سیاسی

جعفرزاده ایمن آبادی: طرفداران آقای جلیلی می‌خواهند در افراطی‌گری دو قدم از طالبان جلوتر باشند.

خبرمهم: جعفرزاده ایمن آبادی: پیام ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند دریافت شد، ولی اگر در روز جمعه پای صندوق‌های رای نیایند نسل‌هایی بعدی آنها را سرزنش خواهند کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی: ما ظلمی که به افرادی مثل مهسا امینی شد را هرگز فراموش نمی‌کنیم ولی در گذشته هم نباید بمانیم و باید با امیدواری به سمت آینده حرکت کنیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به پیش‌بینی مناظره اول بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی گفت: ما انتظار داریم مناظره امشب با آرامش و منطق پیش برود ولی متاسفانه شواهد نشان می‌دهد که طرفداران آقای جلیلی خیلی به دنبال آرامش نیستند، علی رغم اینکه آقای پزشکان دعوت به پرهیز از تفرقه می‌کند ولی مثل اینکه دوستان ما در جناح مقابل بدون دعوا نمی‌توانند کاری انجام دهند. این حجم از توهینی که در فضای مجازی به راه انداختند خیلی ناراحت کننده است و من واقعا نمی‌دانم خود آقای جلیلی از این فضا خبر دارد یا خیر. به هرحال امیدوارم امشب یک منطقی را در مناظرات ارائه کنند و دیگر از عمق راهبردی صحبت نکنند، من واقعا خودم نفهمیدم این عمق راهبردی یعنی چه.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با‌اشاره به اینکه یکی از حامیان جلیلی طرز تفکر طالبانی را در درون خودشان تایید کرده، اضافه کرد: نوع نگاه طرفداران جلیلی یک نوع نگاه تحجر و عقب افتادگی است. الگوی ما نباید طالبان باشد. ببینید ما چقدر عقب افتادیم که به اینجا رسیدیم. این‌ها صرفا مذهبی نیستند اما تندرو‌هایی هستند که برداشت اشتباهی از اسلام دارند به همین خاطر در‌حال رقابت با طالبان هستند تا از آن‌ها جلو بیفتند و در افراطی‌گری می‌خواهند از طالبان دو قدم جلوتر باشند. ای کاش این‌ها با عربستان و بن‌ سلمان یا امارات رقابت داشتند و چهره واقعی اسلام همراه با عطوفت و مهربانی‌اش را نشان می‌دادند نه خشونت، حبس یا سرکوب زنان و جلوگیری از ادامه تحصیل آن‌ها. افرادی که در کنار آقای جلیلی هستند که البته آقای جلیلی هم از آن‌ها استقبال می‌کنند افرادی هستند که کشور ایران را به چند صد سال گذشته برمی‌گردانند.

وی در‌خصوص پیام ۶۰ درصد از صاحبان رای که در انتخابات شرکت نکردند، گفت: پیام ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند دریافت شد، خواهشا بیایند و روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و به آقای پزشکیان کمک کنند تا ایران اسیر این متحجرین نشود و کشور نجات پیدا کند. نسل‌هایی بعدی این ۶۰ درصدی که در این زمان در انتخابات شرکت نمی‌کنند را سرزنش خواهند کرد. در ایران حاکمیت ناز مردم را نخواهد کشید و شاید الان از این نیامدن‌ها لذت هم ببرد و برایش مهم هم نیست. پس الان که یک عنصری داریم که می‌توانیم به آن تکیه کنیم پس چه بهتر که بیاییم و کنارش باشیم. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس در پایان تاکید کرد: انتظار ما این است که مردم با فراموش نکردن داغ‌های گذشته به پای صندوق بیایند. ما ظلمی که به افرادی مثل مهسا امینی شد را هرگز فراموش نمی‌کنیم ولی در گذشته هم نباید بمانیم و باید با امیدواری به سمت آینده حرکت کنیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا