شهریار حیدری: اقدام آقای فاضلی یک موضوع شخصی بود. مقصر کارشناس برنامه با ادبیات مغرضانه بود. صدا‌و‌سیما باید او را داخل بلک لیست بگذارد. / برای بعضی از کاندیدها منافع ملی اصلا مهم نیست.

خبرمهم: در فضای انتخابات نمی‌توان در مورد برجام قضاوتی کرد چون یک موضوع رقابتی است و گذشته تا به امروز یک عده موافق و عده‌ای مخالف آن بودند..

نماینده سابق مجلس: در فضای انتخابات نمی‌توان در مورد برجام قضاوتی کرد چون یک موضوع رقابتی است و گذشته تا به امروز یک عده موافق و عده‌ای مخالف آن بودند. عده‌ای هم معتقد به پیش بردن برجام با انعطاف و به صورت هوشمندانه بودند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، شهریار حیدری، نماینده مجلس یازدهم به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم ‌در واکنش به اظهارات دکتر ظریف در نشست رسانه ملی گفت: این تناقض بین رفتار دولت‌های گذشته ادامه داشته و تا به امروز هم استمرار داشته. اما هنوز جای بحث در برجام باقی مانده و هنوز نه کامل تمام شده و نه می‌توان به احیای آن امیدوار بود. چون از طرف کشورهای غربی و حتی در بین روسیه و چین نیز که تا حدودی با ما بودند شیطنت‌هایی را نسبت به ما انجام دادند. تا حدی که معتقدم روسیه و چین خیلی جدی به دنبال طولانی شدن برجام بودند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هم چه در دولت گذشته و چه در دولت مرحوم رئیسی یک استراتژی مشخصی برای رفع تحریم‌ها داشت اما الان یک عده‌ای در مناظره‌های انتخاباتی عملکرد برجام را زیر سوال می‌برند تا جایی که آقای ظریف مجبور به دفاع از عملکردش می‌شود. بالاخره در دولت روحانی و ظریف انصافا کار خوب پیش می‌رفت و آقای امیرعبداللهیان هم معتقد به ادامه و به نتیجه رساندن آن با یک رویکرد جدید بود. 

حیدری تاکید کرد: آنچه که در اصل برجام وجود دارد این است که کشورهای غربی منتظر هستند که با گرفتن امتیاز به برجام ورود کنند و منتظر چراغ سبز آمریکا هستند. آمریکا هم می‌خواهد با گرفتن بیشترین امتیاز و دادن کمترین امتیاز به ما برجام را تمام کند. من فکر می‌کنم تا وقتی این رویکرد حاکم است و کشورهای چین  و روسیه در این بین حضور دارند این وضعیت ادامه پیدا می‌کند. اما در نهایت کشورهای غربی به این نتیجه که بیایند و مذاکره کنند می‌رسند اما نوع مذاکره بستگی به دولت جدید در کشور دارد. 

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: من معتقدم آقای ظریف همیشه به دنبال حفظ بیشترین اقتدار برای نظام بود و هم آقایان امیرعبداللهیان و باقری با روش‌های متفاوت به دنبال کسب اقتدار لازم بودند. آژانس هم درست زمانی که رئیس‌جمهور ما شهید شد اقدام ناجوانمردانه‌ای را نسبت به ما انجام داد و قطع به یقین دولت جدید با یک موضوع جدید در برجام مواجهه می‌شود که باید در شورای حکام یکپارچه و متحد به دنبال حفظ منافع ملی کشور باشند. حتی ۶ کاندید فعلی ریاست جمهوری نیز باید در این شرایط به دولت جدید کمک و حفظ و کسب منافع ملی توجه داشته باشند، هر چند برای بعضی از این‌ها اصلا منافع ملی مهم نیست و مرتبط مناظره‌ها را به سمت و سوی شخصی و تنش هدایت می‌کنند. اما چیزی که ضرورت دارد حفظ وحدت، اقتدار و شان قدرت ملی است. 

شهریار حیدری با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس همانطور که دکتر ظریف گفت مذاکرات را متوقف کرد، افزود: زمان آقای ظریف برجام به سرعت در‌حال پیش رفتن بود و به نتیجه رسید. حتی ظریف همان موقع به مجلس آمد و در حضور ۶۷ نفر از نمایندگان اعلام کرد که اگر من اجازه داشته باشم اعلام می‌کنم برجام رسما به نفع ما تمام شد. اما به هر دلیلی اجازه نداشت. چون برجام تصمیم وزیر‌خارجه نیست، تصمیم شورای عالی امنیت ملی است. آقای ظریف همان موقع هم معتقد بود قانون اقدام راهبردی کار را متوقف کرد. اما مرحوم امیرعبداللهیان معتقد بود این قانون نقطه قوت ما بوده است. 

حیدری در‌خصوص قهر دکتر فاضلی از برنامه میزگرد فرهنگی رسانه ملی گفت: این‌ اتفاقات در مذاکرات طبیعی است و بستگی به ظرفیت آدم‌ها دارد؛ به نظر من نه کار کارشناس درست بود نه حرکت آقای فاضلی، هر دویشان کارشان اشتباه بود، نباید آقای فاضلی قهر می‌کرد. آقای اسفندیاری به عنوان کارشناس نباید جانبدارانه صحبت می‌کرد، ادبیاتش کاملا مغرضانه بود و مطرح کردن آن موضوع هیچ ارتباطی با برنامه نداشت. فاضلی به عنوان کارشناس فرهنگی در کنار آقای پزشکیان قرار گرفته و نباید با عملیات روانی ذهن آن را خراب کنند، صدا‌و‌سیما باید این کارشناس را داخل بلک لیست صدا‌و‌سیما بگذارد که این دعوا کش پیدا نکند. چه لزومی دارد یک کارشناس در برنامه‌ای با موضوع فرهنگی یک مسئله شخصی را مطرح کند. اما در‌مورد قهر کردن آقای فاضلی، ایشان باید کمی ظرفیت می‌داشت و تحمل می‌کرد؛ گرچه به نظر من کارشناس صدا‌و‌سیما مقصر بود. 

شهریار حیدری، نماینده مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: اقدام آقای فاضلی صدای مردم ایران نبود، یک موضوع شخصی بود که توسط کارشناس مطرح شد و فاضلی هم باید بیشتر تحمل می‌کرد، مجری هم که بی‌طرف بود. ولی مقصر را در اینجا کارشناس می‌دانم دوم هم یک نقدی که به آقای فاضلی دارم او باید تحمل می‌کرد.

خروج از نسخه موبایل