سیاسی

ثبت ۲۸۰ هزار پیشنهاد و شکایت در سامانه بازرسی وزارت کار

خبرمهم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در 6 ماه گذشته 280 هزار مورد شکایت، پیشنهاد و انتقاد از طریق سامانه بازرسی وزارت کار و سامانه سامد به وزارت کار ارجاع شده است.

امروز و‌ با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه ارزیابی مدیران توسط کارمندان رونمایی شد، همچنین سامانه سوت‌زنی برای گزارش دادن فساد نیز در روزهای گذشته در وزارت کار راه‌اندازی شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، ‌در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ۵۰ درصد کارهای وزارتخانه توسط مدیران میانی و رده‌پائین انجام می‌شود و انتخاب مدیران ۸۰ درصد وابسته به ارزیابی‌های صورت‌گرفته است که بخشی از این ارزیابی در هنگام انتخاب مدیران و بخشی نیز بعد از انتصاب مدیران انجام می‌شود‌ بنابراین کسی که به سمت مدیریت منصوب می‌شود، بلافاصله ارزیابی عملکرد او شروع می‌شود.

عبدالملکی اضافه کرد: بازرسی و نظارت از عملکرد مدیران به هیچ‌وجه از قبل اعلام نمی‌شود و دفتر بازرسی و نظارت در هر لحظه از زمان می‌تواند بر عملکرد مدیران و کارمندان نظارت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای انتصاب مدیران جدید در وزارت کار ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را ارزیابی کردیم و از بین آنها ۴۰۰ نفر تاکنون انتخاب شده و در پست‌های مدیریتی قرار گرفتند و بعد از انتصاب، ارزیابی عملکرد آنها بلافاصله شروع می‌شود.

عبدالملکی بیان کرد: پست‌ها، امانت‌هایی از جانب ۸۵ میلیون ایرانی است که در اختیار ما قرار گرفته است‌ متأسفانه برخی از جریانات سیاسی می‌گفتند فلان کس را به عنوان مدیر منصوب کنید، در حالی که به آنها گفتیم باید ارزیابی انجام شود و کسانی که در ارزیابی موفق می‌شوند، منصوب خواهند شد.

وی همچنین گفت: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران، کارمندان تحت امر هستند که آنها هم از طریق سامانه ارزیابی مدیران به ارائه نظرات و انتقادات می‌پردازند.

به گفته عبدالملکی، در قالب نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار در بخش دفتر بازرسی و نظارت، گزارش شد که ۱۰ هزار شکایت از طریق سامانه وزارتخانه ثبت شده، است، همچنین ۲۶۰ هزار درخواست و شکایت از طریق سامانه سامد ریاست‌جمهوری به وزارتخانه ارجاع شده و در مجموع ۲۸۰ هزار مورد شکایت، پیشنهاد و انتقاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده است.

وی تأکید کرد: در حوزه بازرسی قرار نیست از پیش اطلاع‌رسانی انجام شود بلکه باید به صورت آنی و بدون برنامه‌ریزی، نظارت و بازرسی انجام شود و کارمندان و مدیران موظف هستند با بخش نظارت و ارزیابی همکاری کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا