سیاسیفناوری

عثمانی، نماینده مجلس: فیلترینگ باعث عدم شناسایی کلاه‌برداری، کودک آزاری‌ها در تلگرام و سرقت اطلاعات مردم می‌شود./ چرا فرمایش رهبری را اعمال نمی‌کنیم؟

خبرمهم: محمّدقسیم عثمانی، نماینده مجلس: مخالفت با طرح دوفوریتی و رفع فیلترینگ صرفا اعمال سلیقه شخصی است. اگر آقای قالیباف مخالف است می‌تواند به عنوان مخالف صحبت کند نه اینکه جلوی طرح را بگیرد. اینکه تا الان اجازه مطرح شدن آن را ندادند غیرقانونی است.

محمّدقسیم عثمانی، نماینده مجلس: رهبری در دیدار اخیر فرمودند قانونی بگذارید برای خدمت رسانی به مردم. ۸۳ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این آمار یعنی فیلترینگ فقط فیلترشکن فروش‌ها را به نتیجه مطلوب رسانده. /فیلترینگ سرعت نابود اینترنت در کشور را نابود‌تر می‌کند و باعث می‌شود فرزندان ما به سایت‌هایی دسترسی پیدا کنند که به هیچ عنوان به مصلحت نیست. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محمّدقسیم عثمانی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به رفع فیلترینگ و وتوی طرح دوفوریتی خود گفت: طرحی که من ارائه کردم مراحلش طی شده و اولین طرح دوفوریتی است که باید هیئت رئیسه اجازه طرح آن را بدهد ولی تا امروز این اجازه داده نشده. طبق ترنولی که برای فیلترینگ اعلام شده سالانه حدود ۸ هزار میلیارد تومان است ولی با تصویب طرحی که ارائه دادم حداقل می‌توانیم سالانه ۵ هزار میلیارد تومان از این هزینه که بر دوش مردم است را برگردانیم. من نمی‌دانم علت وتوی طرح من چیست اگر می‌دانستم که داد نمی‌زدم. 

وی ادامه داد: من امیدوارم فیلترینگ برطرف شود. در همه جای دنیا یک سری سایت‌ها فیلتر است خب اینجا هم فیلتر باشد و از طرفی وقتی مشکل امنیتی پیش می‌آید فیلترینگ را پیش می‌گیرند که ما هم می‌گوییم در شرایط امنیتی همین اقدام را انجام دهند ولی زمانی که کشور در امن و امان است همچنان فیلترینگ ادامه دارد. خب اسم این کار چیست؟ من در‌این طرح دوفوریتی می‌گویم اگر مشکل امنیتی وجود داشت، اینترنت را فیلتر کنید اما وقتی مشکل امنیتی برطرف شده فیلتر را هم بردارید. آیا این موضوع غیرمنطقی است؟ 

این نماینده مجلس اضافه کرد: وقتی نمایندگان هم با من صحبت کردند هیچ چیز خواستی به من برای اجرای این طرح و رفع فیلترینگ نگفتند، این طرح هیچ مشکلی ندارد، مخالفت با آن صرفا اعمال سلیقه شخصی است من به دوستان هم گفتم اگر آقای قالیباف مخالف است می‌تواند به عنوان مخالف صحبت کند نه اینکه جلوی طرح را بگیرید. طبق ماده ۱۶۱ آیین‌نامه طرح‌های دوفوریتی، تمام مراحل را ما طی کردیم و رد آن و اینکه تا الان اجازه مطرح شدن آن را ندادند غیرقانونی است. 

عثمانی، نماینده بوکان افزود: من در جامعه حضور دارم و قبل از اینکه به مجلس بیایم با جامعه دانشگاهی در ارتباط بودم و تقریبا نظر مردم را نسبت به فیلترینگ درک می‌کنم و وظیفه خودم می‌دانستم نارضایتی مردم را اعلام کنم و قدمی برداریم تا نارضایتی کم شود. با کارشناس‌های مختلف هم در این زمینه مشورت کردم و همه مراحل قانونی را برای این طرح طی کردم و آن را آماده کرده بودم برای مطرح کردن در صحن مجلس ولی واقعا چقدر زمان باید بگذرد تا یک طرح معطل بماند؟ آن هم طرحی که خیلی عجیب و غریب نیست. 

عثمانی در‌خصوص معایب و مضرات فیلترینگ گفت: فیلتر برای زمانی است که ما در ناامنی باشیم ولی وقتی امنیت وجود دارد چرا می‌خواهیم ناامنی را به مردم القا کنیم؟ فیلترینگ و استفاده از فیلترشکن فقط هزینه اضافی برای مردم می‌سازد. سرعت نابود اینترنت را در کشور نابودتر می‌کند و باعث می‌شود فرزندان ما به ایت‌هایی دسترسی پیدا کنند که به هیچ عنوان به مصلحت نیست. شغل‌هایی هم که برای جوانان ایجاد شده بود در فضای مجازی با فیلترینگ محدود شدند. ۸۳ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند. خب این آمار یعنی فیلترینگ فقط فیلترشکن فروش‌ها را به نتیجه مطلوب رسانده. ما نماینده افرادی نیستیم که فیلترشکن می‌فروشند نماینده مردمی هستیم که ما را انتخاب کردند.  

محمّدقسیم عثمانی، نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: حضرت آقا در همین دیدار اخیر فرمودند قانونی بگذارید برای خدمت رسانی به مردم. ما با این طرح و رفع فیلترینگ می‌توانیم سالانه ۵ هزار میلیارد از هزینه‌ای که روی دوش مردم است را برداریم. چرا فرمایش رهبری را اعمال نمی‌کنیم؟ فیلترشکن باعث سرقت اطلاعات مردم می‌شود و محتوای گوشی‌ها امنیت ندارد. از طرفی باعث می‌شود مواردی مثل کلاه‌برداری و کودک آزاری‌هایی هم که در تلگرام انجام می‌شود شناسایی نشود. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا