اقتصادیسیاسی

نماینده پیشین مجلس: مردم به آقای علم‌الهدی گفتند اول خانه خودش را در اختیار اتباع بگذارد.

خبرمهم: نماینده پیشین مجلس: اگر دولت یک نماینده روحانی از خودش مشخص کند تا با علما و ائمه جمعه وتریبون‌دارها صحبت و مذاکره کند، موضوعات مختلف مثل وضعیت اتباع در کشور رفع خواهد شد. 

نماینده پیشین مجلس: یک عده از منتقدین به دنبال گرفتن امتیاز و سهم‌خواهی بیشتر از دولت هستند. من فکر می‌کنم آقای پزشکیان باید به مخالفین بگوید به دنبال دعوا نیستم اما اگر کسی یقه من را بگیرد بد خواهد دید. /۷۰ تا ۷۵ درصد یارانه آشکار و پنهان حامل‌های انرژی در اختیار دستگاه‌های دولتی، نهادها و نیروهای نظامی و انتظامی و… است و برای مردم عادی نیست، چرا انقدر سرکوب به مردم می‌زنند؟ به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به کسانی که معتقدند دولت از وفاق ملی به عنوان یک پوشش برای افراد مشکل دار با نظام استفاده می‌کند، گفت: به جای اینکه طرفداران آقای پزشکیان ابراز نارضایتی کنند از حضور یک سری افراد در تیم دولت، دیگران ابراز نارضایتی می‌کنند که به نظرم یک نوع بهانه‌گیری است برای اینکه بعضی منتقدان اصول‌گرا در پوست خود نمی‌گنجند چون فکر نمی‌کردند اگر آقای پزشکیان رای بیاورد انقدر از این‌ها استفاده کند. پس با این استراتژی پیش خواهند رفت که ابراز خوشحالی نکنند تا بتوانند امتیازات بیشتر بگیرند. الان بیش از ۵۰ درصد افراد حاضر در دولت از اصول‌گرایان، پایداری‌ها و کسانی هستند که اصلا با خط مشی آقای پزشکیان در یک جهت نیستند. اینطور بگویم در شرایط فعلی کسی که شب انتخابات بر‌علیه دکتر پزشکان بیانیه داد الان وزیر شده! کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ بنابراین با خودشان می‌گویند چرا الان خوشحالی کنیم که نتوانیم امتیاز بیشتری بگیریم. پس بعضی انتقادها به خاطر سهم‌خواهی بیشتر است. درحالیکه به نظر من باید به آقای پزشکیان فرصت داد تا بتواند اقداماتش را درست انجام دهد. 

این نماینده پیشین مجلس در‌ پاسخ به این سوال که آیا با وجود مخالفت‌های یک عده و اظهارات آقای علم‌الهدی در نماز جمعه نسبت به اخراج اتباع غیرقانونی افغانستانی، دولت می‌تواند این اتباع را شناسایی و اخرج نماید، افزود: یکی از اشتباهات دولت این است که یک نماینده در حوزه روحانیت ندارد تا با علما و ائمه جمعه وتریبون‌دارها صحبت و مذاکره کند. در‌خصوص گفته‌های آقای علم‌الهدی هم مردم خطاب به ایشان در نظرات مربوط به خبرها گفتند اول خانه خودتان را در اختیار اتباع بگذارید تا بعد ما خانه‌ خودمان را بدهیم. برای همین فکر می‌کنم اگر دولت یک نماینده روحانیت از خودش مشخص کند موضوعاتی مثل وضعیت حضور اتباع غیرقانونی در کشور رفع خواهد شد. 

وی در رابطه با افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی اعلام کرد: ۷۰ تا ۷۵ درصد یارانه آشکار و پنهان حامل‌های انرژی در اختیار دستگاه‌های دولتی، نهادها و نیروهای نظامی و انتظامی و… است و برای مردم عادی نیست، چرا انقدر سرکوب به مردم می‌زنند؟ من از آقای پزشکیان تقاضا می‌کنم اگر توانایی پرداخت یارانه را ندارد، دستور دهد نهادهای دولتی یارانه آشکار و پنهان خودشان که ظاهرا به ۱۰ هزار میلیارد تومان در ماه رسیده را حذف کند و کاری به یارانه مردم نداشته باشد. چه دلیلی دارد به کارخانه صادر‌کننده ارز ارزان بدهید تا کالا را صادر کند و سودش را ببرد. مردم عادی را از یارانه محروم نکنید. دولت باید در ابتدا از خودش شروع کند. بحث یارانه و حامل‌های انرژی یک پوست موز زیر پای دکتر پزشکیان است که امیدوارم با احتیاط بیشتری اقدامات لازم را از خود دولت شروع کند. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی در‌خصوص انتقادات به سفر عراق گفت: کشورهای همسایه مرز‌های چند بعدی ما هستند. البته مسلم است که ما باید مشکل تحریم‌های مالی و FATF را حل کنیم ولی کسانی که می‌گویند تا این مشکلات برطرف نشده سفر به عراق و… اشتباه است، توجهی به مرزهای ما با عراق ندارند و از طرفی یک سری رفت‌وآمدها الزاما اقتصادی نیست و سفر به عراق نیز بیشتر بعد امنیتی و نظامی داشت. همین که ما مطمئن شویم خطری از این مرزها متوجه ایران نخواهد شد با‌ارزش است. بیشترین دلیل سفر به عراق امنیتی بوده و مشخص است که ما باید مشکلات مربوط به تحریم‌ها و FATF را حل کنیم چون مراودات ما وابسته با FATF است و نمی‌توانیم همانند عهد قجر رفتار کنیم. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس در پایان تاکید کرد: من نمی‌گویم همه انتقادها اما بعضی انتقادها به دولت چهاردهم و آقای پزشکیان منصفانه نیست و باید کمی صبر کرد و فرصت لازم را به دولت داد. در واقع ما که تمام آبرویمان را برای دکتر پزشکیان گذاشتیم باید بیشتر انتقاد داشته باشیم. بیشتر هم فکر میکنم یک عده از منتقدین به دنبال گرفتن امتیاز و سهم‌خواهی بیشتر از دولت هستند. من فکر می‌کنم آقای پزشکیان باید به مخالفین بگوید به دنبال دعوا نیستم اما اگر کسی بخواهد یقه من را بگیرد بد خواهد دید. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا