سیاسی

وزارت ارشاد مشکلات مطبوعات را در یک کارگروه بررسی می‌کند

خبرمهم: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد برای بررسی مشکلات حوزه مطبوعات خبر داد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، آقای غلامرضا منتظری گفت: کشور نیازمند نظام جامع مطبوعاتی و رسانه‌ای است تا انتظارها را برآورده کند؛ چراکه به کار تخصصی اعتقاد داریم.

او که عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات را هم تجربه کرده، مهر ماه ۹۹ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود مقرر شده فهرستی از دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران تهیه شود تا برنامه‌ریزی برای حل آنها امکان‌پذیر باشد.

آقای منتظری تأکید کرده بود «هر سال صحبت کردن از مشکلات خبرنگاران شایسته نیست و این نشان می‌دهد برنامه عملیاتی برای رفع آن مشکل‌ها وجود نداشته است.»

برخی نمایندگان و صاحب‌نظران معتقدند برای حل مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها در ایران، باید «یک نظام‌نامه یا قانون جامع» تدوین شود؛ اگرچه بعضی آن را ناممکن یا دسترسی به آن را دشوار می‌دانند.

در حالیکه مشکلات اقتصادی بخشی از مسائل خبرنگاران و رسانه‌های ایران است، مسئولان دولتی و حاکمیتی در گفته‌هایشان از کاهش فشار روانی، اقتصادی و سیاسی بر خبرنگاران، به عنوان «مسئولیت حکومت و جامعه مدنی» هم یاد کرده‌اند.

قراردادهای رسانه‌ها با خبرنگاران، پرداخت حقوق‌های پایین‌تر از حداقل حقوق اعلام شده در هر سال و بیمه نبودن گروهی از این قشر، موجب شده خبرنگاران مشکلات معیشتی را هم در میان دغدغه‌هایشان اعلام کنند.

مرداد ماه ۹۹ آقای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول وقت مجلس، بر بهره‌مندی همه خبرنگاران از تسهیلات بیمه پس از احراز شغلی با سازوکار مشخص تأکید کرده بود.

فروردین ماه ۱۴۰۰ هم بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، قول دفاع از دغدغه‌های خبرنگاران را داد؛ او گفت که کمیسیون فرهنگی مجلس تسهیلات امور خبرنگاران و نحوه دریافت خبرها را دنبال می‌کند.

آقای نوباوه گفت: تلاش می‌کنیم تسهیلات، بیمه خبرنگاران و ایجاد امنیت‌های گوناگون در برابر هجمه‌ها و آزار رساندن به آنها در قانون‌گذاری و نظارت به نتیجه برسد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا