سیاسیورزشی

دولت سفر تماشاگران جام‌جهانی قطر به ایران را رایگان کرد

خبرمهم: سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت با مصوبه امروز دولت، صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رایگان شد.

بنا به نوشته علی بهادری جهرمی این مصوبه می‌تواند در جذب و تشویق سفر گردشگران جام‌جهانی به ایران و رونق صنعت گردشگری در کشور نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، ‏رایگان شدن روادید سفر تماشاگران و هوادران تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قطر به ایران  ‌‏یکی از توافقات سفر پارسال رئیس‌جمهور کشورمان به قطر بود.

دیروز هم محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ضمن اینکه دستور داد جزایر ایرانی برای پذیرایی از گردشگران جام جهانی آماده شوند، دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کرد، ظرف یک هفته آینده، برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده هر دستگاه، مشخص و اجرایی شود.

محمد مخبر همچنین دستور داد تا شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند، هر چه سریع‌تر برطرف کند.

براین اساس دیروز ۴ سند در بخش هوایی و یک سند در بخش حمل و نقل دریایی بین ایران و کشور قطر با حضور وزیر حمل و نقل قطر در ایران، برای برگزاری مسابقات جام جهانی به امضا رسید.

به گفته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کمیته ویژه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و در این کمیته، از ظرفیت‌های گردشگری و دریایی ایران در این رویداد مهم جهانی استفاده خواهد کرد.

گفتنی است، ایران از زمان ثبت نام قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی بود. این تلاش‌ها با تشکیل کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر جدی‌تر شد.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال قرار است که از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این اولین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا و در یک کشور عربی، به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی کشور میزبان در پاییز برگزار می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا