سیاسی

رئیس دفتر حسن روحانی: امیدوارم صداوسیما سیاستی که برای دولت سیزدهم داشت، برای دولت چهاردهم هم پیش بگیرد. در دولت یازدهم و دوازدهم ما را که خیلی اذیت کرد.

خبرمهم: محمود واعظی: آقای پزشکیان با مردم صادقانه صحبت کرد و وعده‌های محقق نشده دولت سیزدهم مثل ایجاد یک میلیون شغل، ساخت یک میلیون مسکن یا تک رقمی شدن تورم را نداد.

محمود واعظی: مقام معظم رهبری در پیام تبریکی که برای آقای پزشکیان فرستادند گفتند دوران رقابت در انتخابات تمام شده و الان  باید دوران رفاقت و همکاری باشد./ عده‌ای فکر می‌کردند به خاطر نوع آرایش شورای نگهبان، رئیس‌جمهور از قبل تعیین شده اما در دور دوم متوجه شدند چنین چیزی غلط است. برای همین تعداد قابل توجهی به پای صندوق‌های رای آمدند. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص نوع کابینه دولت چهاردهم گفت: دکتر پزشکیان همانطور که در مناظره، میزگرد و سخنرانی‌هایش اعلام کرد در دولتش از افراد متخصص، با‌تجربه و همه کسانی که می‌توانند به مردم خدمت کنند استفاده می‌کند، به همین دلیل هم در این زمان کوتاه ۵ کمیته درست کرده که هرکدام از این‌ها تعدادی کارگروه و زیرمجموعه‌‌ دارد که افراد مختلف، پیشنهادی، متخصص و باتجربه‌ در طیف‌های مختلف و کسانی که برای کمک اعلام آمادگی کردند را  بررسی می‌کنند و حتی بعد از نهایی شدن نیز قرار است برای هر پستی با یک ضابطه ۵ نفر به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد شود و بعد به فردی برسند که با سیاست‌‌های رئیس‌جمهور منتخب و با سایر اعضای دولت هماهنگی داشته باشد. واعظی ادامه داد: این افراد باید از توانایی بالایی نیز برخوردار باشند تا بتواند با همه نیروهای لایق و متخصص در هر حوزه‌ای کار کند. ما امیدواریم این روندی که آقای پزشکیان در پیش گرفته که درست هم هست انشا‌الله پیش برود. البته آقای پزشکیان خودش را محدود به یک حزب نکرده و از همه افراد با گرایش‌های مختلف سیاسی که با سیاست‌هایشان هماهنگی دارد استفاده خواهند کرد. 

وی در‌خصوص علت کاهش مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئله مشارکت از اول انقلاب برای امام راحل و مقام معظم رهبری موضوع بسیار مهمی بود. کاهش آمار مشارکت در دور اول این انتخابات دلایل مختلفی دارد  از جمله اینکه عده‌ای فکر می‌کردن و احتمال می‌دادند به خاطر نوع آرایشی که از شورای نگهبان بیرون آمده، رئیس‌جمهور از قبل تعیین شده. به همین خاطر می‌گفتند ما برای چیزی که از قبل تعیین شده چرا بیاییم اما در دور دوم متوجه شدند چنین چیزی غلط است و هر چه که مردم انتخاب کنند و به آن رای دهند همان می‌شود. به همین دلیلی هم یک تعداد قابل توجهی به پای صندوق‌های رای آمدند. 

رئیس‌ دفتر حسن روحانی اضافه کرد: آقای پزشکیان با مردم صادقانه صحبت کرد و وعده‌های محقق نشده دولت سیزدهم مثل ایجاد یک میلیون شغل، ساخت یک میلیون مسکن یا تک رقمی شدن تورم را نداد. سعی کرد آنچه که می‌تواند انجام دهد را صادقانه بگوید، براین اساس تمام تلاشش را می‌کند و اعتقاد دارد که باید برای انجام کارها یک همدلی بوجود آید و از بهترین افراد متخصص و با‌تجربه که توان اجرایی خوبی داشته باشند استفاده شود تا مشکلات حل شود. 

واعظی تاکید کرد: البته نکته مهم این است که ایشان به عنوان دولت تمام تلاشش را می‌کند تا مشکلات حل شود اما برای اینکه موفق شود دو عامل مهم وجود دارد. یکی اینکه جناح رقیب که در انتخابات پیروز نشدند و یک قدرتی در کشور به حساب می‌آیند و صداوسیما و مساجد دستشان است، با دولت همکاری کنند. همانطور که مقام معظم رهبری در پیام تبریکی که برای آقای پزشکیان فرستادند گفتند دوران رقابت در انتخابات تمام شده و الان  باید دوران رفاقت و همکاری باشد.

وی اضافه کرد: اگر جناح‌های سیاسی که در بخش‌های مختلف در قدرت هستند با دولت همکاری کنند، دولت به اهدافش برای حل مشکلات می‌رسد. نمی‌شود که دولت تلاش کند اما مجلس یا صداوسیما همکاری نکند. من امیدوارم صداوسیما همان سیاستی که برای دولت سیزدهم داشت را برای دولت چهاردهم نیز داشته باشد. چون در زمان دولت یازدهم و دوازدهم صداوسیما خیلی ما را اذیت کرد. 

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در پایان گفت: نکته دیگر هم مردم هستند. حمایت مردم نقش تعیین کننده‌ای دارد. در همین مدت کوتاه که آقای پزشکیان انتخاب شده و مردم به آینده امیدوار شدند وضعیت بورس بهتر شده دلار به زیر ۶۰ تومان رسیده و ما امیدواریم در این مقطع که بیشتر مشکلات اقتصادی است و گرانی‌ها خیلی مردم و مخصوصا طبقه متوسط و روبه پایین را اذیت می‌کند آقای پزشکیان بتواند این مشکلات داخلی را برطرف کند. از طرف دیگر باید تحریم‌ها نیز برداشته و ‌FATF حل شود و دشمنی‌ها با کشورهای مختلف کاهش و دوستی‌ها افزایش پیدا کند و کارهای مهمی باید انجام شود که انشاالله باعث رفاه بیشتر و زندگی بهتر برای مردم شود. مهم است که مردم از دولت اقداماتی ببینند که نسبت به دولت امیدوار شوند. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا