این است که چهره شهر را هرچه زودتر از این اغتشاشات پاک کنیم.

وی ادامه داد: به بانک مرکزی نامه زدیم که دنبال بیمه و سایر امور نباشد و هرچه زودتر برای رفاه حال مردم بانک‌ها را وارد مدار خدمت‌رسانی کنیم. اکنون نیز ۲۰ پمپ بنزین به حالت عادی برگشته و ۳ جایگاه نیز امروز وارد مدار خواهند شد.

استاندار تهران در خصوص تعداد بازداشت‌شدگان گفت: در این چند روز تعداد ۲۰۲۱ نفر بازداشت شدند که خیلی از این افراد به سبب اینکه احساسی عمل کرده بودند و بار اول بود، پس از یک بازجویی ساده با دستور محاکم قضایی آزاد شدند اما آن دسته از افرادی که به صورت هدفمند و سازماندهی شده به دنبال اغتشاش بودند هم‌اکنون بازجویی آنها ادامه دارد.

بندپی در خصوص کشته‌شدگان گفت: در این روزها دو شهید از ملارد داشتیم و تعداد زخمی‌های نیروی انتظامی از اغتشاشگران بیشتر بود.

وی در خصوص راه‌اندازی متروی پرند گفت: با هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده در آذر ماه شاهد راه‌اندازی این خط ریلی خواهیم بود./ایلنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا