سیاسی

فعال اصلاح‌طلب: فیلترینگ و برخوردهای مربوط به حجاب در انتخابات تاثیری ندارد

خبرمهم: محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌‌وگو با خبرهای فوری مهم: برداشت من این است که حکومت و دولت نسبت به حجاب عملا اقدام جدی بعمل نیاورده است.

مهدی رحیمی، مدیر‌کل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتی که برای دستاورد‌سازی دولت سیزدهم تنظیم شده بود، با اشاره به سفرهای ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم نوشت: سفر رئیس‌جمهور به چین پس از ۲۰سال، سوریه ۱۳سال، اندونزی ۱۷سال، امریکای لاتین ۱۲ســال و …

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، طبق گزارش آفتاب یزد، این ادعا در حالی مطرح شــده که حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم شهریور ۱۳۹۵ به آمریکای لاتین، اردیبهشت ۱۳۹۴ به اندونزی، اردیبهشت ۱۳۹۳ و خرداد ۱۳۹۷ به چین سفر کرده بود. با وجود اینکه ادعای این مدیر دولتی ثابت شد و کاربران و فعالان رسانه‌ای به وی اعتراض کردند، اما او همچنان بر ادعای خود اصرار دارد. محمد رهبری، پژوهشگر در‌این باره نوشــته: چندین نفر زیر این توییت نوشتند که این مطالب دروغ است. غافل از اینکه این توییت‌ها زده می‌شود که اسکرین‌شات آن در ایتا و بله و فضاهای مشابه دست به دست شود. خیال می‌کنند با این کارها می‌توانند هوادارانشان را قانع کنند برای نمایش دستاوردهای دولت.

بر‌اساس همین ادعا محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: یک مشکلی در کشور ما وجود دارد که مخصوص این یا آن دولت سیاسی نیست. متاسفانه همه به اعتقاد من این کار را انجام می‌دهند آن هم این است که فکر می‌کنند اگر وجهه و چهره رقیبشان را محکوم کنند و اعلام کنند که رقیب آن‌ها خدمتی نکرده و نوعی بی‌عرضگی هم داشتند، کمک می‌کند به اینکه در افکار عمومی محبوبیت‌شان بالا می‌رود و به اصطلاح طرف مقابل منفور شود و به جایگاه حداقلی در میان افکار عمومی برسد . متاسفانه این روش در دهه ۶۰ تحت عنوان چپ ـ راست، مدرن ـ سنتی بازاری و … شروع شد و تا به امروز ادامه داشته و متاسفانه ادامه هم خواهد داشت. 

نعیمی‌پور در‌ادامه افزود: اگر این آقا توجه می‌کرد به اینکه بگوید ما این اقدامات مثبت را انجام داده‌ایم بدون اشاره ضمنی که دولت‌های قبل کاری در این زمنیه نکرده‌اند، مثبت‌تر بود تا اینکه بیایند و به طور مثال بگوید دولت سیزدهم خیلی دولت خوبی است و دولت قبلی اقدامات خوبی انجام نداده. این متاسفانه نشان‌دهنده این است که دوراندیشی و تامل در بین این نوع از مسئولین حداقلی است.

محمد نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال که چرا دولت سیزدهم روش و عملکردش همانند دولت احمدی‌نژاد است، گفت:  من حساب این دولت را از دولت احمدی‌نژاد کاملا جدا می‌‌دانم. این‌ها دو روش متفاوت را پیش می‌برند. البته ممکن است در کلیات، نگاه مشابهی داشته باشند اما در روش‌ها متفاوت هستند. از طرفی دیگر، من کمتر شنیده‌ام که آقای رئیسی بر‌علیه دولت‌های قبل بخواهد سیاه‌نمایی و لجن پراکنی کند، اگر هم بوده محدود بوده و بیشتر سعی کرده حرف خودش را بزند. اما احمدی‌نژاد اینطور نبود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: من فکر می‌کنم اگر روش آقای رئیسی را بقیه دست‌اندرکاران دولت‌ به کار ببرند این حساسیت‌ها خیلی کمتر می‌شود. ضمن اینکه معتقدم دولت مجموعا کارهای مثبت، مناسب و خوبی انجام داده ضمن اینکه خطا هم حتما داشته. اما اینکه چرا تاثیر آن در زندگی مردم دیده نمی‌شود، این است که ما شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و شاخص‌های اقتصادی ما در واقع نشان از وضعیت اسفناک اقتصادی داشته به همین دلیل ترمیم این مسائل برای اینکه در زندگی مردم دیده شود، زمان‌بر است. این یک واقعیتی است که همه باید آن را بپذیرند. 

نعیمی‌پور در ادامه گفت: من چیزی که می‌بینیم و می‌شنوم نشان دهنده این است که دولت در یک مسیر درستی حرکت می‌کند. ولی اینکه در عمل موفق خواهد شد یا نه را باید منتظر ماند و دید. به هر‌حال اگر تورمی که به صورت افسار گسیخته در‌حال پیشروی است را متوقف کنند که خب مدعی توقف آن هم هستند، خودش مقدمه‌ای برای بهبود شرایط است. 

من فکر می‌کنم اواخر نیمه دوم امسال مشخص می‌شود که آیا هم در خط مشی و هم در اجرا توانستند کاری انجام دهند یا خیر! و فکر ‌می‌کنم انتخابات پایان سال، آنقدر که تحت تاثیر عملکرد دولت خصوصا در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی باشد در گرو هیچ تحرک دیگری نیست. 

محمد نعیمی‌پور با اشاره به اینکه فیلترینگ و یک سری برخوردها در‌خصوص مسایل حجاب، تاثیر تعیین‌ کننده‌ای در میزان مشارکت مردم در انتخابات نخواهند داشت، تصریح کرد: این‌ها یک موضوعات اجتماعی است که می‌تواند با بهبود وضع اقتصادی تحت تاثیر قرار گیرد. در‌واقع حل مسائل اقتصادی، معیشتی و تورم مهم‌ترین تاثیر را در حضور مردم پای صندوق‌های رای دارد. بخشی از مردم که به نظر من بخش عمده‌ای نیستند و تاثیر گذاری‌شان در حد اینکه بتوانند این انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند هم نیست، برایشان این نارسایی‌ها و روش‌ها خیلی برجسته است و سعی می‌کنند این ‌ها را برجسته‌تر هم کنند و متاسفانه بخشی از آن هم  ناشی از رقابت مخرب و مبارزه سیاسی جناح‌های سیاسی است، مشابه چیزی که در ابتدای گفتگو عرض کردم. یعنی در جهت اینکه گروهی سعی می‌کنند حکومت و دولت را در ذهن مردم تخریب کنند یا به اصطلاح عملکردش را زیر سوال ببرند. 

نعیمی‌پور تاکید کرد: برداشت من این است که حکومت و دولت نسبت به حجاب عملا اقدام جدی بعمل نیاورده است. به طور مثال شما در‌حال حاضر وقتی در تهران حرکت می‌کنید، می‌بینید کسی برای عدم رعایت حجاب مانعی نمی‌تراشد. اما یک سری‌ها هم هستند که براساس اعتقاداتشان بسیار فشار می‌آورند به حکومت که باید برخوردهای تندی در ‌خصوص عدم رعایت حجاب انجام شود.  من معتقدم دولت و حکومت، روشی برای سرکوب  بی‌حجابان در پیش نگرفته اما خب این سروصداها برای بعضی‌ها اهمیت دارد و خیلی روی آن رصد می‌کنند.

به طور خلاصه می‌توان گفت حکومت بین دو فشار قرار گرفته و مقاومت می‌کند که بتواند به سلامت از این راه عبور کند و دلیل آن هم این است که تمرکزشان بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی است و دوست ندارند که وارد مسائلی شوند که نسبت به موضوعات اقتصادی، حاشیه به حساب ‌ می‌آید. این دلیل، موضوع مهمی است. متنها بر‌اساس همان سنت غلط قدیمی، طرفین خوبی‌های هم را نادیده و بدی‌های هم را برجسته می‌کنند تا خود را در نزد افکار عمومی محبوب و طرف مقابل را منفور نشان دهند. 

محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان نسبت به جریانات مجلس و معاون سیاسی وزیر کشور و تاثیر آن در برگزاری انتخابات مجلس گفت: این اختلافات بین مجلس و سایر دستگاه‌ها به نوعی در همه دوره‌ها بوده و هیچ تاثیری هم در برگزاری انتخابات مجلس نخواهد داشت. من اعتقاد دارم رسانه‌ها از این نوع خبرها استقبال می‌کنند، چون تیتر و سوتیترهای خوبی از آن‌ها بدست می‌آید، اما در عالم سیاست این مسائل جایگاهی ندارد.  

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا