سیاسی

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم: نیامدن اهل سنت به پای صندوق رای و کاهش میزان مشارکت به ضرر کل کشور است.

خبرمهم: محمودزاده، نماینده مجلس دهم و یازدهم: مردم بر‌اساس رفتار و منش کاندیداها در گذشته می‌توانند تصمیم بگیرند که ببینند چه کسی دروغ می‌گوید و چه کسی راست می‌گوید.

محمودزاده، نماینده مجلس دهم و یازدهم: تفرقه بین اهل تسنن و تشیع یک بداخلاقی است. جناح اصول‌گرا می‌داند با مشارکت کل اقوام و مذاهب، رای نخواهد آورد پس تلاش می‌کند با ایجاد تفرقه مشارکت را پایین آورده تا بتواند موفق شود در حالیکه دکتر پزشکیان برای همه اقوام و مذاهب احترام قائل است. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: در این شرایط به راه انداختن تفرقه بین اهل تسنن و تشیع یک بداخلاقی است. ما آقای پزشکیان را نه فقط در زمان مجلس بلکه سال‌ها قبل از مجلس می‌شناسیم. ایشان در جامعه اهل سنت بزرگ شدند و متولد مهاباد هستند. در مجلس هم ما ۱۲ سال همکار بودیم ایشان یک فرد اخلاق مداری است که برای همه اقوام و مذاهب احترام قائل است. دکتر پزشکیان چه زمانی که وزیر بهداشت بودند و چه زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودند و حتی زمانی نماینده مجلس بودند کاملا اخلاق‌مدار بودند و این شایعاتی که مطرح می‌کنن نسبت به اختلافات ایشان با اهل سنت کذب است و برای تخریب ایشان و جلوگیری از حضور اهل سنت در پای صندوق‌های رای است. 

محمودزاده در ادامه تاکید کرد: نیامدن اهل سنت به پای صندوق رای و کاهش میزان مشارکت نه تنها به ضرر آقای پزشکیان بلکه به ضرر کل کشور است. یک سری افراد با شایعه پراکنی باعث می‌شوند مردم دلسرد شوند. جناح اصول‌گرایی که رقیب آقای پزشکیان است در صورت مشارکت پایین می‌توانند برنده شوند به همین خاطر مسائل تفرقه‌انگیز بین اهل سنت و تشیع را مطرح می‌کنند تا مردم حضور پیدا نکنند و آن‌ها بتوانند رای بیاورند. چون در صورت مشارکت کل اقوام و مذاهب ایران مطمئنا جناح اصول‌گرا رای نخواهد آورد بنابراین تلاش می‌کنند تا در مشارکت پایین بتوانند موفق شوند. 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مردم باید از کجا متوجه شوند که الان کدام کاندید حقیقت را می‌گوید، گفت: مردم باید به گذشته افراد نگاه کنند تا بتوانند متوجه حقیقت شوند. آقای پزشکیان در هر مسئولیتی که بودند صادق و درستکار بودند و هیچ وقت به خاطر منافع خودشان دروغ نگفتند. من با توجه به شناختی که از ایشان دارم این‌ها را می‌گویم. بنابراین مردم بر‌اساس رفتار و منش کاندیداها در گذشته می‌توانند تصمیم بگیرند که ببینند چه کسی دروغ می‌گوید و چه کسی راست می‌گوید.  

وی در‌خصوص دولت سایه سعید جلیلی افزود: حضور جلیلی در دولت سایه توسط خود او در سایتش  اعلام شده. در دوره قبل هم به نفع آقای رئیسی کنار رفت ولی در مواقع مختلف در کنار دولت رئیسی حضور داشت و می‌توان گفت درصدی از اقدامات دولت رئیسی چه مثبت و چه منفی متوجه آقای جلیلی است چون کاملا در این دولت مسئولیت داشتند و پیشنهاداتی که داشتند را آقای رئیسی عمل کردند. حتی آقای رئیسی در نامه‌ای هم که نوشته تایید کرده که پیشنهادات آقای جلیلی را مد‌نظر قرار داده. 

جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: آقای جلیلی با‌توجه به سوابق و حضورش در تیم مذاکره کننده و عدم انعطاف‌پذیری که دارد نشان داده که در دیپلماسی خارجی موفق نبوده و نمی‌تواند کشور را به سمت آشتی با جهان و رفع تحریم‌ها هدایت کند. همین باعث می‌شود ما بیشتر در تله تحریم گیر کنیم و مردم بیشتر ضرر کنند و فشارهای اقتصادی تشدید شود و مردم از نظر معیشت و اشتغال دچار مشکلات بیشتری شوند. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا