سیاسی

دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

خبرمهم: رضا تقی‌پور با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه اقتصادی است، گفت: دولت روحانی با اقدامات اقتصادی اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و رشد تورم و گرانی‌های فعلی هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است.

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت روحانی با اقدامات اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و اگر به تدریج ارز ترجیحی را حذف می‌کرد، نیاز نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ اقتصادی بزند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  رضا تقی‌پور با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه اقتصادی است، گفت: تمام تصمیمات اقتصادی دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال ۹۸ اشتباه بود. دولت روحانی با اقدامات اقتصادی اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و رشد تورم و گرانی‌های فعلی هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است و دولت تدبیر و امید در این زمینه مقصر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همان ابتدا مشخص بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی که به ارز جهانگیری معروف است، پیامد‌های منفی خواهد داشت، اما دولت روحانی با نگاه لیبرالیستی و کاملاً غرب‌گرایانه خود باعث شد معضلات اقتصادی جدی و جبران‌ناپذیر برای کشور به وجود آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سابق نظارت خوبی بر بازار نداشت و از فناوری اطلاعات برای مدیریت اقتصادی کشور استفاده نمی‌کرد. برای مثال، زمانی که از این دولت سوال می‌کردیم ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی در سال ۹۹ چگونه خرج شد، آنان هیچ پاسخی نداشتند و مشخص بود ارز ترجیحی را بدون حساب و کتاب به یکسری افراد داده‌اند.

دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

وی تاکید کرد: نتیجه عدم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و تخصیص بی حساب و کتاب ارز ترجیحی این شد که دولت سابق مجبور شد مدام ارز ترجیحی را به صورت یک چرخه معیوب تخصیص دهد و اقتصاد کشور را به سراشیبی رساند. دولت روحانی مدام ارز ترجیحی تخصیص می‌داد، در حالی که اگر به تدریج ارز ترجیحی حذف می‌شد، نیاز نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ اقتصادی بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وابستگی کشور به ارز ۴۲۰۰ تومانی یک فاجعه است و دولت فعلی که به دنبال اصلاح نظام ارزی و یارانه‌ای کشور است، حتماً باید از فناوری اطلاعات و کلان داده‌ها به خوبی استفاده کنند. اگر ما به دنبال آن هستیم که در عرصه اقتصادی اصلاحات اساسی انجام دهیم، حتماً باید از فناوری اطلاعات هم به خوبی بهره گیریم.

تقی‌پور گفت: ما قائل به اقتصاد دستوری نیستیم و قطعاً اقتصاد دستوری غلط است، اما اقتصاد و بازار ولنگار و بدون کنترل را هم قبول نداریم و در هیچ جای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد. اقتصاد کشور باید کنترل شود و نباید تکانه‌های اقتصادی و اصلاحاتی که در این عرصه به وجود می‌آید، به مردم فشار وارد کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا